AndroidHealthClinic

Sticky Westside barbell topic

Je moet gewoon maken dat je na je tripels nog 4 a 6 singels doet boven de 90%

Je moet gewoon maken dat je na je tripels nog 4 a 6 singels doet boven de 90%

Zal ik in de toekomst doen:)

Kheb altijd het gevoel dat er meer inzat maar door veel kruid te verschieten op de triples dat het er net niet uitkomt. Wat logisch lijkt. Maar goed eens meer op singels concentreren op ME.

In principe ligt een max triple zo ongeveer op de 90% grens bij de meeste mensen. Dus als je na je eerste rep voelt dat er nog een 2de, maar geen 3de rep meer inzit, dan zit je boven 90%.
Vergt wel wat ervaring denk ik.

• Topic Starter Topic Starter
Als je weet wat je max is op de oefening die je doet dan is het makkelijk om je opwarmsets en single sets allemaal te kiezen.. Die triples tot je aan singles begint is ook maar een richtlijn, geen vereiste imo.

Pak bvb je max op close grip bench is 120kg. Dan ga je niet opbouwen tot 110-115x3 om daarna een pr van 125kg te halen, want dan heb je idd kruid verschoten wss!

Ik zou al vanaf 110kg met singles beginnen dan. Dus als zwaarste nog een easy triple met 90-100kg. Dan single100-105kg, 110kg, 120kg, 125kg pr en als die goed ging 127.5kg erop hangen en drukken. Je voelt meestal wel of er nog meer inzat.. Als er niet meer inzit of je voelt dat je je max gedrukt hebt. Dan moet je ook geen fail beurt gaan proberen.

Duidelijk. Dat is/was beetje men probleem, eerst opwarmen, dan triples tot dak voel dat een volgend setje voor 3 niet meer ging gaan en dan overschakelen naar singles. Meestal resulteerde dat in fails waarbij ik denk dat het wel moest lukken. Maar heb dan wel meestal een PR op een tripel. Ach ja. Weer iets geleerd.

Is er een manier om die reverse hypers te doen zonder zo'n machine te hebben? Lijkt me wel een interessante oefening om toe te voegen aan mijn schema.

Ja ik deed hem vaak door 2 bankjes op elkaar te zetten en dan een band om de onderste bank te doen en om je enkels. Werkt perfect.

Triples is meer voor 80% dubbel 90%?Alles daarboven singels.
Mensen die meer trainen voor nog wat massa doen dan liever 3x3.

Het beste is de tabel van prillepin volgen,heb ik goede resultaten mee

Is er een manier om die reverse hypers te doen zonder zo'n machine te hebben? Lijkt me wel een interessante oefening om toe te voegen aan mijn schema.
paar matjes over je barbell in powerrack plaatsen zodat je je hier een oppervlakte krijgt waar je op kunt steunen. een dipbelt aandoen en schijven aanmaken en vervolgens die schijven met een touw ofzo ook aan je onderbeen/enkels vastmaken

combinatie van zoiets dus:
http://www.youtube.com/watch?v=Ge4S24NV26o
http://www.youtube.com/watch?v=3KppFmSbIig

Laatst bewerkt:
aanvoelen.... En je hoeft niet elke week je me oefening te roteren... Zou sowieso het aantal variaties beperkt houden.

als je begint met westside kan je je oefeningen drie weken aanhouden.hoe hoger je niveau,dan is het beter iedere week een andere oefening voor max effort!!

---------- Toegevoegd om 16:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:50 ----------

Voor revers hypers,is het best een bank dwars te zetten voor een lage seated rowing.Je voeten bevestegen met een strap.

Ikzelf heb een echte reverse hypers,sedert ik er mee train heb ik geen problemen meer met mijn onderrug!!

Mooi stukje, waarom is dit nog geen sticky ???

Hoe doe jij de excentrische fase bij speedwork? Doe je die ook snel, of zak je geconcentreerd?
Ik weet dat ze bij westside ook de excentrische fase zo snel mogelijk doen, maar vraag me af wat het nut hiervan is. Moet je niet zoveel mogelijk je competitie lift nabootsen?

