AndroidHealthClinic

Wettelijk verbod varkensvlees ivm acne

Ja maar hoe dom is het ook om je eigen vleesproductie als slecht af te stempelen.
Met alle respect, jouw vader heeft ongetwijfeld kennis op dit gebied. Objectief is het in mijn ogen niet.

Het is inderdaad lang niet zo gezond als kip, kalkoen of rundsvlees... Maar dat was toch al langer bekend?

Het is inderdaad lang niet zo gezond als kip, kalkoen of rundsvlees... Maar dat was toch al langer bekend?

Zou kunnen, ik weet dat eigenlijk niet. Ik doelde meer op de objectiviteit van een slager. Het zou dom zijn als jouw vader zegt dat varkensvlees niet meer verkocht mag worden. Dat is een beetje hetzelfde als een kledingverkoper die zegt dat zijn kleding van k*tkwaliteit is.

Zou kunnen, ik weet dat eigenlijk niet. Ik doelde meer op de objectiviteit van een slager. Het zou dom zijn als jouw vader zegt dat varkensvlees niet meer verkocht mag worden. Dat is een beetje hetzelfde als een kledingverkoper die zegt dat zijn kleding van k*tkwaliteit is.

Oh, zo bedoel je het. Ja, exact... Dat zou best dom zijn. Maar hij zei het tegen mij, dus hij stond het niet in de winkel te schreeuwen ofzo. :P

Ohja, let niet op teamSjonnie... Heb ze net nog even gespot:

a.aaa.jpg

heb je puisten ? neem een kuur roaccutane dan..
wil je dat niet? pech

minder puisten krijgen door je eten aan te passen? hou toch op man.. onzin

laatst bij dat programma van Herman (chef kok) een varken dat heel schoon is en van goede kwaliteit qua vlees. licht niet in de modder te rollen en bevuilt niet zn eigen nest en zo. daarnaast krijgen die beesten goede voeding, niet zoals de normale varkens. weet iemand hoe dat ras heet?

laatst bij dat programma van Herman (chef kok) een varken dat heel schoon is en van goede kwaliteit qua vlees. licht niet in de modder te rollen en bevuilt niet zn eigen nest en zo. daarnaast krijgen die beesten goede voeding, niet zoals de normale varkens. weet iemand hoe dat ras heet?

Varken zijn vrij schone dieren, bevuilen hun nest ook niet. Biggen zijn door strikte controle van hun moeder al na een week zindelijk.

ja dat is wel zo, maar de varkens die we nu eten zitten in hokken. die beesten bevuilen wel hun eigen nest.

Wanneer ze dus meer ruimte krijgen zouden ze dus wat schoner leven. Zou zo maar kunnen dat het gewoon hetzelfde ras is, maar dan met de naam 'scharrelvarken'

Berkshire varken, heb het terug gevonden. Ben wel een fan van varkensvlees dus vroeg het me plotseling af. kwaliteit is toch best belangrijk.

Puisten
Een andere hardnekkige fabel over varkensvlees, is dat het puisten zou veroorzaken. Puisten hebben te maken met de hormonen en niet met het eetpatroon. Als je allergisch bent voor varkensvlees, zou dit eventueel een reactie in de vorm van puisten kunnen veroorzaken.

Ja ik snap dat een bron vermelding normaal is maar voor een goede discussie is het beter als mensen zelf gaan nadenken en zelf bewijzen gaan vormen. Zelf medisch of wetenschappelijk aantonen dat varkensvlees idd rotzooi is.

Met een bron copypasten krijg je dezelfde onkritische indoctrinatie als sommige religieuzen. Lijkt me niet echt 'Nederlands'.

Varkensvlees in relatie tot mortaliteit: http://canceranddiet.nl/survival-mortality/pork.html. 2 studies maar die het onderzocht hebben, 1 vond een beschermend effect, 1 geen associatie dus wetenschappelijk gezien is het niet slecht.

Als ik niet naar voedingswaardes zou kijken maar puur naar ''vervuiling'' van het vlees dan eet ik liever varkensvlees dan een kipfilét.

Verbieden ? ach meid, doet u mij maar een baconstrip. met extra bacon.

Terug
Naar boven