Fitness Seller

Nieuws Wikileaks aanhangers leggen creditcard-websites plat

Dat ze doen toch wel, hoe fout het ook is. Maar acties zoals deze spelen overheden alleen maar in de hand. Fred Teeven krijgt waarschijnlijk al een boner, zijn deep packet inspectionvoorstel krijgt hierdoor alleen maar meer aanhangers.

Cyberterrorisme leidt tot nieuwe maatregelen, die maatregelen krijgt straks iedereen mee te maken die gebruik maakt van het internet. Niet minder controle maar juist meer controle.

Ik heb zo het idee dat de overheden juist alles onder controle hebben.
Voor mij lijkt het gewoon doorgestoken kaart, wat nu gaande is is idd alleen maar voordeel voor de overheden.
Men krijgt het idee dat 'wij' aan het winnen zijn van de overheid, terwijl ze dit juist zelf hebben opgezet en nog altijd alles onder controle hebben.
En het belangrijkste puntje wat je zelf aangeeft, maatregelen op het internet, cybersecurity oid.

lekker vertrouwen in de mensheid :)

Je bent 19 maar ik neem aan dat je gevolgd hebt hoeveel ontwikkelingen er zijn geweest sinds 9/11 en hoeveel van die ontwikkelingen mede geleid hebben tot een beperking van de vrijheden van burgers. Een gedeelte is verpakt als zijnde terrorismebestrijding maar een gedeelte van de maatregelen blijken gewoon noodzakelijk om terrorisme daadwerkelijk te bestrijden. Bij het bestrijden van cyberterrorisme zal het er niet anders aan toegaan.

Dat heb ik al gezegd volgens mij, geen acties van een stel cyberterroristen in ieder geval. Laat Assange het zelf maar uitzoeken, het is niet de Robin Hood van het vrije woord of zo. Ook al geloven velen daar volgens mij wel in.

one man can make the world change???

Anders koop ik wel m'n eigenland, GetXXLtopia. AAS in de supermarkt, en gratis sportschoolabonnementen voor de brave inwoners! :)

Je bent 19 maar ik neem aan dat je gevolgd hebt hoeveel ontwikkelingen er zijn geweest sinds 9/11 en hoeveel van die ontwikkelingen mede geleid hebben tot een beperking van de vrijheden van burgers. Een gedeelte is verpakt als zijnde terrorismebestrijding maar een gedeelte van de maatregelen blijken gewoon noodzakelijk om terrorisme daadwerkelijk te bestrijden. Bij het bestrijden van cyberterrorisme zal het er niet anders aan toegaan.

terrorisme is ook lekker subjectief. voor America is Al-qaida een terroristische groepering. voor Al-qaida is Amerika een terroristisch land....

dus wie is of wat is nou terroristisch?!

---------- Toegevoegd om 18:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:22 ----------

Anders koop ik wel m'n eigenland, GetXXLtopia. AAS in de supermarkt, en gratis sportschoolabonnementen voor de brave inwoners! :)

ga je nu elke topic vol spammen met je troep?

als je niks nuttigs hebt in te brengen post dan niks.

one man can make the world change???

Het is zijn strijd, niet de mijne in ieder geval. Leuk hoor die cables maar het mogelijk vrijgeven van de namen van sleutelfiguren bij geheime operaties heeft volgens mij weinig te maken met de vrijheid van meningsuiting. Assange en co chanteren overheden, begrijp dan ook niet dat er zoveel medestanders zijn.

Alsof mensen opeens doorkrijgen dat overheden en dan vooral de USA zich bezig houden met zaken die het daglicht niet kunnen verdragen. Verder heeft ieder commercieel bedrijf zelf zijn beleid om te bepalen wie klant wordt of niet, gaan we ook strijden voor Polleke Piekhaar uit Lommel omdat hij geen Paypal-account krijgt (om welke reden ook)?

We zitten hier in allerlei, verwacht jij uberhaupt een degelijke discussie omtrend dit onderwerp? :rolleyes:

terrorisme is ook lekker subjectief. voor America is Al-qaida een terroristische groepering. voor Al-qaida is Amerika een terroristisch land....

dus wie is of wat is nou terroristisch?!

