XXL Nutrition

Sticky Wielrentopic

graphRiderHistory.gif

CQ ranking Gesink.

graphRiderHistory.gif

CQ-ranking Cancellara.

Wat al aangeeft welke speelruimte Gesink nog heeft, Cancellara zal hoe dan ook moeite hebben om zijn topjaar te evenaren. Het blauwe stipje is 2010 en de grafiek kan je dus doortrekken tot het blauwe stipje.

Nibali, de andere held van Lenny, staat eerste op de CQ-ranking van dit jaar (terecht). Maar gelet op zijn eerdere scores is het afwachten of hij volgend jaar weer zo'n score kan halen. Nibali scoort al jaren onder de 1000 punten.

Ik denk dat Gesink volgend jaar richting de 1700 a 1800 punten kan gaan zonder blessures en dan ben je hoe dan ook absolute wereldtop. Dat Menchov weg is lijkt me voor Gesink een zegen, Rabo kan nu alle pijlen richten op Gesink.

• Topic Starter Topic Starter
De Giro daar in tegen dat was een echte koers.

100% mee eens, de Giro was fantastisch. Het spektakel bleef komen, iedere dag weer. Klimtijdrit, Monte Zoncolan, Passo di Gavia, en passant een vulkaan, of was dat 2009?, monsterontsnappingen, modderstromen, sneeuw, waaiers, hele ploegen die collectief een sloot inreden, incl Nibali:(.

Rankings kunnen zo selectief worden gemaakt als de maker wil. Daarbij heeft iedereen toch altijd zijn eigen mening klaar maken, wat zo'n ranking eigenlijk overbodig maakt.
Wielrennen is niet zo zwart en wit als het voetbal, waarbij je wint, verliest, of gelijk speelt.

Het vertrek van Menchov is zeker goed nieuws voor Gesink. Al had hij dit jaar in de Tour ook de voldoende ondersteuning.

---------- Toegevoegd om 12:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:48 ----------

100% mee eens, de Giro was fantastisch. Het spektakel bleef komen, iedere dag weer. Klimtijdrit, Monte Zoncolan, Passo di Gavia, en passant een vulkaan, of was dat 2009?, monsterontsnappingen, modderstromen, sneeuw, waaiers, hele ploegen die collectief een sloot inreden, incl Nibali:(.

Hmm volgens mij rijden ze volgend jaar langs de Etna.
In 2009 reden ze af op de Vesuvius.

Rankings kunnen zo selectief worden gemaakt als de maker wil. Daarbij heeft iedereen toch altijd zijn eigen mening klaar maken, wat zo'n ranking eigenlijk overbodig maakt.
Wielrennen is niet zo zwart en wit als het voetbal, waarbij je wint, verliest, of gelijk speelt.

Het vertrek van Menchov is zeker goed nieuws voor Gesink. Al had hij dit jaar in de Tour ook de voldoende ondersteuning.

Ik denk alleen dat Gesink nu nog meer een vinger in de pap krijgt bij de selectie van de Tourploeg en niet alleen zijn maatje Niermann mag meenemen maar ook andere renners die hem goed liggen.

Volgend jaar is Laurens ten Dam er ook bij en Mollema zal normaal gesproken ook de Tour mogen rijden. Dan heb je wel een leuke ploeg voor de Tour met ook nog een L.L. Sanchez voor de aanloop naar de bergen.

Ik denk alleen dat Gesink nu nog meer een vinger in de pap krijgt bij de selectie van de Tourploeg en niet alleen zijn maatje Niermann mag meenemen maar ook andere renners die hem goed liggen.

Volgend jaar is Laurens ten Dam er ook bij en Mollema zal normaal gesproken ook de Tour mogen rijden. Dan heb je wel een leuke ploeg voor de Tour met ook nog een L.L. Sanchez voor de aanloop naar de bergen.

Gesink zal zeker een betere ploeg om zich heen hebben dan afgelopen editie. Hopelijk nemen ze Freire niet meer mee.

Ik vraag me af zo Mollema niet beter de Vuelta kunnen laten rijden, mits Gesink die niet zelf rijdt dit jaar. Aangezien hij plannen had om 2 rondes te willen rijden in een jaar.

Met Garate, Barredo heb je al aardig wat klimmers erbij.

Maar gelet op zijn eerdere scores is het afwachten of hij volgend jaar weer zo'n score kan halen. Nibali scoort al jaren onder de 1000punten.

