AndroidHealthClinic

Whey met creatine

Kan wel, beter van niet. De opname van creatine schijnt beter te verlopen met een vruchtensap. Grapefuit heeft daarbij de voorkeur.

Euh, ik zie echt niet in waarom niet. De opname van creatine gaat beter in combinatie met snelle suikers, maw dextrose. En die pleur je samen met je whey al in je shake, dus gaat perfect.

heel veel verschillende meningen....wie heeft er gelijk want ik ben ook best benieuwd.
als je cratine mix met je whey....zou het als(als je gewoon logish denk :) ) meer voordeel hebben toch?
wie heeft er ervaring mee?

Je kan het gewoon met wei nemen.

Maar wat je ook doet, zeker NIET met grapefruit(sap) nemen !

Ik snap ook niet waar dit nu weer vandaan komt, dacht dat iedereen het nu zo'n beetje wel wist.
Toen creatine pas op de markt kwam werd aangeraden het met GRAPEJUICE te nemen, dit is ooit verkeerd vertaald naar GRAPEFRUITJUICE en sluipt er zo nu en dan nog steeds in

Waarom volgens jou niet 3XL? Veel stoffen worden beter opgenomen in combinatie met name grapefruit sap, kijk naar bijvoorbeeld medicijnen. Er is zelfs al een aantal medicijnen (anti histaminen) waarbij het afgeraden wordt i.v.m. opnamesnelheid.

je kan het wel met whey innemen, tenzij je de whey met melk maakt... want de melk vertraagt het opname process.. als je de whey gewoon met water maakt kan het gewoon...

Though some sources report otherwise, it is generally recommended that you not mix creatine with citrus juice. Orange, grapefruit, cranberry, in fact, most fruit juices have been most recently found to neutralize the activity of creatine monohydrate. The reason is the waste product creatine develops. Many users put creatine on your tongue and drink it down with grapefruit juice. If you have taken creatine this way in the past, stop it now! You are not getting creatine, you're getting waste product.

is idd verkeerd vertaald of zo. met druivesap (grapejuice)

maar kan zeker wel in je shake worden toegevoegd.

Ik ben nog niet echt overtuigd, maar kan mijn eigen bron ook niet meer vinden.......beetje knullig dit. Ik ga zoeken!

ik raad het toch niet aan om het onder je whey te mengen, vermits de creatine niet oplost zal er altijd een deel bezinken en als je over een dosis spreekt van 5g ben je al snel een hoop kwijt. Gewoon die creatine met een slokje melk/water/druivensap/... doorspoelen en daarna je shake...

Waarom kan je het eigenlijk niet met grapefruit sap innemen, niet dat ik dat doe. Ik doe altijd met glaasje taksi naar binnen en dan paar glazen water erbij. Maar het belangrijkste is toch dat je oppast met koffie en red bull, cafeinehoudende dranken in ieder geval. Toch....?

• Topic Starter Topic Starter
Wat is dan het verschil als ik eerst de creatine neem, en daarna gelijk mijn shake of de crea en whey gelijk mengen? On mijn maag is het dan toch ook een mix? En klopt dat je de creatine en whey dan niet met melk mag nemen?

En hoe moet je het dan wel nemen?
Niet met melk, niet met fruitsap..

Gewoon op je boterham doen dan ? :P

toch wel druivensap....of mag dat ook niet meer?

@Tsunami:

Ik ben het met je eens dat in bepaalde gevallen grapefruit de opname kan verbeteren (afremend effect op het CYP3a4 enzym).

Maar dit is niet de reden waarom je wel/niet creatine met grapefruitsap moet nemen. De reden is de lage pH van citrusachtige vruchten.

Op het moment dat je creatine in grapefruitsap (of ander citrusvruchtensap) mengt begint de afbraak naar creatine. Verder bevat grapefruitsap gewoon te weinig glucose om voor een goed transport te zorgen.

Even weer uitgaand van druivensap, dan heeft druif 16% suiker tegen 0.2% zuur, terwijl grapefruit 6% suiker tegen 2% zuur.

[Abeelding niet meer beschikbaar]

@Bart:

waarom zou je creatine niet oplossen?

@jerocrx :

Waarom niet met caffeinehoudende producten.?

Is al meerdere malen aan bod geweest dat dat achterhaald is.

@No0dle:

Er is een verschil tussen optimaal en handig.

Optimaal is om het in te nemen met lauw water + ....gr glucose en ...gr eiwit(dit is voor ieder anders)

Dus als je zorgt dat je voldoende glucose binnenkrijg kan je het doen met druivensap. Je moet dan wel reken op minstens 1liter. Als dat verders geen problemen geeft kan je het gewoon doen.
Enige nadeel is dat je hiermee ook aardig wat fructose naar binnen krijgt

Maar je moet nu niet denken dat als je het met melk neemt je de opname echt zult vertragen. Je hebt het dan over minuten, en aangezien het optimale venster 30-60 min is hoef je je over 5min geen zorgen te maken

@3XL

OK, dus als je pure glucose aan je grapefruitsap zou toevoegen dan heb je een sneller transportsysteem plus de voordelen van een (iets) betere opname?

Als dat zo is, dan is er volgens mij een goedkoper alternatief voor producten als Swole V2, of zie ik dat verkeerd?

Terug
Naar boven