XXL Nutrition

Whey met creatine

NIET met grapefruitsap, hoogstens met grapejuice (druivensap), maar gewoon warm water met dextrose is ook prima (in warm water lost het beter op, maar zelfs dat hoeft niet)

Tsunami zei:
@3XL

OK, dus als je pure glucose aan je grapefruitsap zou toevoegen dan heb je een sneller transportsysteem plus de voordelen van een (iets) betere opname?

Als dat zo is, dan is er volgens mij een goedkoper alternatief voor producten als Swole V2, of zie ik dat verkeerd?

Dan zit je nog steeds met die snelle omzeting van creatine naar creatinine.

Heeft iemand enig idee hoeveel kg je nu aankomt binnen hoeveel tijd door 5g creatine per dag? Ik weet dat dit per persoon verschilt maar waar moet ik aan denken, 1 kg binnen een maand, of misschien wel 3 a 4?

Ik denk dat dit iets heeeeeeel persoonlijks is. Om te beginnen reageerd zo'n 25% van de mensen NIET op creatine supplementatie.

Daarnaast moet je ook kijken hoeveel creatine je nu in je standaardvoeding al binnen krijgt/aanmaakt. Iemand die veel roodvlees eet zal al meer creatine in z'n cellen hebben als bv een vegetarier, en dus veel minder aan supplementatie hebben als die vegetarier.

Daarnaast moet je ook kijken hoe je de creatine neemt. Puur of met dextrose (oid).
Als je het puur neemt zal je niet zoveel aankomen. Als je het met dextrose neemt zal je veel meer aankomen, gewoon omdat je meer spierglycogeen aan legt. Dus wel meer water in je cellen, maar niet door creatine.

Dit is tevens de reclamestunt van veel creatine transportsystemen. De meeste kilo's komen gewoon door extra glycogeen en kan je dus ook bereiken door alleen dextrose te nemen (zonder creatine)

Ik was niet van plan om extra dextrose te nemen. In in mijn post workout shake zit al dextrose dus daar wou ik die creatine gewoon bijknikkeren.

Ik ga hoe dan ook een potje bestellen en es kijken wat voor effect het heeft. Ben benieuwd. Toch zou ik graag eens van mensen hier horen wat voor effect creatine voor [i[hen[/i] heeft gehad.

OK ik dacht dat een snellere opname de omzetting wel voor zou zijn, maar blijkbaar wordt het dus sneller omgezet dan opgenomen.

Hoe kijk je dan naar die creatineproducten? Hoewel je veel goede verhalen over Swole V2 hoort lijkt het mij ook zo'n typische hype. Creatine blijft creatine en het transport wordt verbeterd door glucose. Je kunt dus het beste gewoon maar creatine mono nemen. Of zie ik dit verkeerd?

Persoonlijk ben ik het 100% met je eens. Gewoon CMH + glucose (en eiwit)
Ik denk ook dat de toevoegingen het extra prijskaartje niet waard zijn.

Maar wat ik merk aan mensen die deze duurdere producten gebruiken is dat ze ineens ales veel serieuser benaderen. Iedereen wilt het meeste eruit halen, terwijl met de standaard benadering weleens de pet ernaar gegooid word (week wel/week niet, enz)

Nu maakt dat imo voor de creatine opzich niet zoveel uit, maar als je een week geen glucose neemt houd je lichaam dus ook minder glucogeen vast (als je dit niet op een andere manier zou aanvullen) en val je dus weer af, of kom je niet meer bij.

Ik ben dus van mening dat de winst van deze compleet producten vaak meer in de extra simpele suikers zit als in de creatine en andere toevoegingen.

Is het niet zo dat bij cell-tech en (weet niet zeker) swole de juiste stoffen zijn toegevoegd om het transport juist goed te laten verlopen??? Tenminste dit heb ik er altijd van begrepen. Bovendien heb ik van aantal mensen gehoord dat ze met cell-tech meer bijkwamen dan gewone crea mono...

Moeilijk he, lezen ? ?

Pff dat scheelt me dan weer, ik had me toch bijna laten overhalen door die verhalen over Swole om ook eens een potje te proberen.

Heeft het trouwens nog zin om meerdere dosissen op een dag te nemen, het laden is nu wel achterhaald, maar misschien kun je dit wel toevoegen aan je ontbijt ipv alleen postworkout?

Ik heb meerdere malen gelezen dat je t gewoon in je pw shake kunt pleuren.
Ikzelf doe t in n AA drankje en neem daarna pas mn pw shake.

Je kan het altijd proberen.

Geloof niets, probeer alles :D

Ikzelf neem mijn creatine altijd direct ná mijn training met een shake (die ik mix met melk), soms een whey, soms een gainer, en zoals 3XL zegt zal de melk de creatine opname echt niet erg veel vertragen, althans niet in die zin dat je crea nutteloos word!

volgens mij betekend ''grapejuice'' Cola lol:)

Ik hoop niet dat dit betekend dat je creatine met cola inneemt. De omzetting naar creatinine is dan nog sneller als bij cirusvruchten

mag je het met spirte nemen???

Ik neem mijn creatine met vanadyl sulfate en een mrp als ontbijt en na de training, heel makkelijk en snel klaar.

http://www.ergogenics.org/grapefruit.html

In ieder geval wel GRAPEFUIT bij dboll, en wellicht ook andere orals. Alleen blijft het jammer dat creatine zo snel aangetast raakt, zou het zijn omdat de orals 17AA zijn en dus bestand tegen zuren?

Terug
Naar boven