Dit stukje komt van het t-nation forum, makes sense to me:
i train the way that i compete. i row the weight down under control and then explode off my chest with the built up tension in the lats. that's impossible to do if i just drop down really fast. plus, changing direction really fast tears my shoulders up. i think it tears a lot of people's shoulders up as well.

Iemand?

als je begint met westside kan je je oefeningen drie weken aanhouden.hoe hoger je niveau,dan is het beter iedere week een andere oefening voor max effort!!

---------- Toegevoegd om 16:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:50 ----------

Voor revers hypers,is het best een bank dwars te zetten voor een lage seated rowing.Je voeten bevestegen met een strap.

Ikzelf heb een echte reverse hypers,sedert ik er mee train heb ik geen problemen meer met mijn onderrug!!

denk je dat t ook helpt voor je middenrug? bij zware deadlifts heb ik altijd gezeur rond t midden van de rug, terwijl techniek wel goed is. is een beetje zwakke plek en lastig om echt goed te contraheren. doe wel vaak row (t bar, dumbbell etc) om de onderkant van de traps aan te spreken, maar heb er niet echt veel baat bij als ik zware dls doe

denk je dat t ook helpt voor je middenrug? bij zware deadlifts heb ik altijd gezeur rond t midden van de rug, terwijl techniek wel goed is. is een beetje zwakke plek en lastig om echt goed te contraheren. doe wel vaak row (t bar, dumbbell etc) om de onderkant van de traps aan te spreken, maar heb er niet echt veel baat bij als ik zware dls doe

Weighted hypers, veel ab training, barbell rows.. dan kom je er wel denk ik.

Doe je ook chinups of pullups en andere vormen van vertical pulls? Deze spreken je onderste vezels van je traps veel beter aan, mits je je volledig laat doorhangen.

• Topic Starter Topic Starter
Mooi stukje, waarom is dit nog geen sticky ???

Hoe doe jij de excentrische fase bij speedwork? Doe je die ook snel, of zak je geconcentreerd?
Ik weet dat ze bij westside ook de excentrische fase zo snel mogelijk doen, maar vraag me af wat het nut hiervan is. Moet je niet zoveel mogelijk je competitie lift nabootsen?

Snel en gecontroleerd. Niet free fall.. Dan is er ook nog het Time Under Tension waar ze het vaak over hebben. Pak dat als je speed work traint bij squats en benches. In de tijd dat je 2 reps box squat doet, zolang zal een competitielift wss ook duren.. Je leert van maximaal kracht te leveren tijdens die periode. Bij bench hetzelfde, 3reps speed zal ongeveer even lang duren als 1 competitie lift, je leert dus van ongeveer dezelfde tijd volle kracht te produceren!

Doe je ook chinups of pullups en andere vormen van vertical pulls? Deze spreken je onderste vezels van je traps veel beter aan, mits je je volledig laat doorhangen.

deed ze wel maar gezien ik al maanden een blessure heb aan me linker brachialis, brachioradialis aanhechting gaat t best wel k*t, maar goed ga ze wel weer doen vanaf volgende week.

good morning met safety squat bar of met cameredbar doet wonderen bij
een iets hoger rugprobleem.

---------- Toegevoegd om 19:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:48 ----------

ab training doe ik eigenlijk nooit :o ben wel al een tijd van plan om meer core stability training te gaan doen, maar vergeet t meestal.

veel buispieren trainen: pauze sit-ups,buik on pulley met strap en 6sec aanspannen,leg raises met medicijn bal ook statisch.side bends etc..

iedere training doe ik buikspieren!!

Erg nice is ook hypers tegen bands, voel je ook veel beter in de hele rug naar mijn mening als gewoon weighted. Komt denk ik omdat de bands je rug meer krom trekken en je dus meer een training hebt van de ruggestrekker terwijl met weighted het veel makkelijker is de rug recht te houden en dus een statische spanning in de ruggestrekker.

Ik doe mijn speed werk ook ongeveer zoals in die beschrijving van t-nation. Iets sneller zakken dan normaal, maar volledig onder controle en dan BOEM omhoog. Als ik ze echt ballistic doe en dus zeer snel laat zakken heb ik geheid in een paar weken last van mijn biceps aanhechtingen en mijn schouders.

Terug
Naar boven