Ik denk dat Gesink volgend jaar richting de 1700 a 1800 punten kan gaan zonder blessures en dan ben je hoe dan ook absolute wereldtop. Dat Menchov weg is lijkt me voor Gesink een zegen, Rabo kan nu alle pijlen richten op Gesink.

Ik hoop dat Nibali presteert in de Giro, hoeveel punten die dan haalt zal me worst wezen eigenlijk, idem Gesink, al haalt die 2000 punten, ik hoop dat die volgend jaar AGR of een mooie Tour etappe wint. Of een sterk najaar, met de vuelta en najaarsklassiekers.

Rabo heeft natuurlijk wel LL Sanchez in de pocket, dat is wel een afmaker, Gesink is de betere ronderenner, maar heeft (nog) niet het killerinstinct van LL. Sommigen beweren zelfs dat killerinstinct aangeboren is, en niet te leren valt. Weet niet of dat voor wielrennen opgaat, denk het niet, de tijden van Gesink komen nog wel.

Dan zal wel iemand vragen, defineer killerinstinct, nou, dat lijkt mij het beste door zijn palmares te tonen:

2 ritten in Parijs Nice, 2 ritten in de Tour, 2x Spaans kampioen op de weg, Clasica San Sebastian, en links en rechts wat ritten in het Baskenland, Haut-Var, Algarve, Tour Down Under, etc. Dat is wel een killer hoor.

Ik hoop dat Nibali presteert in de Giro, hoeveel punten die dan haalt zal me worst wezen eigenlijk, idem Gesink, al haalt die 2000 punten, ik hoop dat die volgend jaar AGR of een mooie Tour etappe wint. Of een sterk najaar, met de vuelta en najaarsklassiekers.

Rabo heeft natuurlijk wel LL Sanchez in de pocket, dat is wel een afmaker, Gesink is de betere ronderenner, maar heeft (nog) niet het killerinstinct van LL. Sommigen beweren zelfs dat killerinstinct aangeboren is, en niet te leren valt. Weet niet of dat voor wielrennen opgaat, denk het niet, de tijden van Gesink komen nog wel.

Dan zal wel iemand vragen, defineer killerinstinct, nou, dat lijkt mij het beste door zijn palmares te tonen:

2 ritten in Parijs Nice, 2 ritten in de Tour, 2x Spaans kampioen op de weg, Clasica San Sebastian, en links en rechts wat ritten in het Baskenland, Haut-Var, Algarve, Tour Down Under, etc. Dat is wel een killer hoor.

De klasse van Sanchez staat buiten kijf. Maar van mij mag hij, zo chauvinistisch als dat ik ben, gewoon gaan knechten voor een Nederlander. Ik vind het mooier als gewoon een Nederlander wint dan, een buitenlander in Nederlandse dienst.

L.L. Sanchez zal zijn ritten mogen kiezen om daarna in de Tour een semi vrije rol te krijgen zoals Garate die ook heeft. Een L.L. Sanchez als springplank heb je waarschijnlijk meer aan dan aan een renner die zich als knecht volledig moet leegrijden. Als Sanchez kan wegblijven is het ook een afmaker terwijl een Ten Dam en waarschijnlijk ook een Mollema te licht zijn om een Tourrit in hun voordeel te beslissen.

Volgend jaar wordt wel leuk met al die gereshuffelde ploegen, Rabo zou daar van moeten kunnen profiteren.

26 februari: Omloop Het Nieuwsblad, komt met rasse schreden dichterbij...

En zonder Contador waarschijnlijk. Dan moet Gesink alleen even de ketting van Andy Schleck doorknippen en dan is het kat in het bakkie :p

26 februari, komt mij nog niet snel genoeg moet ik zeggen.

Laatst bewerkt:
En zonder Contador waarschijnlijk. Dan moet Gesink alleen even de ketting van Andy Schleck doorknippen en dan is het kat in het bakkie :p

26 februari, komt mij nog niet snel genoeg moet ik zeggen.

Ja want Menchov moet nog maar afwachten of Geox in de Tour van start gaat. Maar goed Gesink zal dan nog niet snel het podium halen, een Rodriguez, Hesjedal, VDB of andere renners zullen ook niet opeens allemaal zwaar terugvallen. Gesink zal denk ik al een hele kluif hebben om de top 5 te halen, ook al is het parcours wel toegesneden op het lijf van Gesink.

