Fitness Seller

Wie heeft er al geld gestort voor Haïti?

Peiling Peiling Wie heeft er al geld gestort voor Haïti? En zoja, hoeveel?

• Ik heb mijn al bijdrage geleverd

Stemmen: 12 6,6%
  • Ik ben van plan om het te doen

Stemmen: 14 7,7%
  • Van mij krijgen ze geen cent.

Stemmen: 155 85,6%

• Totaal stemmers
    181
Gister al geld gestort.

stort alleen me zelf op de bank als ik er weer ben van het trainen

Ik ben wel van plan om wat geld te storten, alleen weet ik niet hoeveel.

Alle nadelen zijn hier al voorbij gekomen, maar ik ga eerst te rade bij mijn ouders.

Zij doen nl. al bijna 30 jaar aan project- en ontwikkelingshulp in Sri-Lanka en weten veel over dit soort zaken. Ook weet ik dat 100% van het (gesponsorde) geld bij de slachtoffers terecht komt, waarbij dat in Haiti natuurlijk niet zeker is.

Het oorspronkelijke plan om een groter bedrag, zeg 1000 euro, te geven komt mede hierdoor wel op losse schroeven te staan ...

Ik doneer niet aan buitenlandse doelen.

Ik stort niet omdat het nooit aankomt. Onderzoeken naar het geld van de Tsunami wezen uit dat bijna niks op de plaats van bestemming is aangekomen. Bovendien is Haiti een van de meest corrupte landen van de wereld.
Ok, heb je soms een links naar die onderzoeken?

Geld < Pact met de duivel

Duivel wint.

Ver van m'n bed show, de wereld is toch al overbevolkt. Heb er niets mee.

Heb net een aansteker gekocht, 25 cent ging naar die aardbeving..

Maar de aansteker zelf kostte me 10 cent...

Regering voorziet al...

Geologen waarschuwden Haïti in 2008 al voor beving
(Novum/AP) - Twee jaar geleden waarschuwden wetenschappers al voor verontrustende signalen van groeiende activiteit op de breuklijn waar zich dinsdag de aardbeving in Haïti voltrok. Donderdag werd bekend dat de Haïtiaanse regering al in 2008 door geologen is gewaarschuwd dat er binnen afzienbare tijd een grote aardbeving zou plaatsvinden.

gewoon slechte voorbereiding

Net gelapt, die mensen daar kunnen er ook weinig aan doen dat er bij sommige hulporganisaties a**holes in de top een baantje hebben bemachtigd.

Sowieso, klinkt lullig om te zeggen, maar ik vind het mijn probleem niet echt...

Sowieso, klinkt lullig om te zeggen, maar ik vind het mijn probleem niet echt...

Het probleem ligt inderdaad alleen bij die mensen zelf.

Alleen hebben ze zelf de macht niet om uit die problemen te geraken.
Zelf kunnen wij allemaal helpen.

Is dan toch niet veel gevraagd om een paar uurtjes te gaan werken zodat hun ginder kunnen overleven.

Ik weet nooit zo goed wat ik moet denken... ze zeggen altijd dat Nederlanders krenterig zijn, maar mijn ma zei (en daar ben ik het wel mee eens) dat met zulke aktie's Nederlanders vaak een hoop geld geven.

Maar goed geld en dan... je kan beter een non-profit organisatie samen stellen en die er voor laten zorgen, dat er spullen van gekocht worden en andere dingen. Geld sturen naar zo'n land heeft geen zin want zoals al eerder gezegd werd het is een corrupte zooi. Je kan veel beter mankrachten en materiaal sturen, kleren, eten, drink water, dekens, tenten, bedrijfjes strikken die puin gaan ruimen.
In eens zie je ook bekende sporters, acteurs etc allemaal benefit dingen organiseren...
Ik krijg altijd een dubbel gevoel, aan de ene kant vind ik het prachtig dat de mensen daar geholpen worden, aan de andere kant vind ik het hypocriet. Er zijn miljoenen mensen die niks hebben om van te leven, sterven van de honger en/of ziek zijn maar dat is de normaalste gang van zaken dus daar wordt niet naar gekeken. Misschien moet er maar eens een grote ramp in Afrika ofzo gebeuren, zodat de boel daar eens geholpen wordt.

Of ik geld ga doneren... nee.
Heb wel vaker aan goede doelen gegeven maar weet nou nooit wat ze doen met dat geld. Ik koop wel weer een keer de dakloze krant ;)

Terug
Naar boven