AndroidHealthClinic

Sticky Wielrentopic

• Topic Starter Topic Starter
Hmm, alleen Moerenhout ga ik missen:(

Misschien wel, al had ik die standaard 4e, 5e of 6e plaats van hem bij de tijdritten afgelopen jaren nu ook wel gezien. Niets dan lof voor hem, maar winnen deed die (afgezien van NK's) niet of zelden.

Misschien wel, al had ik die standaard 4e, 5e of 6e plaats van hem bij de tijdritten afgelopen jaren nu ook wel gezien. Niets dan lof voor hem, maar winnen deed die (afgezien van NK's) niet of zelden.

Persoonlijke prestaties waren niet geweldig, maar zijn ervaring als wegkapitein vond ik wel van enige waarde. Met name omdat hij in de winnende ploeg zat van Landis.

Hopelijk laat de nieuwe garde direct van zich spreken.

Hopelijk laat de nieuwe garde direct van zich spreken.

De man met de meeste potentie op het winnen van een vette vis (Vlaanderen of Roubaix) Breschel dus, die is flink geblesseerd, dus hoop dat die komend voorjaar nog zijn niveau van vorig jaar haalt, en liefst nog stukje beter, wil hij dus echt iets groots winnen.

De man met de meeste potentie op het winnen van een vette vis (Vlaanderen of Roubaix) Breschel dus, die is flink geblesseerd, dus hoop dat die komend voorjaar nog zijn niveau van vorig jaar haalt, en liefst nog stukje beter, wil hij dus echt iets groots winnen.

Breschel is al bezig met zijn revalidatie op Tenerife. Dus ik denk wel dat hij er wel staat. Nou nog hopen dat de rest van het team er ook staat. Zoals bv. Boom en Langeveld.

Hopelijk toont Langeveld weer zijn klasse van 2 jaar geleden en heeft Boom een grotere motor weten te bouwen door in de winter te blijven crossen.

Breschel is al bezig met zijn revalidatie op Tenerife. Dus ik denk wel dat hij er wel staat.

Top! Hoop dat die goed fit raakt voor de voorjaarsklassiekers. Naar Langeveld ben ik ook wel benieuwd, al ben ik bang dat het toch net niet is bij hem. Hopelijk word ik hierin gelogenstraft. Hoogerland gaat Ricco helpen in de Giro lees ik net en Stuart O'Grady heeft weer eens een paar ribben gebroken, die man breekt gewoon iedereen jaar een paar botten, onvoorstelbaar.

Top! Hoop dat die goed fit raakt voor de voorjaarsklassiekers. Naar Langeveld ben ik ook wel benieuwd, al ben ik bang dat het toch net niet is bij hem. Hopelijk word ik hierin gelogenstraft. Hoogerland gaat Ricco helpen in de Giro lees ik net en Stuart O'Grady heeft weer eens een paar ribben gebroken, die man breekt gewoon iedereen jaar een paar botten, onvoorstelbaar.

Ik ben ook bang voor Langeveld en ik denk dat Boom een grotere rol gaat spelen in de voorjaarsklassiekers. En ook al vind ik de de kasseienklassiekers nog zo leuk, ik hoop toch wel dat Geesink dit jaar de AGR wint.

O'Grady is een leuke gangmaker en nog uitermate fit voor zijn 37 jaar. Maar hij is een brokkenpiloot eerste klas. Samen met Fränk Schleck zullen ze daar bij Team Leopard veel kopzorgen mee hebben.

Ik ben wel benieuwd hoe Vacansoleil zich gaat ontwikkelen dit jaar. Met Leukemans en Devolder hebben ze ook leuke renners voor de klassiekers. En Hoogerland moet eens leren doseren voor hij aan het nieuwe seizoen begint.

Laat Boom eerst maar eens bewijzen dat hij een echte klassieker aan kan. Op het WK kon hij nog redelijk meekomen dus er zit verbetering in maar meekomen is wat anders dan een prominente rol spelen in een klassieker.

Langeveld viel vorig jaar gewoon tegen en is volgens mij op weg om de zoveelste knecht te worden bij Rabo.

Langeveld viel vorig jaar gewoon tegen en is volgens mij op weg om de zoveelste knecht te worden bij Rabo.

Ik hoop van niet, maar ik denk van wel:(

Dit wordt pas Booms tweede volle seizoen op de weg. Ik hoop dat hij zijn motor vorig seizoen genoeg heeft ontwikkeld om ten minste een klassieker tot de finale aan te kunnen.

Maaskant rijdt dan niet voor Rabo maar is volgens mij redelijk vergelijkbaar met Langeveld. Beiden een keer een leuk (voor)seizoen gereden en daarna de hoge verwachtingen niet kunnen waarmaken.

Vrees dat volgend jaar het weer hoofdzakelijk van Gesink moet komen, aangevuld met Mollema die met een beetje slim kiezen van koersen toch ook wel punten moet kunnen pakken.

Maaskant moet voornamelijk knechten bij Garmin. Hij krijgt dus weinig vrijheid om iets waar te maken. Maar ben het met je eens dat Maaskant geen hoge potentie heeft.

Als alles een beetje mee zit voor Gesink kan hij zeker een grote voorjaarsklassieker pakken. Mollema en ook Kruiswijk zullen waarschijnlijk de koers moeten hard maken voor Gesink.

