AndroidHealthClinic

Nieuws 'Wij zijn Israel'

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Bij de PVV is het volgens mij vooral 'Wiens brood men eet, diens woord men spreekt'. Het is al opvallend dat bijna iedere fractiekamer van de PVV ook voorzien is van een Israelische vlag. De PVV is gewoon de Nederlandse vertegenwoordiger van de meest zionistische havikken in Israel en ze zijn er nog trots op ook bij de PVV.

Die havikken zijn net zo erg als salafistisch tuig.

Waarom moet alles worden terug gevoerd op de Islam? Dat de Palestijnen niet blij met Israel zijn lijkt me heel erg logisch aangezien grote stukken van hun land simpelweg zijn ingenomen door de Joden. Wilders ziet hier een soort clash of civilizations in die gebaseerd is op culturele verschillen, maar het is volgens mij gewoon een normale reactie op iemand die landjepik bij je komt spelen. Laat de Islam hier toch buiten; als de Palestijnen Christenen waren geweest, dan was het daar ook fout gegaan (hoewel de Joden nooit Amerikaanse / Europese steun hadden gekregen om zich daar te vestigen als dat het geval was).

Waarom moet alles worden terug gevoerd op de Islam? Dat de Palestijnen niet blij met Israel zijn lijkt me heel erg logisch aangezien grote stukken van hun land simpelweg zijn ingenomen door de Joden. Wilders ziet hier een soort clash of civilizations in die gebaseerd is op culturele verschillen, maar het is volgens mij gewoon een normale reactie op iemand die landjepik bij je komt spelen. Laat de Islam hier toch buiten; als de Palestijnen Christenen waren geweest, dan was het daar ook fout gegaan (hoewel de Joden nooit Amerikaanse / Europese steun hadden gekregen om zich daar te vestigen als dat het geval was).

Zijn kritiek en afkeer van de Islam gaat natuurlijk wel wat verder dan het Palestijnse conflict. De islam als geheel is volgens Wilders de vijand, geen enkele moslim uitgezonderd. Ook al verpakt hij het soms wel zo dat er goedwillende moslims bestaan maar die zijn dan misschien weer bezig met Taqiyya waardoor ze alsnog verdacht worden gemaakt.

Het is een wereldbeeld dat is opgeroepen door een Bernard Lewis, Oriana Fallaci, Bat Ye'or etc waar Wilders driftig uit put om zich op te werpen als de nieuwe anti islam messias. Bat Ye'or werd ook pas serieus genomen toen Bernard Lewis quotes van haar ging gebruiken. Maar Lewis is op den duur net zo paranoide geworden als Bat Ye'or al was. Lewis is verder ook gewoon een neocon en de neocons hebben zelf het vijandsbeeld bedacht van een islam die alles wil gaan overheersen. 'The Power of Nightmares' geeft een vrij goed inzicht hoe de neocons dat vijandsbeeld misbruikt hebben en nog steeds misbruiken om er electoraal gewin uit te halen.

Zijn kritiek en afkeer van de Islam gaat natuurlijk wel wat verder dan het Palestijnse conflict. De islam als geheel is volgens Wilders de vijand, geen enkele moslim uitgezonderd. Ook al verpakt hij het soms wel zo dat er goedwillende moslims bestaan maar die zijn dan misschien weer bezig met Taqiyya waardoor ze alsnog verdacht worden gemaakt.

Het is een wereldbeeld dat is opgeroepen door een Bernard Lewis, Oriana Fallaci, Bat Ye'or etc waar Wilders driftig uit put om zich op te werpen als de nieuwe anti islam messias. Bat Ye'or werd ook pas serieus genomen toen Bernard Lewis quotes van haar ging gebruiken. Maar Lewis is op den duur net zo paranoide geworden als Bat Ye'or al was. Lewis is verder ook gewoon een neocon en de neocons hebben zelf het vijandsbeeld bedacht van een islam die alles wil gaan overheersen. 'The Power of Nightmares' geeft een vrij goed inzicht hoe de neocons dat vijandsbeeld misbruikt hebben en nog steeds misbruiken om er electoraal gewin uit te halen.

Laats was er een documentaire over Geert Wilders op ned 3 geloof ik.
Geert Wilders is lid van zo'n geheime anti islam organisatie die is opgericht in Amerika. Hier krijgt hij ook veel steun vandaan. Ze lieten ook zien dat hij is opgegroeid in Israel en via zo'n bekend persoon daar(weet zijn naam niet) zijn ideën vandaan haalde en zijn plannen bespreekte.
Hij wordt overigens steeds populairder/meer steun vanuit andere landen.

Laatst bewerkt:
Wij zijn Israel? Nou dacht het even niet!:mad:

Die hele identificatie met Israel doet ons als West-Europees land meer kwaad dan goed. Maar dat deert Wilders blijkbaar niet.

