De lauwwste
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 164
Het enige probleem dan is dat je een tamme zak bent.
Daar kunnen wij weinig aan doen.

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Ik geloof niet in goede doelenwerk maar noodhulp is gewoon van een andere orde dan geld geven aan projecten die hun nut niet hebben bewezen. Het land is straatarm, je kan ze moeilijk laten creperen lijkt me.
Er zijn miljoenen mensen die niks hebben om van te leven, sterven van de honger en/of ziek zijn maar dat is de normaalste gang van zaken dus daar wordt niet naar gekeken.
Ik geloof niet in goede doelenwerk maar noodhulp is gewoon van een andere orde dan geld geven aan projecten die hun nut niet hebben bewezen. Het land is straatarm, je kan ze moeilijk laten creperen lijkt me.

Heb je gelijk in. Maar goed nu komt er zo'n aktie, daar zullen wel weer aardig wat miljoenen mee verzameld worden, en dan... wat gebeurd er dan met het geld?
geld geven om vervolgens iemands salaris te spekken, of het komt in de pocket van een of andere fraudeur, no thanks. laat dat corrupte land het zelf maar lekker opknappen.
hoevaak is het niet gebeurd dat er in de krant staat dat de directeur van een stichting 10 of 15k per maand verdiend? om nog naar te zwijgen over het onbestede geld van die tusnami.
Heb je gelijk in. Maar goed nu komt er zo'n aktie, daar zullen wel weer aardig wat miljoenen mee verzameld worden, en dan... wat gebeurd er dan met het geld?
Wat me ook altijd opvalt is dat degenen die storten dat even melden, waarschijnlijk vertellen ze het ook nog even in heel hun vriendenkring en familie. Op HLN ook zo'n kerel die trots kwam vertellen 800 euro te hebben gestort. Geweten gesust en denken dat ze zo meer respect krijgen van hun omgeving. Als je het doet dan moet je het doen omdat je zeker bent dat er iemand mee gered wordt, niet voor jezelf. In dit geval vind ik het niet transparant genoeg om financiële hulp te sturen. Laten we eerst maar eens beginnen met levens redden en daarna proberen orde op zaken te stellen daar. Maar ik zie alweer tv zenders die bij de bevolking gaan bedelen en verder geen idee hebben hoe dat geld gaat besteed worden.
Wat me ook altijd opvalt is dat degenen die storten dat even melden, waarschijnlijk vertellen ze het ook nog even in heel hun vriendenkring en familie. Op HLN ook zo'n kerel die trots kwam vertellen 800 euro te hebben gestort. Geweten gesust en denken dat ze zo meer respect krijgen van hun omgeving. Als je het doet dan moet je het doen omdat je zeker bent dat er iemand mee gered wordt, niet voor jezelf. In dit geval vind ik het niet transparant genoeg om financiële hulp te sturen. Laten we eerst maar eens beginnen met levens redden en daarna proberen orde op zaken te stellen daar. Maar ik zie alweer tv zenders die bij de bevolking gaan bedelen en verder geen idee hebben hoe dat geld gaat besteed worden.

Ik heb het over plaatsen waar er niet uitdrukkelijk naar gevraagd wordt uiteraard.Doel je nou op de mensen in dit topic of daarbuiten?
Lees de titel nog eens door Big-T;
Wie heeft er al geld gestort voor Haïti? En zoja, hoeveel?
Wat me ook opvalt Big-T is dat degenen die niet storten er ook nog even bij vermelden waarom ze niks hebben gestort. Geweten gesust.![]()
Het enige probleem dan is dat je een tamme zak bent.
Daar kunnen wij weinig aan doen.![]()

Klopt, de corrupte regering aldaar doet daar niet zo moeilijk over. Dat is het probleem natuurlijk. We geven als België jaarlijks miljoenen euro's aan Congo, maar de plaatselijke regering is niet in staat of van plan om haar bevolking te helpen en verrijkt zich op die centen. Studies wijzen bijvoorbeeld uit dat veel Afrikaanse landen die financiële steun kregen er minder democratisch op zijn worden. Men moet zich dringend eens afvragen of hedendaagse ontwikkelingshulp wel hulp is.Er zijn ook mensen die storten maar het niet aan de wereld melden. Toevallig genoeg valt dat juist niet op. Daarnaast maakt het voor de ontvangers weinig uit of ze het van iemand krijgen die het doet omwille van zijn status of vanuit de goedheid van zijn hart.