MuscleMeat

What the **** (Volkoren brood)?

Ranniks

Dutch Bodybuilder
Waardering
6
What the f**k (Volkoren brood)?

"Fijn Volkoren"

Voorverpakt half volkorentarwebrood

energie: 4207 kj/1004 kcal per 100g
E: 11.7g
K: 43.0 g
V: 1.85 g

Kan iemand mij aub uitleggen hoe de **** brood 1000 calorien kan zijn per 100 gram terwijl een burger van kfc maar 500 calorien is ofso?

Ik las overal dat volkoren in de cut fantastisch is, maar dat zijn teveel kcal? Ik mag dagelijks maar 2100 kcal volgens mijn bmr+activiteitslevel-500 kcal........

Of lees ik het verkeerd? Gaat trouwens om een halve pak brood.

Picture:

335avsx.jpg

Laatst bewerkt:
1000 ckal per half brood ja.

• Topic Starter Topic Starter
Maar op het etiketje staat dus echt 1000 kcal per 100g. Wel half volkorentarwebrood. Hoe verklaar je dat?

I still don't get it, sorry.

Etiketje is fout.

Het maximale aantal kcal dat in 100 gram ''iets'' kan zitten is 900.

Vet is namelijk het hoogst met 9kcal per gram.

Is een drukfout, kan niet anders.

100 gram kan inderdaad maximaal 900kcal bevatten wanneer het puur vet is, zoals Fable al zei. Het is dus een fout van degene die het etiket heeft gemaakt. Wel een grove fout overigens. Als je de eiwitten, koolhydraten en vetten afzonderlijk had uitgerekend had je het echter ook kunnen zien.

haha,ja echt een typfout joh.

100 gram kan inderdaad maximaal 900kcal bevatten wanneer het puur vet is, zoals Fable al zei. Het is dus een fout van degene die het etiket heeft gemaakt. Wel een grove fout overigens. Als je de eiwitten, koolhydraten en vetten afzonderlijk had uitgerekend had je het echter ook kunnen zien.

Idd! Ik stond daar in de supermarkt van 'what the hell?'.

haha,ja echt een typfout joh.

XD.

--------------------------

Ander vraagje, klopt dit ongeveer voor een snee bruin brood, dus niet volkoren:

brood (bruin)100 gr.

kcal: 250
E:
9.5
K: 45.1
V: 3.5

brood (volkoren)100 gr.

kcal: 211
E:
8.4
K: 40.5
V: 1.8

Want dat verschilt ook niet zo superveel van volkoren wat koolhydraten betreft? Eiwitten haal ik van andere maaltijden, ging echt meer om koolhydraten, maar zo te zien is het verschil minimaal?

reken jullie even met mij mee jongens!? ja!

E: 11.7g*4=46,8kcal
K: 43.0 g*4=172kcal
V: 1.85 g*9=16,65kcal

totaal: 235kcal

Picture:

335avsx.jpg

:cool: it did happen!

suiker, bakkersgist, dextrose, 2 e-nummers blij dat ik al 2 jaar geen brood meer eet

suiker, bakkersgist, dextrose, 2 e-nummers blij dat ik al 2 jaar geen brood meer eet

Ben jij even goed bezig! Is namelijk echt vergif, de rest van nederland zal het einde van dit jaar wel niet halen..

..de persoon op het eerste gezicht niet te kampen heeft met een gebrek aan eigenwaarde, maar zich eerder superieur voelt door zijn verantwoorde eetgewoonten. De kwaliteit van het eten staat voor de kwaliteit van het leven.

die 4207 kj is ook over het geheel neem ik aan. waarschijnlijk het etiket wat ingekort waardoor het dus niet rechts is komen te staan. maar onder het kopje: per 100 bla bla

---------- Post toegevoegd Thu 5 Jan 2012 om 02:17 ----------

ik had zelf ook nog een vraag. wat zou 1 boterham wegen? omdat het lijkt of er veel eiwiten in zitten. zou dit 100 gram zijn ?

Je brood is Fake

Terug
Naar boven