Fitness Seller

werking van vitaminen?

Bezoekers in dit topic

roxxe

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid geworden
9 mei 2004
Berichten
18.657
Waardering
14
ik slik nu al paar maanden omnivit van de apotheek, bevat alles van vitamine A tot M, maar ik "merk" niets eigenlijk (i know tis geen aas :o)

hoe weet je eigenlijk of vitamines wel nuttig zijn, hun job doen? of het placebo effect veroorzaken?
 
Je zal zoiets vooral voelen als je een tekort hebt aan bepaalde vitamines.
 
als je voldoende gevarieerd eet, zou je in theorie geen nood hebben aan vitaminesupplementen?
 
Ja, je kent toch ook wel die theorie dat de voedinswaarde van veel gewassen fel naar beneden gegaan is door overintensieve landbouw en het gebruik van chemicaliën?

Een goeie multivit is bijna onontbeerlijk en zeker als je aan sport doet.
 
slik heel goede denk ik , zijn van die zwarte bonen met trage afgifte
er zou een hele hoop inzitten volgens de verpakking
kan in ieder geval zeggen dat ik sinds ik ze neem fluo geel zeik ;-)

grtzz
 
Volgens "mijn" voedingsdeskundige wordt van syntetische vitamines slechts 5% opgenomen. De rest gaat zo het riool in.

Je moet dus natuurlijke ortho-moleculaire vitamines slikken. dan wordt ca. 50% opgenomen. Ze zijn duurder dan gewone vitamine preparatren maar minder dan 10x zo duur dus per opgenomen hoeveelheid ben je goedkoper uit.
 
bewijst dat dan niet dat je ze gewoon uitplast ?
 
vitamine zijn erom je gezond te houden, maken
 
Of je ze nu uitplast of poept, je hebt betaald voor iets dat het riool ingaat !
 
SideShow zei:
bewijst dat dan niet dat je ze gewoon uitplast ?
een deel waarschijnlijk wel , maar ik zal ook een deel aanvullen waar ik niet in toekom
trouwens ook de mineralen enzo zijn toch wel een pluspunt denk ik

er is geloof ik maar 1 vitamien dat je opslaagt in je lever en moet mee oppassen maar weet niet juist dewelke dat is

grtz
 
DutchVince zei:
Of je ze nu uitplast of poept, je hebt betaald voor iets dat het riool ingaat !
geloof ik niet direct , heb je hier quote's van onderzoek die dat ondersteunen ??
 
Klopt het btw wel dat Vit. C, B-caroteen en E vrije radicalen tegen kwamen? Ik las in American Scientist dat die vitaminen niet naar de plaats kunnen komen waar de vrije radicalen zich bevinden (was ivm snurkende en slecht-ademende mensen - die hebben meer kans op hartaanval in slaap, hebben hogere bloeddruk etc..).
 
Little Me zei:
geloof ik niet direct , heb je hier quote's van onderzoek die dat ondersteunen ??

Scepsis is een goede eigenschap.
Donderdag zie ik de voedingsdeskundige weer, ik zal het vragen !
 
dutchvince zei:
Volgens "mijn" voedingsdeskundige wordt van syntetische vitamines slechts 5% opgenomen. De rest gaat zo het riool in.

Je moet dus natuurlijke ortho-moleculaire vitamines slikken. dan wordt ca. 50% opgenomen. Ze zijn duurder dan gewone vitamine preparatren maar minder dan 10x zo duur dus per opgenomen hoeveelheid ben je goedkoper uit.

Weet je toevallig ook merken? Dan wil ik die is gaan proberen.
 
dutchvince zei:
Donderdag zie ik de voedingsdeskundige weer, ik zal het vragen !

Je bent er wel vol van he.. die voedingsdeskundige.. ;)
 
Ik weet wel dat vitamines uit voeding beter opgenomen worden dan losse vitamines, dus het is altijd beter om je voeding gezond te houden. Maar verder MERK je er helemaal niks van.
 
Little Me zei:
een deel waarschijnlijk wel , maar ik zal ook een deel aanvullen waar ik niet in toekom
trouwens ook de mineralen enzo zijn toch wel een pluspunt denk ik

er is geloof ik maar 1 vitamien dat je opslaagt in je lever en moet mee oppassen maar weet niet juist dewelke dat is

grtz

vitamine B12
 
Back
Naar boven