XXL Nutrition

Wie van jullie doet (wel eens) een dutje overdag en hoe serieus neem jij je ''slaap''?

Vandaag zeker 8 dutjes gedaan.

Maar normaal helaas geen tijd voor.

ik streef naar 8 uur,
helaas lukt dit vaak niet, en zit ik tussen de 5 tot 6 uur

dutjes zijn er alleen als ik met mijn vriendin op de bank lig.
anders vaak te druk hiervoor.

Ik heb genoeg aan 5 a 6u per avond. Ik mediteer wel regelmatig een kwartiertje. Al dat geslaap vind ik zonde van me tijd.

toevallig gisteren een dutje gedaan om 7 uur 's avonds. Was doodmoe na het werken. intentie was om 8 uur weer wakker te worden, wekker ging niet. Toen werd het 9 uur, naar beneden gelopen wat kwark gegeten en weer gaan liggen :'(.
uiteindelijk lag ik om 3 uur 's nachts nog wakker. Werd toen om 5 uur weer wakker, daarna om 7 uur ging de wekker. -> trainen :D

echt heel raar, doe ik dus niet meer.

Eerder 8-9 uur per dag slaap. Ik vond dit zonde van mijn tijd. Slaap nu max 7 uur en bevalt me prima.

overdags slapen ****t met me nachtrust, ik slaap 8/9 uur per dag dus heb niet de neiging om smiddags te liggen.

Even na het avond eten.. max een uurtje. Ben daarna ook weer helemaal fris.. wel lekker dus

als ik niet werk doe ik dat weleens als ik moe ben. Soms 10 minuten, soms een uurtje.

Ik rijd veel auto voor mijn werk en als ik merk dat ik moe wordt in de auto doe ik ook een powernap van 10-20 min. Parkeer hem dan wel eerst veilig :)

Slaap bijna altijd wel 6 uurtjes, maar daar blijft het dan bij. Soms als ik terugkom van werk even een uurtje, puur omdat het kan.

als ik niet werk doe ik dat weleens als ik moe ben. Soms 10 minuten, soms een uurtje.

Ik rijd veel auto voor mijn werk en als ik merk dat ik moe wordt in de auto doe ik ook een powernap van 10-20 min. Parkeer hem dan wel eerst veilig :)
.. dus dan zie je jou ergens in een steegje in de auto met je hoofd tegeb t raam? denken mense dan nie dat je dood bent en gaan ze 112 belle?

nu ik weer werk ga ik 11 uur naar bed en 6 uur weer op (2 keer per nacht plassen dus val dan ook niet meteen in slaap.

ik hoop dat ik er aan ga wennen want val nu bijna in slaap...

Ik slaap meestal rond de 7 uur per nacht doordeweeks, 8 is wel het streven, maar lukt meestal niet. In het weekend is 8 uur slapen geen probleem en worden het er vaak 9.

Soms doe ik voor of na het avondeten een powernapje. Dit duurt meestal een kwartier tot 20 minuten, dan ben ik weer superfit.
Slaap ik een half uur of langer dan is de kans op hoofdpijn groter en voel ik mij wat brak.

Doordeweeks ga ik 0.00 uur slapen en sta meestal 06.00 -07.00 uur op.
In het weekend uiterlijk 09.00 uur op en op zaterdag meestal voor of na het avondeten een dutje van 30-40 minuutjes heerlijk.

na een week ochtenddiensten en daarvoor het hele weekend gewerkt te hebben ga ik vrijdagmiddag altijd een uur tot anderhalf slapen. Ander ben ik echt niet leuk op de vrijdagavond. En dan kan ik meer van mijn vrije weekend genieten.

ik hou van dutjess
ik zou het liefst elke dag na trainen ff willen liggen. Maar doe ik eigenlijk nooit..

Ik word na een dutje overdag echt alleen maar moe en chagrijnig wakker dus die doe ik nooit. Vaak wel 8 uur slaap per nacht dus ook geen echte behoefte aan verder.

Heb keer gelezen dat een dutje tussen de 10-40 minuten, zorgt dat je daarna fitter wakker wordt. En als die langer duurt dat je er alleen maar minder uitgerust van wakker wordt. Uit ervaring klopt dat wel, meestal gewoon half uurtje heerlijk

Bij vroege diensten - uurtje na het werk slapen, bij andere diensten niet.
Probeer altijd 8 uur slaap te halen alleen on tren stopt het klokje vaak al bij 4 of 5 uurtjes slaap :(

ik doe altijd vroeg in de avond een powernap van 30-40 minuten. daarna ga ik trainen.

Wie van jullie doet (wel eens) een dutje overdag?

Hoe serieus neem jij je ''slaap''? Streef je naar 7-8 uur slaap?
Sta je op gezette tijden op/ga je naar bed?

ik werk in de bouw en neem s.middags altijd even een kort slaapje maximaal 20-25 minuut en s.avonds na het eten een klein uurtje op de bank daarna trainen en probeer s.nachts 6 uur te slapen

opa

---------- Toegevoegd om 13:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:30 ----------

Ik merk de laatste maanden want sufheid tussen 3 uur en 6 uur in de middag. Ik heb vorige week eens geprobeerd te gaan liggen rond die tijd en mijn ogen te sluiten maar het lukte mij niet.

Ik werk in ploegen (4 dagen per week, 8 diensten verdeeld over 3 tot 4 uur elke dienst) en op dinsdag zit ik op school/college.

Train doe ik om half 11 in de ochtend. (altijd) Maar merk halverwege de middag een dip en behoefte aan slaap, maar slapen lukt me niet op dat tijdstip, terwijl ik er mentaal wel behoefte aan heb!!! En wellicht ook baadt bij heb! (aangezien ik meestal om 17 uur weer aan het werk moet tot 21.30)

het hoeft ook niet altijd slapen te zijn gewoon even rustig liggen en ontspannen lekker ogen dicht werkt ook bij mij

Terug
Naar boven