Iedereen die zich afvraagt waar ik het over heb moet maar eens lezen hoe de Verenigde Staten geleden heeft onder het nauwe bondgenootschap met Israel.

Onpartijdigheid is voor ons de beste oplossing in het 'Midden-Oosten conflict'.

Eric, ik ben niet zo echt bekend met het hele Israël en Palestina conflict, maar ik heb me hier en daar wel laten informeren. Ik krijg de indruk dat jij sterk 'voor' de Palestijnen bent om het maar even zo te zeggen, zou je kunnen uitleggen waarom. Geen attack, ik ben gewoon benieuwd.

Ik ben van mening dat als je sterk voor een van de partijen bent, dat je dan niet goed bij je hoofd bent.

Ik ben van mening dat als je sterk voor een van de partijen bent, dat je dan niet goed bij je hoofd bent.

Rob denkt dat ik met mijn Palestijnensjaal meeloop in demonstraties waarbij 'Hamas, Hamas, Joden aan het gas' wordt geroepen.

Klaarblijkelijk ben je gelijk een Hamas of Hezbollahaanhanger (of erger) als je vraagtekens zet bij personen die nogal vurig het beleid van Israel verdedigen. Zelfs zo vurig dat ze er de Nederlandse politiek mee willen vergiftigen.

Laatst zei Israel toch dat als zij ten onder gaan, dat ze genoeg wapens hebben om de hele wereld inclusief europa met zich mee te nemen, en dat ze dat dan ook zouden doen?

1 radicaal persoon betweert dit --> "Israel zegt". Juist ja.

Laatst zei Israel toch dat als zij ten onder gaan, dat ze genoeg wapens hebben om de hele wereld inclusief europa met zich mee te nemen, en dat ze dat dan ook zouden doen?

Dat is o.a. door Israelisch wetenschapper en militair-strateeg Martin van Crevelt al eens bevestigd. Mocht Europa Israel in de toekomst niet onvoorwaardelijk blijven steunen dan zullen ze ons als potentieel gevaar beschouwen. Dat noemt men de Samson Optie, genoemd naar Samson, een bijbels figuur die ervoor koos zich niet te laten vernederen maar in plaats daarvan de hele tempel liet instorten, met iedereen erin. Een soort van ultieme blackmail. "Jullie moeten ons beschermen want in geval het voortbestaan van de Joodse staat bedreigd wordt nuken we Europa".

In 2002 zegt Van Creveld in Elsevier:

"We hebben enkele honderden kernkoppen en raketten om ze overal op te gooien, misschien zelfs op Rome. Met vliegtuigen zijn de meeste Europese hoofdsteden zelfs een doelwit. (...) Wij hebben de mogelijkheid de wereld mee te slepen als we ten onder gaan. En ik kan u beloven dat voordat Israël wordt vernietigd, we dat ook zullen doen."

In 2007 gaf van Creveld tegenover UPI het volgende commentaar:

"Iran is de werkelijke overwinnaar in Irak en de wereld moet leren leven met een Iran als nucleaire macht, net zoals we dat hebben moeten leren ten aanzien van de Sovjet-Unie en China. (...) Wij Israëli's weten hoe we een Iraanse aanval moeten afslaan. We lopen geen gevaar dat de Iraniërs een atoombom op ons gooien. (...) Dankzij de Iraanse dreiging krijgen we wapens van de Verenigde Staten en Duitsland.

Het ziekelijke is dat dit niet door een van onze 'aartsvijanden' Iran of Noord-Korea is gezegd maar notabene van onze eigen bondgenoot Israel!

Laatst bewerkt:
illuminatie google dit maar even op zou ik zeggen.

Ik krijg een boek van ene D.Brown. Wel leuk fictief verhaal lijkt me dat, maar wat heeft het hier mee te maken?

edit

Laatst bewerkt:
Hoi, ben jij dislekties?

@ Willy

Zo niet, wat een trieste vertoning wat betreft taal. Onvoorstelbaar.

Net even gegoogled en stuit op een hele lijst aan onzinsites waar halve gare complottheorie fanatici de mond vol van hebben, je weet wel, die internet types.

---------- Toegevoegd om 15:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:25 ----------

faking onzin wat Geert zeg.

Ten eerste ( dit is mijn mening ) vind ik dat de Isrealérs verkeerd bezig zijn. De moslims woonden in Palestina opeens kwamen er de Isrealers en eisde dat ze hun Isreal moesten verlaten.

Wat zouden wij ervan vinden als morgen de Fransen komen en hun Frankrijk terug eisen?
Wat zouden wij doen?

KEIHARD TERUGVECHTEN

Dat doen de Palesteins moslims ook.

Heb je nu nooit zoiets bij jezelf van t*ring als ik zo verpauperd schrijf en mezelf uitdruk, zou het dan ook zo kunnen zijn dat mijn overtuigingen en de kennis die daaraan ten grondslag ligt evenzo gemankeerd zijn?

Serieuze vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven