MuscleMeat

Whey eiwitten, welke ?

Er ias mij een tijdje terug verteld dat Canadeze Eiwitten in opkomst zijn (dat deze de vloer gaan aanvegen met de merken die nu op de markt zijn!) Weet iemand hier meer van?
Dezelfde persoon verteld ook dat je goede eiwt herkent aan de dikheid die hij aanneemt na het shaken...hoe dikker hoe meer suikern en hoe minder puur de eiwit is...
Ben benieuwd of iemand hier meer over weet?

Van die canadese eiwitten weet ik niks maar klinkt wel interresant, maar over die dikte kan ik wel zeggen dat het ook te maken heeft met hoeveel water/ melk ( of wat dan ook ) je het mengt. ik meng me shake altijd met 100 ml water terwijl er 150 ml staat, daar word ie lekker dik en daar hou ik van. over de puurheid van een eiwit heb ik weleens gelezen dat hoe beter het oplost hoe beter de kwaliteit is.

:rolleyes: het gaat erom dat het gewoon de laagste kwaliteit whey is met een ZEER laag eiwitpercentage.

Ik zeg niet dat het slecht is maar het wordt verkocht als het beste eiwit verkrijgbaar. Prijstechnisch is er gewoon ZOVEEL beter te krijgen.
Kijk bijvoorbeeld eens naar wat de sponsors aanbieden op dit board. Dan zijn dat stuk voor stuk veel betere (eiwit) producten dan de whey van revolutions.

Als het voor jou ok is prima, maar ik zou het niet aanraden. Het kost gemiddeld 50 eu ofzo voor 2,2 kg. Ik heb de nieuwe whey van Bodylab deze is ook prima van smaak, heeft 83% eiwit, 2,3kg emmer en kost €42,95.

samenstelling van myn vorige whey:

Nutritional Information (per 30g):
Energy 118.0cal
Energy 497.0kJ
Protein (dry basis) 24.6g
Fat 2.1g
Carbohydrates 1.8g

Als je de beste whey shake wilt, handsdown:

Ergopharm GF Pro. Ga voor vanille, zit geen citric acid in wat je glazuur kan beschadigen. Ook heeft de GF Pro immunolin, runder eiwit wat heel anabolisch blijkt te zijn.

Voor mij werkt de shake prachtig in ieder geval. Wel duur...

Dezelfde persoon verteld ook dat je goede eiwt herkent aan de dikheid die hij aanneemt na het shaken...hoe dikker hoe meer suikern en hoe minder puur de eiwit is...

Over welk eiwit heb je het dan.

Eigenschap van caseine is juist dat het verdikt (vlokt) in de maag. Dus hoe zuiverder de caseine des te dikker.

Vergeet trouwens ook niet dat veel merken hun producten "instant" maken waardoor het niet gaat klonteren ed. Maw een dunne/glade shake hoeft niets te zeggen over de kwaliteit als je niet weet wat het bewerkingsproces is geweest.

Over welk eiwit heb je het dan.

Eigenschap van caseine is juist dat het verdikt (vlokt) in de maag. Dus hoe zuiverder de caseine des te dikker.

Vergeet trouwens ook niet dat veel merken hun producten "instant" maken waardoor het niet gaat klonteren ed. Maw een dunne/glade shake hoeft niets te zeggen over de kwaliteit als je niet weet wat het bewerkingsproces is geweest.

dat ging volgens mij over wey eiwit, en alle merken in het algemeen.

Dus volgens jou is dit geen herkeningspunt? (ik ben ook geen geleerde op dit gebied :rolleyes: )
caseine zit toch niet in alle eiwitten? meestal toch alleen in de langzame eiwit?

Ik heb trouwens (ff offtopic) HMB poeder aangeschaft (kreeg ik als bonus ergens bij... heb veel negatiefe verhalen over HMB gelzen op DBB, maar zou het kwaad kunnen om het toch te gebruiken?

Van die canadese eiwitten weet ik niks maar klinkt wel interresant, maar over die dikte kan ik wel zeggen dat het ook te maken heeft met hoeveel water/ melk ( of wat dan ook ) je het mengt. ik meng me shake altijd met 100 ml water terwijl er 150 ml staat, daar word ie lekker dik en daar hou ik van. over de puurheid van een eiwit heb ik weleens gelezen dat hoe beter het oplost hoe beter de kwaliteit is.

Ik zal binnekort nog eens vragen aan die gast.
Klinkt misschien niet geloofwaardig maar heb het van een verkoper (suplementen zaakje), hij vertelde dat een goedkoperCanadees merk veel beter was, terwijl hij me ook gewoon een dure pot M double you kon aansmeren!
Ik meng mijn eiwit altijd met 300 ml melk 1 schep is geloof ik 25 gr.

Stacker W choco voor mij. 50 gram perfect op te lossen in 300 ml melk. bevat isolaat en 84% aminozuren. Een stuk hoogwaardiger dan de meeste andere producten die ik tegenkom. Ik ben wel (nog) een van de weinigen die Stacker W gebruikt zo lijkt het. Iemand anders ervaring mee?

Terug
Naar boven