Hesjedal moet het ook nog maar eens waar maken. Voor vorig jaar zag je hem nooit in een rittenkoers. Als Gesink geen tijdrijder is dan is Rodriguez de verpersoonlijking van een anti-tijdrijder.

Denk eerder dat Velits en Nibali een grotere bedreiging vormen.
Maar eerst eens afwachten hoe het seizoen zich ontwikkeld. En dan een maand voor de Tour kun je een betere inschatting maken van de kansen.

Wielericoon Peter Post is op 77-jarige leeftijd overleden. Post verwierf als wielrenner bekendheid op de baan, waar hij maarliefst 65 overwinningen behaalde. Naast de vele baanoverwinningen won Post in 1964 Parijs-Roubaix. De voormalig ploegleider van TI Raleigh en Panasonic was al enige tijd ziek.

De geboren Amsterdammer was de architect van Nederlands bekendste wielerploeg, TI Raleigh. Tussen 1974 en 1983 won die ploeg - met renners als Raas, Kuiper en Knetemann - bijna duizend wedstrijden.

Michael Matthews laat in de eerste de beste WorldTour-koers zijn grote talent zien. De 20-jarige Australiër van Rabobank won de vierde etappe in de massasprint, voor André Greipel (Omega Pharma-Lotto) en Matthew Goss (HTC-HighRoad).

Razend knap van dat broekie, die zijn 1e officiele koers bij de grote mannen rijdt. Rabo heeft dus zijn 1e zege van het seizoen binnen.

Ronde van Qatar 2011
Proloog Cultural Village (2,5 km)
1. Lars Boom (Nederland/Rabobank) in 3:07.390 (48 km/u)
2. Fabian Cancellara (Zwitserland/Team Leopard) op 4s
3. Tom Veelers (Nederland/Skil-Shimano) op 5s
4. Juan Antonio Flecha (Spanje/Team Sky) op 5s
5. Alex Dowsett (Groot-Brittanië/Team Sky) op 6s
6. Gert Steegmans (België/Quick Step) op 6s
7. Tom Boonen (België/Quick Step) op 6s
8. Maarten Wynants (België/Rabobank) op 8s
9. Tomas Vaitkus (Litouwen/Astana) op 8s
10. Matt Brammeier (Ierland/HTC- High Road) op 9s

1e Nederlandse overwinning voor dit jaar is dus binnen.

uitslag rit:1

Tom Boonen 145 km in 2u59'29"
2. Heinrich Haussler (Aus)
3. Mark Renshaw (Aus) allen zelfde tijd
4. Daniele Bennati (Ita)
5. Graeme Brown (Aus)
6. Juan Antonio Flecha (Spa)
7. Dominique Rollin (Can)
8. Roger Hammond (GBr)
9. Andreas Klier (Dui)
10. Stuart O'Grady (Aus)

Mooi voor Boonen na zijn revalidatie, hij neemt tevens de leiderstrui over.

Terwijl Haussler hopenlijk zijn niveau van 2009 aan het hervinden is in Quatar, lijkt de carriere van Ricco helaas definitief voorbij, hoop het niet, maar het lijkt er toch wel sterk op.

ik hoop ook van niet:) Hij kon zo leuk explosief wegspringen...
Maarja, Haussler gaat erg goed, mooi om te zien.
Dat Bos kan aanhaken bij de top in Qatar is ook leuk.

Theo Bos legt vandaag de cavmeister derop in Oman, nu zegt dat op dit moment niet zo heel veel, gezien cavendish dit jaar nog niet 1 sprint gewonnen heeft, maar toch moet dit lekker zijn voor Theo.

Ronde van Oman 2011 (2.1)
Uitslag etappe 3: Sur - Sur (208 km)
1. Theo Bos (Nederland/Rabobank)
2. Daniele Bennati (Italië/Leopard-Trek) allen z.t.
3. Matthew Goss (Australië/HTC-High Road)
4. Edvald Boasson Hagen (Noorwegen/Team Sky)
5. Heinrich Haussler (Australië/Garmin-Cervélo)
6. Oscar Gatto (Italië/Farnese Vini - Neri Sottoli)
7. Denis Galimzianov (Rusland/Team Katusha)
8. Niko Eeckhout (België/An Post - Sean Kelly)
9. Mark Cavendish (Groot-Brittanië/HTC-High Road)
10. Francesco Chicchi (Italië/Quick-Step

En dat is twee...

Terug
Naar boven