Fitness Seller

Nieuws 'Wij zijn Israel'

Status
Niet open voor verdere reacties.

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.652
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
DEN HAAG - In een interview met de Israëlische krant Yediot Ahronot zegt PVV-voorman Geert wilders te vrezen voor zijn leven. "Om je de waarheid vertellen, ik vrees voor mijn leven", vertelt hij aan de krant. "Ik ben gewoon een mens. De bedreigingen tegen mij zijn niet alleen in Nederland, maar ook in het buitenland".

"We hebben het over zeer ernstige bedreigingen van verschillende terreurgroepen, en wanneer je je bewust bent van de omvang van de bedreigingen, dan is het is alleen maar menselijk om te denken dat er inderdaad iets zal gebeuren.''

Schuilplaatsen
Wilders doet een boekje open over zijn schuilplaatsen. 'In het begin, nog geen zes jaar geleden, toen de regering niet beschikte over een aantal 'safe houses', bracht ik een aantal maanden met mijn vrouw in de gevangenis door", zegt hij tegen de krant.

"De cellen waar we in leefden waren in het verleden gebruikt voor de twee Libische agenten die verantwoordelijk zijn voor het bloedbad op het Pan Am vliegtuig. We waren er niet als gevangenen, maar als beschermde personen. We hebben ook geslapen in militaire kampen in heel Nederland. Er waren momenten dat ik een pruik moest dragen, een nepsnor en een zonnebril, zodat mensen niet zouden herkennen.''

'Wij zijn Israël'
Wilders pleit er in het interview ook voor om Jordanië om te vormen tot Palestina. "Jordanië is Palestina. Zo was het in het verleden al. De Palestijnen geloven dat Israël hun land is en dat ze het kunnen bestrijden door de niet-Moslims in het Westen aan te vallen. Dat is nou eenmaal de natuur van de Islam. De strijd tegen Israël is een strijd tegen ons. Wij zijn Israël."

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenl...10/12/01/Wilders-vreest-voor-zijn-leven.dhtml

Wie is wij dan? Ik ben in ieder geval Israel niet, wil ik ook niet zijn eigenlijk. Ik ben EricR en me identificeren met een ander land gaat me wel wat ver.

Ik ben Ghekegeit:D

...

Laatst bewerkt:
en ikke skinnie:)

Ik ben Krakatoa

ik einstein;)

maar serieus ik ben echt israel

Dus ¨Ik ben SniperX¨ was een hoax? :eek:

Eric, ik ben niet zo echt bekend met het hele Israël en Palestina conflict, maar ik heb me hier en daar wel laten informeren. Ik krijg de indruk dat jij sterk 'voor' de Palestijnen bent om het maar even zo te zeggen, zou je kunnen uitleggen waarom. Geen attack, ik ben gewoon benieuwd.

Omdat hij zelf ook graag een steentje gooit in zijn vrije tijd.

• Topic Starter Topic Starter
Eric, ik ben niet zo echt bekend met het hele Israël en Palestina conflict, maar ik heb me hier en daar wel laten informeren. Ik krijg de indruk dat jij sterk 'voor' de Palestijnen bent om het maar even zo te zeggen, zou je kunnen uitleggen waarom. Geen attack, ik ben gewoon benieuwd.

Je weet toch, ik ben een anti-semiet. Ik ben niet sterk voor de Palestijnen in ieder geval, beide kanten tonen laakbaar gedrag. Ik ben wel tegen een apartheidspolitiek en een behandeling van een volk alsof het untermenschen zijn. Daarmee ben ik echter geen Hezbollah of Hamasaanhanger.

Ik ben wel warrig van te sterke sentimenten voor zowel de Palestijnse of de Israelische zaak. Dat soort figuren met een dubbele agenda kunnen we missen als kiespijn. Laat een Gretta en Wilders lekker oprotten naar die zandbak daar dan als ze zoveel op hebben met de partijen waar ze voor menen te moeten strijden. Niet mijn strijd en volgens mij ook niet onze strijd. **** them.

1 van de meesterlijke vermommingen van wilders

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

1 van de meesterlijke vermommingen van wilders

[Link niet meer beschikbaar]

En nog 1.

jqpdmd.jpg

Amsterdam zeker...

:roflol:

Israel voert volgens mij een net zo smerig spelletje als Palestina. Het probleem is echter dat wij hier een misvormd beeld krijgen van de werkelijkheid. De persbueaus in Palestina zijn van slechte kwaliteit. In Israel zijn er veel meer en 'betere'. We weten allemaal dat de VS altijd al de kant van Israel gekozen heeft, niet zo gek dus dat men Europa net zo tracht te beinvloeden. Wanneer het in het nieuws over Israel gaat, krijgen we vaak een mooi praatje van een man in een pak die ons rustig uitlegt hoe de situatie is. Komt Palestina echter in het nieuws, dan zijn het vaak ongeschoren mannen die in de camera lopen te schreeuwen en hun zegje willen doen. Waarom? Omdat Palestina simpelweg niet het geld en de steun van de VS krijgt om net zulke propoganda als Israel te maken. Hierdoor krijgen wij een vertekend beeld: Israel is een net en beschaafd land dat zich verdedigt tegen een stelletje terroristen uit een onbeschaafd land.

Ik ben dus zeker geen Israel en zal ook geen kant kiezen in een oorlog die mij verder niet aangaat en waar ik veel te weinig van af weet.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenl...10/12/01/Wilders-vreest-voor-zijn-leven.dhtml

Wie is wij dan? Ik ben in ieder geval Israel niet, wil ik ook niet zijn eigenlijk. Ik ben EricR en me identificeren met een ander land gaat me wel wat ver.
Waarschijnlijk omdat Wilders de joods-christelijke cultuur (net als de V.S.) als een belangrijk deel van de westerse samenleving ziet. De islam behoort volgens hem tot een heel andere cultuur/samenleving. Als dus Israel aangevallen wordt door een islamitische vijand, ziet hij dat als een vijand van het Westen, en de bevolking in het Westen.

Het is dus gewoon het typische Wilders denken waarbij je alles op een hoop gooit en het ene is slecht en het andere is goed. Geen grijze zones, wat lekker makkelijk is voor hem en zijn kiezers.

Ik wil persoonlijk ook niet vereenzelvigd worden met één van beide partijen, zeker niet in zo'n conflict waarin beide partijen schuld hebben.

Waarschijnlijk omdat Wilders de joods-christelijke cultuur (net als de V.S.) als een belangrijk deel van de westerse samenleving ziet. De islam behoort volgens hem tot een heel andere cultuur/samenleving. Als dus Israel aangevallen wordt door een islamitische vijand, ziet hij dat als een vijand van het Westen, en de bevolking in het Westen.

Het is dus gewoon het typische Wilders denken waarbij je alles op een hoop gooit en het ene is slecht en het andere is goed. Geen grijze zones, wat lekker makkelijk is voor hem en zijn kiezers. [...]

toch blijft het een vreemde gedachtenkronkel, je zou eerder denken dat onze westerse waarden terug gaan op de oude grieken en Romeinen, nl. het hele idee achter de renaissance als wedergeboorte van oude idealen na eeuwen van christelijk irrationalisme (wat qua origine eigenlijk een oosters fenomeen is).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven