MuscleMeat

Wie in Nederland werkt treft het!

Big-T

Humongous Ruler
Founder
R.I.P.
50.000 berichten 10.000 berichten
Waardering
3.208
Wie in Nederland werkt treft het!

Wie in Nederland werkt heeft niets te klagen over zijn salaris en behoort met een gemiddeld besteedbaar inkomen van ruim 2400 euro per maand tot de beste verdieners van Europa.

Dat blijkt althans uit een vergelijkend onderzoek van de Europese werkgeversorganisaties, waarin de gemiddelde uurlonen van de EU-burgers op een rijtje zijn gezet.

Daarin staat dat, rekening houdend met de lokale prijzen en na aftrek van belastingen, alleen Luxemburgers (2700 euro) en Denen (2600 euro) maandelijks meer geld in hun portemonnee overhouden voor hun uitgaven.

Wat vooral ook opvalt is dat een werknemer in Nederland gemiddeld maar liefst 9 procent meer te besteden heeft dan een Duitser met een modaal inkomen. Vergeleken met wie in België werkt, waar overigens de hoogste belastingtarieven van Europa gelden (!), loopt het koopkrachtverschil zelfs op tot dik 25 procent!

http://www.grensarbeid.nl/actueel.php?command=-1

Ik denk dat ik maar eens naar Nederland verhuis, echt schandalig hoe hoog de belastingen hier in België zijn, en de lonen zijn ook al waardeloos. Maar op dat vlak niets te klagen dus in Nederland!

Overigens vraag ik me dan wel af of de kosten ook hoger zijn in Nederland vs België.

ja als je al de ministers, en amtenaren en topmensen er bij rekent. dan kom je daar op uit.

Maar het salaris voor een gemiddelde werknemer ligt volgens mij echt een heel stukje lager.

behoort met een gemiddeld besteedbaar inkomen van ruim 2400 euro per maand

Volstrekt achterlijke quote!! Gemiddeld besteedbaar inkomen in NL is echt niet 2400 euro per maand. Onderzoek zal wel weer gepleegd zijn tijdens een etentje van Quote.

Een tipisch geval van meer groenigheid bij het gras van de buren....

hahha dat onderzoek klopt voor geen hol is op tv iets over geweest. normaal is om alleen lonen tot een bepaald bedrag mee tenemen en te middelen en niet de topsalarissen.

Daarnaast in Belgie huizen goedkoper en een auto van 80.000 in belgie kost hier als snel 95.000

• Topic Starter Topic Starter
hardgainers zei:
hahha dat onderzoek klopt voor geen hol is op tv iets over geweest. normaal is om alleen lonen tot een bepaald bedrag mee tenemen en te middelen en niet de topsalarissen.

Daarnaast in Belgie huizen goedkoper en een auto van 80.000 in belgie kost hier als snel 95.000
Ja dat bedoel ik dus met hogere kosten idd.

Maar de belastingen swingen hier dan wel weer de pan uit.

2400 inderdaad, noway:)

Het zal dichter bij de helft van 2400 euro zijn, denk ik. Misschien hebben ze het onderzoek gedaan bij huishoudens en niet per persoon, want dan zou het wel kunnen.

Big_T zei:
Ja dat bedoel ik dus met hogere kosten idd.

Maar de belastingen swingen hier dan wel weer de pan uit.

Ja maar T die 15.000 verschil op die auto is alleen maar tax! :eek:

Nederland krijgt jaarlijks een boete van de Europese Unie omdat ze extra belasting heffen op nieuwe auto's (BPM) maar betalen deze lachend..

hardgainers zei:
Ja maar T die 15.000 verschil op die auto is alleen maar tax! :eek:

Nederland krijgt jaarlijks een boete van de Europesche Unie omdat ze extra belasting heffen op nieuwe auto's (BPM) maar betalen deze lachend..
Daarbij zijn ze hier in Nederland heel slim, want de BTW wordt ook geheven over de accijnzen. Dat is dus belasting op belasting. Ka-ching!

Dat loon slaat trouwens helemaal nergens op. Blijf dus maar in België. Waar de mensen leuk praten en de frietkotten plezante patatten serveren :D

Dat loon is bruto neem ik aan?:D

Big_T zei:
Ik denk dat ik maar eens naar Nederland verhuis, echt schandalig hoe hoog de belastingen hier in België zijn, en de lonen zijn ook al waardeloos. Maar op dat vlak niets te klagen dus in Nederland!

Overigens vraag ik me dan wel af of de kosten ook hoger zijn in Nederland vs België.

In Spanje kost alles geen drol. dus dat die lui minder verdienen is dan ook logisch

België is veel geschikter om belastingen te ontduiken of simpelweg niet te betalen. Je hoeft zelfs niet slim te zijn om hopen zwart geld te verdienen, gewoon een beetje hebzuchtig zijn volstaat al. Ik geloof niet dat het in Nederland zo makkelijk gaat.

zou juist niet verhuizen naar NL auto' s en het hele gebeuren er om heen is goedkoper huizen zijn goedkoper en er zijn nog wat dingen die goedkoper zijn daarzo.

Die 2400 zal echt wel kloppen, alleen gaat men in dergelijke onderzoeken normaliter altijd uit van het modaal inkomen en niet het gemiddelde. Het gemiddelde wordt namelijk teveel beïnvloed door uitschieters.

euh de nederlandse maffia woont in belgie, zegt genoeg zeker?

2400,- aan beschikbaar inkomen?

Dat red ik bruto niet eens.

Zoals gezegd zijn de prijzen hier ook hoger, maar dat bedrag klopt wel ongeveer zo lijkt het: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_BNP_per_hoofd_van_de_bevolking Alleen laat die lijst nauwelijks verschil zien tussen NL en BE, maar door verschillende belastingstructuren zou het netto inkomen natuurlijk kunnen verschillen. Wij zij allemaal relatief jong, na je veerstigste gaat je inkomen er als het goed is nog een stuk op vooruit.

Terug
Naar boven