MuscleMeat

Veel vrouwen in financieel kwetsbare positie

veel van die parttime vrouwen op mn werkvloer zijn vrijgezel/alleenstaand

Dan is het gek, ja. Want die kunnen dan best full time werken.
Maar zelf ken ik die vrouwen dan niet, ik weet alleen wat ik hierboven schreef en vind dat altijd zo onrechtvaardig.

---------- Toegevoegd om 11:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:10 ----------

Al moet ik toegeven dat van opvoeding tegenwoordig bijna niet meer gesproken mag worden (verwende k*tkoters).

Mee eens!
Maar ik denk zelf dat dit ook komt doordat veel vrouwen (moeders in dit geval) werken. Opvoeden kost energie en tijd. Dat heb je misschien niet meer zo als je er ook een baan bij hebt en dat gaat dus ten koste van de kinderen.
En het mag dan een ongelooflijk ouderwets standpunt zijn, ik vind echt dat kinderen beter af zijn met een thuisblijvende ouder die er dan voor ze is. En dat hoeft echt niet persé de moeder te zijn, al blijft dit in praktijk het meest voorkomende.
En ik ben het ermee eens dat veel ouders allebei werken uit pure noodzaak(voor hun gevoel dan) maar die noodzaak kun je ook anders bekijken. Moeten we echt 3 keer per jaar op vakantie of die allernieuwste auto, die grote flatscreen of een 4e laptop?
En ik zeg niet dat dit bij iedereen zo is, ik weet wel beter.... ik werk zelf ook niet voor de luxe en we gaan zelden op vakantie, maar er zijn wel veel gezinnen die best met iets minder toe kunnen en daarmee tijd creëren voor hun gezin.

• Topic Starter Topic Starter
werkplicht voor vrouwen!!

Wie is voor?

Maar zelf ken ik die vrouwen dan niet, ik weet alleen wat ik hierboven schreef en vind dat altijd zo onrechtvaardig.

---------- Toegevoegd om 11:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:10 ----------

Mee eens!
Maar ik denk zelf dat dit ook komt doordat veel vrouwen (moeders in dit geval) werken. Opvoeden kost energie en tijd. Dat heb je misschien niet meer zo als je er ook een baan bij hebt en dat gaat dus ten koste van de kinderen.
En het mag dan een ongelooflijk ouderwets standpunt zijn, ik vind echt dat kinderen beter af zijn met een thuisblijvende ouder die er dan voor ze is. En dat hoeft echt niet persé de moeder te zijn, al blijft dit in praktijk het meest voorkomende.
En ik ben het ermee eens dat veel ouders allebei werken uit pure noodzaak(voor hun gevoel dan) maar die noodzaak kun je ook anders bekijken. Moeten we echt 3 keer per jaar op vakantie of die allernieuwste auto, die grote flatscreen of een 4e laptop?
En ik zeg niet dat dit bij iedereen zo is, ik weet wel beter.... ik werk zelf ook niet voor de luxe en we gaan zelden op vakantie, maar er zijn wel veel gezinnen die best met iets minder toe kunnen en daarmee tijd creëren voor hun gezin.

baudientje,

mijn buurvrouw van 10 huizen verderop is best goed te doen en alleenstaand. Hoe kan ik deze milf inpakken en met haar de liefde bedrijven?

baudientje,

mijn buurvrouw van 10 huizen verderop is best goed te doen en alleenstaand. Hoe kan ik deze milf inpakken en met haar de liefde bedrijven?

Tja, dat ligt er ook maar aan hoe jij er zélf uitziet, he......
Een beetje MILF is al kieskeurig, je bent tenslotte niet zómaar een milf............
Ik zou het eens proberen met een beetje volwassen gedrag, lekker geurtje op en vooral lief zijn. ;)

Lief zijn, daar zitten alleen iets te dikke milfs op te wachten hoor, Beaudientje.

zucht... gaat weer nergens over.

:roflol:
Mooi topic.

Ik zie dit niet echt als een zwakte voor de vrouw ofzo. Wanneer je kijkt naar een traditioneel gezin dan is het vaak zo dat de man werkt en de vrouw het huishouden/kids regelt. Natuurlijk is zij dan financieel afhankelijk. Maar die man is net zo goed afhankelijk want de vrouw geeft hem de ruimte financieel onafhankelijk te zijn (je runt niet zomaar een huishouden met kinderen en een baan alleen).

Dat vergeten veel mannen.
Terwijl de vrouw thuis er voor het gezin is krijgt de man de kans te groeien.

Maar goed ik ken ook genoeg vrouwen die het maar wat lekker vinden om thuis te zitten met hun luie reet. Persoonlijk kan ik daar heel slecht tegen... Dat zijn van die moeders die op het schoolplein staan en over een ander kletsen die ruimer in hun vel zitten want ooooh dat kunnen ze dan ook weer niet hebben (kots) Best als je niet werkt maar klaag dan ook niet als een ander het beter voor elkaar heeft.

als de vrouwen de helft van hun kleding en schoenen verkopen kunnen ze weer een paar jaartjes verder leven

als de vrouwen de helft van hun kleding en schoenen verkopen kunnen ze weer een paar jaartjes verder leven

It's true... Oooooh it's true
AngleBook.jpg

Mee eens!

