salieri
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 165
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

</O
</O
</O
</O
</O
</O
</O
</O
</O
</O
</O
</O
</O
</O
</O
</O
</O
</O
</O
</O
</O
</O
De RE methode is vooral gericht op het vergroten van je spiermassa. Meer spiervezels betekent meer contractiele elementen (die delen in je spieren die samentrekken en zo kracht produceren) in je spieren, hetgeen zich vertaalt naar meer kracht. De mate waarin spiermassa van invloed is op je kracht is onderwerp van discussie, maar de cijfers lopen uiteen van 15% tot 50%. Zeker de moeite waard dus om spiermassa op te bouwen als je sterker wilt worden.<O
</O
DE en ME dagen met powercleans? Hoe zie je dat voor je? Het lijkt me eerder dat je op een DE dag (power)snatches doet en op de ME dag (power)cleans... Of niet?Beide vragen ja. De powerclean zul je bij WSB niet zo snel tegenkomen dan zullen het eerder speeddeadlifts zijn. Explosief leren trekken maar toegepast op PL. Maar goed ze kunnen natuurlijk in hetzelfde principe worden getraind. Zowel ME als DE. Ik zou ze persoonlijk doen tijdens de DE training.
Mp als assistance van bench kan prima bij WSB, of geen bench en mp als hoofdlift voor bv strongman en bench als assistance. WSB is dan wel powerlift gericht maar is meer een manier van trainen waarbij de principes toepasbaar zijn op meerdere oefeningen.
Naar mijn mening is het juist een goed idee om tijdens DE sessies de speed DL's aan te vullen of af te wisselen met bijv. cleans from hang oid.
Misschien is dit heel persoonlijk, maar ik heb altijd de ervaring gehad dat hanging cleans bijv. een beter effect hadden op mijn vermogen om power te genereren bij de DL, dan de speed DL. Ergens is dat ook niet zo vreemd, omdat de gemeten force-productie/power-output per tijdseenheid, bij cleans en vooral ook snatches veel hoger ligt dan bij de speed DL.
Kan dit dan misschien als assistance kwaad?
Ik vraag me af van wanneer assistance je progressie in de weg kan komen staan. Bij ME zal dit meevallen maar bij DE weet ik niet hoeveel manoeuvreerruimte je nog hebt. Bedankt al voor je bijdrage Myo.
De assistance oefeningen:
Hoe zit je hier met intensiteit (%1RM), ga je ooit tot failure ofzo?
Ik zie dat er 1 oefening bij zit met
- 6-10 sets x 3-6 reps
- 6-10 sets x 6-10 reps
- 4-5 sets x 10-15 reps
- 4-6 sets x 10-20 reps
Kan je voor deze repranges rouleren tussen alle assistance oefeningen? Doe je dus ooit bv front squat met 6-10 sets x 3-6 reps en af en toe met 4-6 sets x 10-20 reps?
Beetje dezelfde vragen mbt de DE training. Hoe zit het daar met intensiteit van de assistance oefeningen? En ik neem aan de je de assistance oefeningen op de DE op dezelfde manier traint als op de ME dag? Of zit je hier ook wat meer op snelheid te concentreren?
Ik heb ook totaal geen beschikking over chains of bands, is dit echt een dikke belemmering?