Fitness Seller

Whey proteinen (verschillen)

DynamicKillah

Novice
Waardering
0
Ik heb een vraag over Whey proteinen, kan iemand mij uitleggen wat voor verschil er tussen 100% Whey Protein en 100% Whey Isolate is? En wat voor invloed heeft dat op het lichaam? Merken jullie ook een effect bij de eiwit shakes of niet? Ik ben 2 maanden geleden begonnen met creatine en probeer ook steeds beter op mijn voeding te letten, dus ook eiwitten, met gewoon voedsel haal ik de benodigde eiwitten p/d niet dus dnek ik aan Whey.
Alvast bedankt voor jullie reacties.

ik dacht dat 100% whey protein een naam van een product is, 100% zal het nooit zijn maar ongeveer 83%. Isolaat is de hoogst haalbare zuiverste vorm van whey. Deze neemt nog beter op dan goedkoper concentraat. daarnaast heb je hydrolisaat, die is nog zuiverder maar onozel duur..

ga gewoon voor minstens 80gr/100gr eiwitten (whey) en neem isolaat dat voldoet wel

Laatst bewerkt:
Je hebt isolaat en concentraat. Isolaat is de meest zuivere vorm en wordt dus in theorie het aller-allerbeste door je lichaam opgenomen. De meeste whey-shakes bevatten een mengsel van isoslaat en concentraat, de whey van Optimum Nutrition bevat enkel isolaat dacht ik.

Volgens velen gaat het om een verkoopstruk en is in de praktijk helemaal geen verschil met hoe je lichaam reageert op concentraat of het iets zuiverdere isolaat, anderen zweren bij isolaat.

Ik neem zelf Whey Gourmet, een heel lekkere maar iets duurdere shake, bestaande uit mengsel van isolaat en concentraat.

Sinds waneer is isolaat betetr als concentraat? ?

Isolaat is idd zuiverder, maar in 90% van de gevallen gedenaturaliserd waardoor de bioloische aktiviteit nul is. Sommoge merken gebruiken tegenwoordig een proces waardoor isolaat een redelijke BA behoud, maar die producten zijn dan ook direct weer duurder.

Als je dus een goed eiwit wil, waar alle subfracties nog in de juiste verhouding voorkomen is een concentraat de beste keuze.

Als je rondom je training een eiwit wil dat snel "piekt" dan zou je idd voor isolaat moeten gaan, alhoewel een hydrolisaat dan nog beter is. Wat de prijs van hydrolisaat aangaat, normaal is dit idd duur, maar als je even zoekt dan was hier onlang iemand die een voostel deed in bulk te kopen waardoor het goedkoop werd.

Isolaat is idd zuiverder, maar in 90% van de gevallen gedenaturaliserd waardoor de bioloische aktiviteit nul is. Sommoge merken gebruiken tegenwoordig een proces waardoor isolaat een redelijke BA behoud, maar die producten zijn dan ook direct weer duurder.

Als je dus een goed eiwit wil, waar alle subfracties nog in de juiste verhouding voorkomen is een concentraat de beste keuze.

Als je rondom je training een eiwit wil dat snel "piekt" dan zou je idd voor isolaat moeten gaan, alhoewel een hydrolisaat dan nog beter is. Wat de prijs van hydrolisaat aangaat, normaal is dit idd duur, maar als je even zoekt dan was hier onlang iemand die een voostel deed in bulk te kopen waardoor het goedkoop werd.

plus dat veel mensen vergeten dat het een speciaal supplement, waarvan je maar de helft nodig hebt (voorverteerd dus snel opneembaar etc) en niet zomaar bij de maaltijd als een extratje neemt, wat wel veel gebeurd en ook kan met de goedkopere versies whey.

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor alle reacties. Ik zou nou graag willen weten wat voor effect Whey proteinen hebben. Bijvoorbeeld bij creatine is het verhogen van piekprestaties en sneller herstel. Wat zijn de voordelen van Whey Proteinen??

bedankt voor alle reacties. Ik zou nou graag willen weten wat voor effect Whey proteinen hebben. Bijvoorbeeld bij creatine is het verhogen van piekprestaties en sneller herstel. Wat zijn de voordelen van Whey Proteinen??

- hoge biologische waarde; je lichaam kan het dus heel goed verwerken
- snelle opname; handig op bepaalde tijdstippen zoals in de ochtend of na de training
- versterkt immuunfuncties

etc.

Nu is whey geen wondermiddel, het is gewoon eiwit!

Maar als je ff bij google 'whey' intypt komt er genoeg tevoorschijn hoor!

jesus wat een goede post zeg
dit is pas info
karma!!

wat verwacht je nu van 3xl onze wandelende BB encyclopedie :laugh:

Terug
Naar boven