Fitness Seller

Wie heeft er al geld gestort voor Haïti?

Peiling Peiling Wie heeft er al geld gestort voor Haïti? En zoja, hoeveel?

• Ik heb mijn al bijdrage geleverd

Stemmen: 12 6,6%
  • Ik ben van plan om het te doen

Stemmen: 14 7,7%
  • Van mij krijgen ze geen cent.

Stemmen: 155 85,6%

• Totaal stemmers
    181
They see me shakin'
They haitin...

geen rooie cent krijgen ze, ook als ik stort krijgen ze geen rooie cent.

ik ook niet, ben het ook niet van plan ook.
kreeg laatst een lijstje onder ogen met de salarissen van de directeuren van al die hulporganisaties! Schrikbarend: bedragen van meer dan 3 ton per jaar!!!!! Schandalig! dus laat ze eerst die salarissen eens door tienen delen en ook goed besteden, want las ook dat er nu nog ontzettend veel geld ongebruikt is wat na de tsunami ramp is ingezameld...echt belachelijk.
Dat dus, hoe erg ik het ook voor die mensen vindt.

Er komt altijd een overkill aan geld binnen wat praktisch en logistiek gezien nooit efficiënt besteed kan worden.

Ik zie het als coke, voordat het van de bron bij de persoon aan de andere kant van de wereld is is het op de 6de hand inmiddels voor de 4de keer versneden. Oftewel, van je geld wordt door externe handen meerdere malen een deel afgeroomd voordat het de mond kan voeden van een Haïtiaan.

Eerst maar eens zorgen dat alles hier in Nederland vlekkeloos verloopt,
en trouwens van ons belastinggeld wordt er al geld naar Haiti gestuurd.
Dus in feite betaal ik al.

Nope.. eensch met Marvin17

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

jwzz

ik betaal genoeg belasting, dus van mij hebben ze al genoeg gekregen.
daarom vind ik het ook niet nodig om naast indirect ook nog eens direct geld over te maken.

Het geld komt 90% toch niet eens aan op de goede plekken. Dus stort ook niks.
Laat zeggen dat 100 miljoen wordt opgehaald, wordt verdubbeld, dus betaal mijn deel van de 100 miljoen dan toch mee.

Vervelend wat er is gebeurd, maar kan er niks aan doen.

geld geven om vervolgens iemands salaris te spekken, of het komt in de pocket van een of andere fraudeur, no thanks. laat dat corrupte land het zelf maar lekker opknappen.

hoevaak is het niet gebeurd dat er in de krant staat dat de directeur van een stichting 10 of 15k per maand verdiend? om nog naar te zwijgen over het onbestede geld van die tusnami.

Uiteraard doneer ik wat. Die mensen hebben het hard nodig.

Niet gedaan/ ga niet doen.

Ik stort niet omdat het nooit aankomt. Onderzoeken naar het geld van de Tsunami wezen uit dat bijna niks op de plaats van bestemming is aangekomen. Bovendien is Haiti een van de meest corrupte landen van de wereld.

nope.

Van mij krijgen ze geen cent

daarvoor dient de overheid, verdien trouwens niet genoeg om aan liefdadigheid te doen

Van mij krijgen ze niets, waarom? Omdat ik zelf ook mijn eten en supps moet betalen:D

Dat gaat Auto :o
zorgt de overheid wel voor....

nu niet, dan niet, nooit niet

Ik vind het erg voor die mensen, en van mij mag iemand gerust zijn leven gaan riskeren om iemand te gaan redden, maar ik geef geen cent. Ik weet namelijk dat het niets uitmaakt (bodemloze put) en dan is het voor mij gewoon geldverspilling en daar doe ik niet aan mee.

De verantwoordelijkheid ligt trouwens grotendeels bij de bevolking zelf. Ze kappen maar bomen en houden geen rekening met de gevolgen. Ze voeren goedkope producten van de USA in wat hun eigen economie kapot maakt. Er is geen structuur of politiek bestuur. Hulpverlening wordt bedreigd en/of aangevallen en winkels worden geplunderd. Het is erg om vast te stellen, maar zo'n land is gewoon hopeloos.

De verantwoordelijkheid ligt trouwens grotendeels bij de bevolking zelf. Ze kappen maar bomen en houden geen rekening met de gevolgen. Ze voeren goedkope producten van de USA in wat hun eigen economie kapot maakt. Er is geen structuur of politiek bestuur. Hulpverlening wordt bedreigd en/of aangevallen en winkels worden geplunderd. Het is erg om vast te stellen, maar zo'n land is gewoon hopeloos.

Ook die reportage gezien?
Die mensen weten natuurlijk ook niet veel beter dan bomen te kappen en te gebruiken voor houtskool.
Hopelijk komen zer beter uit dan hoe het dervoor was.

Ik heb JA gesmst naar 4666. Beter dan niets

edit: er worden trouwes proteinerijke koeken aan de bevolking uitgedeeld, is dit ook te verkrijgen in de supermarkt ofzo?

Laatst bewerkt:
Yep, 100 euro straks.

Terug
Naar boven