Ja en de een zijn terrrorist is de ander zijn vrijheidsstrijder en nog meer van dat soort onzin.

Zo subjectief is het allemaal niet :
Cyberterrorism:
the criminal use of computers and the Internet to achieve a political goal especially an attempt to intimidate or coerce others for political ends

Lijkt me duidelijk genoeg.

Dat heb ik al gezegd volgens mij, geen acties van een stel cyberterroristen in ieder geval. Laat Assange het zelf maar uitzoeken, het is niet de Robin Hood van het vrije woord of zo. Ook al geloven velen daar volgens mij wel in.

Geen acties :roflol:

Good luck in persuading people :p
Dit soort reacties zijn quasi noodzakelijk, niet te stoppen. Jij bent gewoon een onderdeel van de game, don't you see ? (ik ook trouwens :) )

yo.

Cyberterrorism:
the criminal use of computers and the Internet to achieve a political goal especially an attempt to intimidate or coerce others for political ends

[Tymen-mode]Ja, maar deze regels zijn gemaakt door terroristen themself!!!![/mode]

Laatst bewerkt:
Het is zijn strijd, niet de mijne in ieder geval. Leuk hoor die cables maar het mogelijk vrijgeven van de namen van sleutelfiguren bij geheime operaties heeft volgens mij weinig te maken met de vrijheid van meningsuiting. Assange en co chanteren overheden, begrijp dan ook niet dat er zoveel medestanders zijn.

Alsof mensen opeens doorkrijgen dat overheden en dan vooral de USA zich bezig houden met zaken die het daglicht niet kunnen verdragen. Verder heeft ieder commercieel bedrijf zelf zijn beleid om te bepalen wie klant wordt of niet, gaan we ook strijden voor Polleke Piekhaar uit Lommel omdat hij geen Paypal-account krijgt (om welke reden ook)?

deze strijd betrek jou net zo goed. net als iedere gebruiker van het internet. de overheid maakt de regels voor de commerciële sector.

it is not what you know, it is what you can prove.

Mogelijk vrijgeven van namen was wel als reactie voor zijn eigen veiligheid. Dat hoeft ie niet doen als hij niet 'gesniped' wordt door een of andere lone gunman...

Amnesty en Noam Chomsky is voor. The man got my support :)
Polleke Piekhaar heeft geen footage beelden van Iraq, als hij dat wel had hadden we hem net zo hard gesteund. Julian assange is in deze tijden een symbolisch figuur en die moeten we zo hard supporten als we kunnen. Totdat de klokkenluiders shit heisa een vaste onderdeel wordt van de maatschappij. Ik geloof dat het een ontwikkeling is die niet te stoppen is. Mooi!

Laatst bewerkt:
deze strijd betrek jou net zo goed. net als iedere gebruiker van het internet. de overheid maakt de regels voor de commerciële sector.

it is not what you know, it is what you can prove.

Het is niet mijn strijd, opdonderen met die cyberpunks die zich voordoen als een stel idealisten maar gewoon zich gedragen als vandalen.

Ik ben voor vrijheid op internet maar geen voorstander van het afpersen van bedrijven omdat ze acties uitvoeren die niet in jouw straatje passen. Money makes the world goes round, ook al leiden die bedrijven nu waarschijnlijk nog meer schade dan als ze met Assange in zee waren gegaan.

Alsof de regels nu minder scherp zullen worden, juist door dit soort acties zullen ze worden aangescherpt. Maar goed dat heb ik nou al tig keer gezegd.

een overheid zoals amerika meld in het geheim, jij mag niet meer de website hosten van Wikileaks want die lekken onze geheimpjes... dat is dan wel terecht?! same story voor paypal.

Ik ga protesteren voor de deur van een bedrijf die bloed van baby's verkoopt. Vind ik normaal.

een overheid zoals amerika meld in het geheim, jij mag niet meer de website hosten van Wikileaks want die lekken onze geheimpjes... dat is dan wel terecht?! same story voor paypal.