Geef mij toch maar de nieuwste auto ipv "tijd voor het gezin" dan...

Wie heeft er een gezin nodig wanneer je een carrière hebt? Ik kots echt van die "moeders" die niets anders in hun leven willen doen dan "moederen". Het gaat om KEUZES maken en ik vind dat elke vrouw egoïstisch genoeg moet zijn om voor zichzelf te kiezen, voor haar eigen geld en geluk ipv in de illusie te verkeren dat ze er moet zijn voor "haar gezin". De pil is er niet voor niets...

http://journals.cambridge.org/action/displayIssue?jid=WES&volumeId=14&seriesId=0&issueId=04

Leesch dit.

OT: Vrouwen moeten of wat meer werken, of wat minder zeiken. Dat parttime gebeuren is ook maar een luxepostitie. Eerst schreeuwen om gelijkheid, maar als blijkt dat je dan opeens veel moet doen, dan moet het maar parttime allemaal. Tsja.

Edit: Intro:
In The Social Foundations of Postindustrial Economies (Oxford University Press, 1999) Gøsta Esping-Andersen presents a classic example of an empirically grounded historically materialist analysis of welfare capitalism, in the tradition of Polanyi, Marshall and others. He argues that its architecture needs to be re-thought because of the changing nature of postindustrial economies and that this requires us to think in terms of ‘welfare regimes’ comprising the market, the state and the family. When the welfare state finally reached its mature institutional expression, as late as the 1960s and 1970s, it addressed the risks which had typically been faced by families in the ‘Golden Age’ of capitalism in the long post-war boom. This meant protecting prime age men employed in Fordist industries earning family wages from spells of unemployment and older men from decreased earning power. Protecting the male breadwinner was also meant to protect those dependent upon him. The bulk of income transfers were thus focused on old age pensions and unemployment insurance. There was little in the way of service provision: ‘familialism’ left reproductive work such as child or elder care to the unpaid work of women in families.

Lees!

Geef mij toch maar de nieuwste auto ipv "tijd voor het gezin" dan...

Wie heeft er een gezin nodig wanneer je een carrière hebt? Ik kots echt van die "moeders" die niets anders in hun leven willen doen dan "moederen". Het gaat om KEUZES maken en ik vind dat elke vrouw egoïstisch genoeg moet zijn om voor zichzelf te kiezen, voor haar eigen geld en geluk ipv in de illusie te verkeren dat ze er moet zijn voor "haar gezin". De pil is er niet voor niets...

precies! alle moeders terug sturen naar eigen land!:mad:

Het gaat inderdaad om KEUZES maken en sommige vrouwen KIEZEN voor het moederschap.
Even los van de discussie over financieel afhankelijk of onafhankelijk zijn, vrouwen die een kind willen krijgen, moet daar net zo goed vrij in kunnen zijn als mensen als jij die dat niet willen.
Als iedereen dacht zoals jij werd er geen babietje meer geboren en ach, dan hebben we op den duur weer andere problemen......
Jij mag er dan van kotsen, andere vrouwen vinden het heerlijk om moeder te zijn.
Ik zit er tussenin, mijn dochter is het belangrijkste in mijn leven, maar ik heb nog wel degelijk een leven naast gezin en kind.

euh.... trainingsonderbroek kopen?
gratis sample van een trainingssok erbij:)

Het gaat inderdaad om KEUZES maken en sommige vrouwen KIEZEN voor het moederschap.
Even los van de discussie over financieel afhankelijk of onafhankelijk zijn, vrouwen die een kind willen krijgen, moet daar net zo goed vrij in kunnen zijn als mensen als jij die dat niet willen.
Als iedereen dacht zoals jij werd er geen babietje meer geboren en ach, dan hebben we op den duur weer andere problemen......
Jij mag er dan van kotsen, andere vrouwen vinden het heerlijk om moeder te zijn.
Ik zit er tussenin, mijn dochter is het belangrijkste in mijn leven, maar ik heb nog wel degelijk een leven naast gezin en kind.

Haha, denk je echt dat de meeste vrouwen kiezen voor het moederschap? Nee hoor, die doen gewoon wat "men" doet: huisje, boompje, beesje, kindje, ... Als vrouwen bewust voor nageslacht zouden kiezen, zouden ze wachten tot het juiste moment, in casu: nadat ze carrière (GELD) gemaakt hebben.

En ik kots niet van "moeder zijn", je moet begrijpend leren lezen: ik kots van dat soort moeders/vrouwen, die settelen met een "goeie" maar oninteressante vent, om zich daarna voort te planten en de rest van hun leven spenderen aan hun kroost, en via hen leven.

Punt is, als vrouwen gelijk behandeld willen worden als man, zullen ze ook zelf daden moeten stellen als een man (dus niet verwachten om onderhouden te worden, geen baby's tot je het zelluf kan betalen,...) En anders beginnen te aanvaarden dat je enige recht, het aanrecht zal zijn.

Terug
Naar boven