Fitness Seller

Wil afvallen, tips nodig voeding / training

Elize87

Novice
Waardering
0
Goedeavond

Zal eerst even wat over mezelf vertellen. Ben een meisje van 19 jaar oud (word in april 20), 1.70 lang en weeg momenteel 79 kilo. Nu begrijpen jullie vast meteen waarom ik me aangemeld heb. Ik ben opzoek naar goede tips om af te vallen.

Heb geen zin in crashdieten, wil niet eerst m'n best gaan doen voor iets om vervolgens weer aan te komen.

Heb me begin januari aangemeld bij een sportschool en ga nu 3 a 4 keer in de week. Ik wil graag afvallen en een beetje spieren opbouwen. Ik zwem ook nog 1 a 2 keer in de week (dit deed ik al langer).

M'n streefgewicht is 65 kilo. Ben begonnen op 84 kilo, dus ben al een klein stukje op weg. Nu hoop ik dat jullie me zouden kunnen helpen met een eetschema / trainingsschema, ik ben geen alles-eter dus dat maakt het misschien weer lastig.

Alle tips zijn welkom!! ???
Alvast bedankt!

welkom en post je eet en voedingsschema zou ik zeggen

Hej elize heb je al geinformeerd bij je sportschool voor een speciaal dieet programma,

Ik ken vrouwen die ook aan het afvallen zijn
en die hebbe zich aangemeld bij de sportschool vor afval curses..
zo wordt er in die curses samen bepaalt over hoe en wat je voedingsschemamoet zijn.
je krijgt begeleiding bij je training..
Ook wordt je er elke week gewogen om samen te kijke of er vooruitgang is, en zoniet moet er wat aangedaan worden
En het je hebt een goeie hand in de rug voor de tijden dat je het zwaar krijgt zodat je neit snel opgeeft..

Succes met je doel,

Ik zou zo zeggen informeer es bij je sportschool en stel je vragen hier

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb nog niet echt een vast voedingsschema. Heb al wel veel op het forum zitten lezen en rondkijken en ben nu aan het proberen om een schema te maken. Voor morgen heb ik bijvoorbeeld:

Ontbijt: 1 snee volkorenbrood met hero light jam
200 gram magere kwark
200 ml optimel yoghurt drink

Tussendoor (rond 10.00): 2 mandarijnen

Lunch: 1 appel
2 x volkorenbrood met verse kipfilet ('s ochtends alvast bakken)
200 ml sinaasappelsap

Tussendoor rond 15.00: Eitje met rookvlees
200 gram magere yoghurt

Diner: 100 gram wokgroenten
100 gram biefstuk
50 gram zilvervliesrijst

20.00 voor het sporten: Sinaasappel

22.00 na het sporten: 200 gram magere kwark

Maargoed ik heb verder nog geen flauw idee welke verhoudingen goed zijn qua kh, eiwit, vet, enz. Wel heb ik uitgerekend dat m'n lichaam in rust rond de 1590 kcal verbrand.

Wat doe ik goed, wat doe ik fout? Wat moet er anders, wat niet?

Hej elize heb je al geinformeerd bij je sportschool voor een speciaal dieet programma,

Ik ken vrouwen die ook aan het afvallen zijn
en die hebbe zich aangemeld bij de sportschool vor afval curses..
zo wordt er in die curses samen bepaalt over hoe en wat je voedingsschemamoet zijn.
je krijgt begeleiding bij je training..
Ook wordt je er elke week gewogen om samen te kijke of er vooruitgang is, en zoniet moet er wat aangedaan worden
En het je hebt een goeie hand in de rug voor de tijden dat je het zwaar krijgt zodat je neit snel opgeeft..

Succes met je doel,

Ik zou zo zeggen informeer es bij je sportschool en stel je vragen hier

Ik wil niet iets wat je met anderen samen doet. Ik doe het voor mezelf. Ik hoef ook niet samen met anderen te kijken of er vooruitgang is. Ik wil kunnen gaan wanneer ik dat zelf wil. Ik vind het sporten leuk, dus ik zal sowieso niet snel opgeven. Vanaf dat ik me aangemeld heb elke week nog 3 keer of vaker geweest. Dus heb zo'n vrouwenafvalgroepje niet nodig.

je voedingsschema ziet er goed en doordacht uit. (zoals ik het zie, zit je hoog in je eiwitten) als je met dit voedingsschema 5 kg bent afgevallen, dan is het natuurlijk logisch om deze aan te houden.

zorg dat iig voordat je gaat sporten voldoende koolhydraten en eiwitten hebt genuttigd, om spierafbraak te voorkomen.

ow ja, en veel water drinken, minimaal 3 liter water per dag.

wat betreft sporten, je traint 3 keer in de week, daarnaast zwem je ook nog, dus dat is wel voldoende.

je voedingsschema ziet er goed en doordacht uit. (zoals ik het zie, zit je hoog in je eiwitten) als je met dit voedingsschema 5 kg bent afgevallen, dan is het natuurlijk logisch om deze aan te houden.

zorg dat iig voordat je gaat sporten voldoende koolhydraten en eiwitten hebt genuttigd, om spierafbraak te voorkomen.

ow ja, en veel water drinken, minimaal 3 liter water per dag.

wat betreft sporten, je traint 3 keer in de week, daarnaast zwem je ook nog, dus dat is wel voldoende.

