AndroidHealthClinic

Whey en Crea inname

Mikeyy18

Novice
Waardering
0
Hallo,

Ik zou graag willen weten of ik mijn supps goed inneem.
Betreft Whey protein XXL en Creatine mono.
Is dit goed of is anders opnemen beter?

Trainingsdagen:
's ochtends 50gr Whey
voor de training 50gr Whey
na de training 5gr creatine

Niet-trainingsdagen:
's ochtends whey
's avonds creatine 5 gr.

Over het algemeen wordt aanbevolen om creatine op een lege maag in te nemen zodat het zo snel mogelijk opgenomen wordt, samen met een schep dextrose of fruchtensap oid.

Dus:

Niet-trainingsdagen:
's ochtends creatine 5 gr. + schepje dextrose/vruchtensap
half uur later whey

Wat je op trainingsdagen doet lijkt me prima.

3gram creatine is voldoende bij opstaan,en een whey shake van 25-30g.

whey neem je verder rond je training, na je training weer 3g crea mono.

Vind het persoonlijk nogal veel whey voor op 1 dag. Ik zou de porties beperken tot 20-30 gram per keer. Whey ruim een uur voor je training innemen en een half uur na je training. Direct na je training kun je wel al je creatine innemen met een suikerhoudende drank (vruchtensap / dextrosedrankje).

Oh ja, waarom wordt het vaak aanbevolen je creatine s'ochtends in te nemen? maakt toch niet zoveel uit wanneer je het inneemt?

Zolang je maag maar leeg is zodat het zo snel mogelijk wordt opgenomen. Ik geef zelf niet de voorkeur om dat dan helemaal aan het einde van de dag te bewaren na al je maaltijden. Al was het maar omdat je bijna niet kan inschatten wanneer je maag echt leeg is.

Wat maakt de snelheid van opname nou uit? Het gaat er toch alleen om dat het opgenomen wordt en niet wanneer/hoe snel?

Creatine kan uit elkaar vallen in creatinine in bepaalde omstandigheden, en daar heb je niks aan. Over de snelheid en in welke omstandigheden dit gebeurt, kan ik geen uitspraak doen, daar wordt nog weleens over gediscusseerd.

• Topic Starter Topic Starter
Moet er 's ochtends een half uur tussen de crea en de whey zitten?
dan moet ik nog eerder mijn bed uit ook :)

Hehe, ik wil geen schuldige zijn van je slaaptekort. :p

In hoeverre het nadelig zou zijn als je het gelijk inneemt weet ik niet.

Je whey niet tegelijk met melk nemen geloof ik dan (als je ook creatine erbij doet), daar komt toch creatinine van?

Terug
Naar boven