Boom is toch wel een bijzonder ventje met heel wat in zijn mars, als je ziet hoe die er nu weer staat in die veldritten. Afgelopen jaar wint die de proloog Parijs-Nice, jaar ervoor een Vuelta etappe. Ook de Belgische commentatoren lopen altijd weg met hem en hebben hem hoog zitten. Zegt mijn inziens ook wel wat. Volgens mij heeft hij nog moeite met de grote afstanden van de topklassiekers. Het hoeft dit jaar ook nog niet te gebeuren, maar hopenlijk zit hét er in bij hem en komt het er ooit (echt) uit. Trouwens, mag Thomas Dekker vanaf Juni/Juli niet alweer koersen? Leuke aanwinst voor Vacansoleil lijkt me dat.

De Vlamen vinden Boom alleen een toffe peer omdat hij de Vlaamse volkssport een beetje spannend maakt. Gelukkig hebben ze nu Stybar erbij. Anders lijkt het WK veldrijden meer op de Belgische open kampioenschappen.

Afwachten hoe Boom zich ten opzichte van vorig jaar heeft ontwikkeld. En Dekker moet zich eerst maar eens bewijzen voor hij als aanwisnt kan worden gezien.

De Vlamen vinden Boom alleen een toffe peer omdat hij de Vlaamse volkssport een beetje spannend maakt. Gelukkig hebben ze nu Stybar erbij. Anders lijkt het WK veldrijden meer op de Belgische open kampioenschappen.

Afwachten hoe Boom zich ten opzichte van vorig jaar heeft ontwikkeld. En Dekker moet zich eerst maar eens bewijzen voor hij als aanwisnt kan worden gezien.

Mhoah, de kwaliteiten van Boom staan toch niet ter discussie lijkt me? Geloof niet dat er ooit een groter talent heeft rondgereden in Nederland dan Dekker.

Pardon, ik trek de kwaliteiten van Boom niet in twijfel. Ik wilde meer wijze op het feit dat de Vlaamse commentatoren hem alleen noemen, omdat hij ook veldritten rijdt.

Een groter talent misschien niet, maar meer dan een talent is Dekker nooit geweest.

Hierbij zeggende dat ik de tijd de goude tijd van het Nederlandse wielrennen nooit heb meegemaakt.
Ik denk dat verhoudingsgewijs het talent toen groter was.

Laatst bewerkt:
Dekker stelt niks voor zonder dope, je moet niet afgaan op zijn rijden voordat hij gepakt werd. Zijn prestaties waren toen overigens ook zeer wisselvallig. Op een paar uitschieters na was hij toch meestal 'ziek, zwak of misselijk'.

Dekker heeft drie wapenfeiten op zijn naam staan maar die wapenfeiten komen uit een tijd dat Cera-gebruik schering en inslag was. Toen de controles strenger werden was het direct afgelopen met het goede rijden van Dekker. Ronde van Romandie, bergetappe ronde van Zwitserland, Tirreno. Als we kijken naar Gesink dan doet hij daar niet veel onder, ook al heeft Gesink nog geen rittenkoers gewonnen van het kaliber Tirreno. Hij won echter wel een bergetappe in de Ronde van Zwitserland en op een wat heroischer manier dan Dekker dat deed naar Crans Montana.

Mollema en Gesink zijn grotere talenten dan Dekker en daarnaast ook constanter. Als Gesink niet diverse malen gebleseerd was geraakt dan was zijn erelijst nog wat beter geweest dan nu.

Maar goed voor Lenny zal Dekker wel weer meer panache hebben of zo terwijl Dekker gewoon een renner is die niet doorbijt terwijl Gesink echt volledig uit elkaar moet vallen voordat hij opgeeft.

Ik ben nooit echt fan geweest van Dekker als persoon. Gelukkig heeft Rabobank hem op tijd losgelaten.

Gesink is zeker een groter talent en Mollema heeft vorig jaar een goed seizoen gedraaid. Vooral in Polen was hij sterk bezig en in de Giro heeft hij veel ervaring kunnen opdoen.

Jij noemt trouwens Gesink en Mollema als talenten, maar ik denk dat een renner op dit moment nog onderschat wordt, namelijk Kruiswijk.

Kruiswijk kan volgend jaar aan de bak als hij in de Giro waarschijnlijk als kopman wordt uitgespeeld. Rabo heeft daar toch geen andere troeven en dan is Kruiswijk natuurlijk de aangewezen persoon om voor het klassement te gaan.

Rabo heeft verder nog goede renners met Slagter, Vermeltfoort, van Winden, van Emden en Leezer. Een aantal daarvan heeft net de overstap gemaakt naar de profploeg van Rabo en mag volgend jaar bewijzen of ze hun plek waard zijn.

Wordt ook wel eens tijd dat een nieuwe lichting echt doorbreekt. De vorige lichting beloften heeft het tot nu toe ook niet echt waargemaakt.

Vorige lichting: Gesink, Mollema, Kruiswijk...?

Of doelde je meer op Postuma en Weening? Die zijn grandioos door de mand gevallen.

Slagter zal hopelijk een mooie klimmer worden. En hopelijk kan Vermeltfoort ook met de grote mannen meesprinten. Kan hij Bos gebruiken als gangmaker.

Van Winden en Leezer zullen niet meer worden dan knechten denk ik. Van Emden kan nog een mooie tijdrijder worden, als hij zich door ontwikkeld.

Laatst bewerkt:
Posthuma, Weening, Eltink etc inderdaad. De generatie die geboren is tussen 1980 en 1985.

Terug
Naar boven