Ben met dit voedingsschema niet die 5 kilo afgevallen, dat was meer door gezonder te gaan eten. Geen snoep, geen chips, geen patat, enz. enz.

Alleen nu staat m'n gewicht al even stil. Wil vanaf morgen gaan beginnen met m'n voedingsschema op die manier zoals ik hem hier gepost heb. Kijken of het dan weer verder omlaag gaat.

Drink sowieso bijna de hele dag alleen maar water, of thee zonder suiker. Heel soms sinaasappelsap of optimel drink. Verder nix eigenlijk.

goed zo, chips, snoep etc. aan de kant schuiven. maar op zich mag je wel eens in de zo veel tijd jezelf trakteren op een vette hap, zie het maar als jezelf belonen voor al je inspanningen tav het sporten en je dieet. anders houd je het nooit vol.

trouwens voor wat afwisseling kan je ipv biefstuk ook kipfilet of diverse soorten vis of kip nemen.

en wat betreft je beleg kan je ipv kipfilet ook kalkoenfilet of dat rode vlees (sorry, ik weet de naam niet meer:o ) nemen.

als je moeite hebt met je kwark, kan je er ook stukjes ananas of appel in doen voor de smaak. ik doe er altijd stukjes ananas in, anders duurt het letterlijk 3 kwartier voordat het op heb:o

Hier ISBN voor Calorieen alfabet. ISBN 90 6020 803 X.. bol.com, de grootste mediawinkel van Nederland | Welkom 5euro.. zie je de verhouding vet, eiwit, koolhydraten.. Kan je de waardes bepalen..

Wat al gezegd is.. probeer even je schema en ik zou als ik jouw was alleen kiezen voor water, thee, koffie.. Al die sappen bevatten veel verborgen calorieen.. Succes

Niet zo ongeduldig. Afvallen gaat niet met ponden per dag hoor. Je ben net begonnen, gewoon een paar maanden doorgaan en dan nog eens kijken.

Ik verwacht ook niet dat het met ponden per dag gaat, heb ik dat ergens gezegd? ... Ik wil dat er 0,4 kilo per week af gaat, dat is toch geen onbereikbaar doel? ...En het staat nu al 2 weken stil, dus lijkt me logisch dat ik wat anders wil proberen.

400 gr per week, als dat alleen vet zou zijn is het ca 3500 Kcal, dat is 500 Kcal per dag minder innemen dan je verbruikt. Da's fors, voor iemand van 1m70. Ik denk dat je dan snel in de buurt van of onder je basaalmetabolisme komt, je lichaam gaat dan steeds zuiniger met energie worden. Het SpaarstandSpook loert!

De eerste weken van het afvallen verlies je water en glykogeen, dus het lijkt hard te gaan. Daarna bouwt je lichaam die weer langzaam op door zuiniger te zijn met de binnenkomende voeding. Door zulke dingen kan je rustig wekenlang geen verschil zien. Hormonale schommelingen zorgen bij vrouwen voor een vrij grote schommeling van het gewicht: allemaal water. Dus als jij zegt "ik sta nu al twee weken stil", dan zeg ik: dat weet je pas als je minimaal een hele maand kan overzien, en dan niet de eerste maand.

Ik zou bij afvallen in termen van maanden denken. En dan nog: ik val nu sinds oktober 2005 strak gemiddeld 1 kilo per maand af, maar soms lijkt het twee maanden gelijk te blijven en dan is er ineens een sprong van drie kilo, hoewel ik altijd dezelfde weegschaal en dezelfde weegmethode gebruik (zelfde dag, altijd sochtend vroeg voor het ontbijt, zelfde adamskostuum, zelfde ondergrond, zelfs dezelfde manier van op de weegschaal stappen).

Geduld, en niet te snel willen gaan.

Oke, hier heb ik tenminste wat aan... Thnx! :)

wie kan mij helpen ??

Hallo mensen,
ben dus ook nieuw hier en zoek net als zoveel anderen ook een goed advies.
hoe begin ik eigenlijk op deze site?? ben niet thuis in het gebruik van forums maar hoop hier wat tips en ondersteuning voor mijn doelen te vinden.
Wie helpt mij om een goede start te maken ??

even aanvullend op mijn eerdere bericht.
ik ben dus een vrouw van 29, 1.77 m. en weeg momenteel 81 kg (BMI 25,9) volgens de weegschaal in de sportschool een vet% van 41,9% en een vetvrijemassa van 46,6 kg. Hopelijk zegt dit een van jullie meer dan het mij momenteel zegt. Mijn streven/doel is om op een vet% van circa 25-30 te komen (lijkt mij een haalbaar doel, maar zeg het als dat niet zo is)