Dan val je de overheid maar aan en niet lafjes de bedrijven die ieder recht hebben om klanten te weigeren. Overigens is verre van duidelijk of bij ieder bedrijf ook echt druk is uitgevoerd om Wikileaks als klant er uit te gooien. Maar goed misschien kan een volgende Wikileaks daar duidelijkheid over geven.

Dan val je de overheid maar aan en niet lafjes de bedrijven die ieder recht hebben om klanten te weigeren. Overigens is verre van duidelijk of bij ieder bedrijf ook echt druk is uitgevoerd om Wikileaks als klant er uit te gooien. Maar goed misschien kan een volgende Wikileaks daar duidelijkheid over geven.

xD

De detentie van een 16-jarige jongen die wordt verdacht van het aanvallen van servers van onder andere MasterCard.com, is verlengd. De jongen blijft nog in ieder geval dertien dagen achter de tralies. Hij heeft inmiddels bekend.

De jongen, van wie de identiteit niet bekend is gemaakt, werd donderdag gearresteerd. Hij zou onder de naam 'Jeroenz0r' operator zijn in het irc-kanaal waarin WikiLeaks-sympathisanten hun ddos-aanvallen voorbereiden. De groep, die opereert onder de naam 'Anonymous', viel onder andere servers van MasterCard, Visa en PayPal aan, omdat die bedrijven weigeren met WikiLeaks samen te werken.

Een deel van de aanvallen was succesvol; onder andere de site van MasterCard ging down. De 16-jarige jongen heeft tegenover leden van het 'Team High Tech Crime' van de Nationale Recherche bekend dat hij verantwoordelijk zou zijn voor de aanvallen op MasterCard en Visa, zo meldt het Openbaar Ministerie. Vrijdag werd de jongen voorgeleid aan de rechter-commissaris, die bepaalde dat hij nog dertien dagen in voorarrest zal worden gehouden.

Na de arrestatie van de jongen, die volgens bij Tweakers.net bekende informatie uit Zoetermeer kwam maar volgens het OM uit Den Haag, voerde Anonymous succesvolle ddos-aanvallen op politie.nl en om.nl uit. Het Openbaar Ministerie is nog bezig deze aanvallen te onderzoeken. Minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie noemde de aanvallen 'onacceptabel'. "We moeten er een antwoord op hebben", zei Opstelten volgens het ANP. Hij vindt dat de ddos'ers moeten worden opgespoord en voor de rechter moeten komen.

http://tweakers.net/nieuws/71281/gearresteerde-anonymous-ddoser-blijft-langer-in-cel.html

Nou misschien vlak voor de kerst weer vrij dan of hij heeft pech en mag nog 60 dagen er achteraan plakken. Computer ook nog kwijt want middelen die ingezet zijn voor dit soort acties raak je automatisch kwijt. Goed gedaan hoor, Jeroenz0r.

http://tweakers.net/nieuws/71281/gearresteerde-anonymous-ddoser-blijft-langer-in-cel.html

Nou misschien vlak voor de kerst weer vrij dan of hij heeft pech en mag nog 60 dagen er achteraan plakken. Computer ook nog kwijt want middelen die ingezet zijn voor dit soort acties raak je automatisch kwijt. Goed gedaan hoor, Jeroenz0r.

Was link op gs, over een chatbox waar hij op mocht. Hij had namelijk 30 minuten internet tijd :o

Maar hij zei, dat hij waarschijnlijk morgen al weer vrij werd gelaten. Geen gevangenisstraf en een boete tot max 20,000.

Opzich aardig wat voor een jonge van 16, al weet ik niet precies wat ze rol is in deze actie. Hij was toch operator van een IRC kanaal?

Daarnaast mag die denk blij zijn dat er geen amerikaanse toestanden hier zo zijn, en dat hij mag betalen voor de downtime van die servers en de gelede schade. Dan was het een 20 met 6 nullen :p

Terug
Naar boven