Wat zou ik qua eten moeten doen als ik 3x per week een uur cardio doe en 3x per week 45 min krachttraining+20 min cardio( na de krachttraining!)

ik ben dus een vrouw van 29, 1.77 m. en weeg momenteel 81 kg (BMI 25,9) volgens de weegschaal in de sportschool een vet% van 41,9% en een vetvrijemassa van 46,6 kg. Hopelijk zegt dit een van jullie meer dan het mij momenteel zegt. Mijn streven/doel is om op een vet% van circa 25-30 te komen (lijkt mij een haalbaar doel, maar zeg het als dat niet zo is)

Wat zou ik qua eten moeten doen als ik 3x per week een uur cardio doe en 3x per week 45 min krachttraining+20 min cardio( na de krachttraining!)

Als ik jou was zou ik beginnen met een eigen topic te openen :)
Alhoewel, we willen allebei afvallen & vetpercentage omlaag hebben.

Kan me niet voorstellen dat je met een BMI van 25,9 een BF% van 41,9% hebt.. Zou iemand met een huidplooimeter laten meten.. Of je moet nooit gesport hebben en alleen maar slechte dingen gegeten hebben.. Laat even weten of dat echt zo is die 41,9..???

Hoe doe je de cardio(nivo, BPM) en krachttraining(insentiviteitsniveau)?

@Elize87: zie maar 100gr groente.. minstens 200-300gr groente/rauwkost per dag.. In groente zit ook weer veel water, dus ook weinig koolhydraten..

Probeer bonen (bevat plantaardige eiwitten) met mate te eten en als je die dan 1-2x eet, kleine hoeveelheid (100-150gram), deze bevatten meer koolh, maar bevatten ook goede stoffen (aminozuren) voor een gevarieerd dieet

water: 150ml/225ml 0kJ 0kcal 0eiwit 0koolh 0vet
Optimel: 225ml 293kJ 68kcal 7eiwit 10koolh 0vet
sinaasappelsap vers geperst: 150ml 295kJ 71kcal 1,5eiwit 16koolh 0 vet

Eet je elke dag biefstuk?

@Elize87: zie maar 100gr groente.. minstens 200-300gr groente/rauwkost per dag.. In groente zit ook weer veel water, dus ook weinig koolhydraten..

Probeer bonen (bevat plantaardige eiwitten) met mate te eten en als je die dan 1-2x eet, kleine hoeveelheid (100-150gram), deze bevatten meer koolh, maar bevatten ook goede stoffen (aminozuren) voor een gevarieerd dieet

water: 150ml/225ml 0kJ 0kcal 0eiwit 0koolh 0vet
Optimel: 225ml 293kJ 68kcal 7eiwit 10koolh 0vet
sinaasappelsap vers geperst: 150ml 295kJ 71kcal 1,5eiwit 16koolh 0 vet

Eet je elke dag biefstuk?

Ik ben niet zo'n groente eter. Eet pas sinds vorige week groente :sad: ... Ik vind het rauw helemaal niet om te eten. Moet nog een beetje bekijken welke groentes ik lekker vind. De italiaanse en oosterse wokgroenten vind ik nu al best wel lekker. Maar rauwkorst, paprika, komkommer, enz. lust ik niet.

Zal een keer bonen proberen. :)

Nee ik eet niet elke dag biefstuk, dan zou ik er snel op uitgekeken zijn.
Eet ook kipfilet, tartaar... & soms gerulde rundergehakt, maar dat is alleen als ik spaghetti eet, 1 keer in de maand ofzo :P

ik kan jullie vertellen dat een uurtje cardio voor mij bestaat uit joggen,roeien,crosstrainer,steppen,fietsen (deze wissel ik af in duur etc, dus de ene dag bijv. fietsen en crosstrainer en een andere roeien en joggen (7,5/8 km/h) De dagen krachttraining begin ik met 5 min. crosstrainer dan 45 min KT (3x benen, 2x rug, 1x schouders, 1x borst, 2x biceps en triceps) alles 2 sets van 15x. Is dit oke ??
Daarnaast begin ik de dag met magere yoghurt met creusli light. neem tussendoor ( 2 stuks) bijv. komkommer, banaan,peer,appel,tomaat,liga,ei. als lunch 4x geroosterd tarvo met tonijn of kaas of kipfilet. in de middag weer een tussendoor (als in de ochtend) onderweg naar de sportschool nog een tussendoor (bij voorkeur liga, banaan,appel). train dan een uur. Na het trainen 100 gr aardappel/rijst 200 gr, goenten 100 gr. vlees,kip of vis en om 21.00 een glas optimel. Totaal kom ik dan ergens op 1200 kcal.

Ben ik goed bezig of moet het helemaal anders. Mijn gewicht blijft ernstig schommelen (lang stilstand en dan ineens in een week 2 kg eraf ??)

vergeten na de KT doe ik nog 20 min cardio.

Terug
Naar boven