Fitness Seller

Wil afvallen, tips nodig voeding / training

dat melkproducten vocht vasthouden had ik nog niet gehoord maar het is zeker de moeite om het eens nader te onderzoeken !! thnx.
geeft zo'n shake je hetzelfde volle gevoel dan brood ?? Ik denk zelf dat ik het kauwen zal gaan missen dan en volgens mij is kauwen ook een manier/ondersteuning voor je spijsvertering en dus stofwisseling. Als het anders is hoor ik dat graag.

@Elize 87
Ik ben een beetje in jouw "post" binnengevallen maar ik zie dat we dezelfde "problemen" hebben. Jouw vragen lossen voor mij vragen op en ik hoop dat ook mijn vragen/ervaringen jouw helpen.

Inmiddels heb ik ook wel zelf een topic gezet bij; beginners beginnen hier maar krijg daar eigenlijk alleen maar welkom reacties.
Misschien kunnen we op deze manier wel samen verder komen en weer anderen steunen.;)

Melkprodukten hoef je voorlopig niet te schrappen, als je je op een wedstrijd aan het voorbereiden bent is het vaak wel aan te raden maar om 'gewoon' wat droger te worden maakt het niet heel veel verschil.

Proteineshakes zijn een aanvulling op je normale voeding en niet nodig als je al voldoende eiwitten binnenkrijgt.

• Topic Starter Topic Starter
Is trainen op een nuchtere maag nou ook beter om vet te verbranden? Door bijvoorbeeld als ik wakker word meteen een half uurtje op de hometrainer te gaan fietsen? ...Of is trainen op een nuchtere maag juist niet goed? ...

Oh ja... Als ik vis toe wil voegen aan m'n voeding 2 × per week is bijvoorbeeld zalmfilet (uit de diepvries) dan goed?

En vraag me nog steeds af welke verhouding qua koolhydraten, eiwit & vet nou goed is. Moet het percentage eiwit meer zijn als het percentage koolhydraten? Of evenveel? 40% KH - 40% Eiwit- 20% Vet?

Is trainen op een nuchtere maag nou ook beter om vet te verbranden? Door bijvoorbeeld als ik wakker word meteen een half uurtje op de hometrainer te gaan fietsen? ...Of is trainen op een nuchtere maag juist niet goed? ...

Oh ja... Als ik vis toe wil voegen aan m'n voeding 2 × per week is bijvoorbeeld zalmfilet (uit de diepvries) dan goed?

En vraag me nog steeds af welke verhouding qua koolhydraten, eiwit & vet nou goed is. Moet het percentage eiwit meer zijn als het percentage koolhydraten? Of evenveel? 40% KH - 40% Eiwit- 20% Vet?

Zorg wel dat je iets binnen hebt.. niet veel, bijv water met rijstewafel.. en dan cardio.. zalmfilet uit diepvries is ok.. qua verhouding weet ik niet precies, ikzelf zit ongeveer op bovenstaand, maar ik doe wedstrijden, dus weet niet of het voor jouw opgaat..

Zorg wel dat je iets binnen hebt.. niet veel, bijv water met rijstewafel.. en dan cardio.. zalmfilet uit diepvries is ok.. qua verhouding weet ik niet precies, ikzelf zit ongeveer op bovenstaand, maar ik doe wedstrijden, dus weet niet of het voor jouw opgaat..

Oke dank je.

Ik las dit stukje op een afslanksite:
Het ideale afslankdieet bevat een gemiddelde hoeveelheid vet, een gemiddelde hoeveelheid koolhydraten (complexe suikers) en een hogere hoeveelheid eiwitten. Proteïne ondersteunt, bouwt en herstelt je spieren bij sportbeoefening en helpt ook je stofwisseling te verhogen en je afweersysteem te versterken. Eet dus meer proteïne.!

Dus meer eiwitten eten kan geen kwaad? ...

elderson: Ook bedankt voor je uitleg! :)

Even een ander vraagje...

Ik heb de laatste tijd vaak kramp in m'n kuiten en voeten (tenen) ... Niet bij de krachttraining maar wel als ik ga zwemmen... Weet iemand waar dat aan ligt en hoe je dat makkelijk kunt verhelpen? ... Had het vandaag ook bij het zwemmen en het wil dan gewoon niet weg gaan, wordt alleen maar steeds erger :S

kramp geeft "vaak" aan dat er vochtgebrek is, dus kijk of je vochtinname voldoende is.. min2-3ltr per dag.. evt kan je magnesiumbruistabletten gebruiken om kramp te verminderen.. maar zorg voordat je dat doet eerst dat je de oorzaak achterhaalt..

Daarnaast zorgen eiwitten voor sneller herstel, dus houdt deze ook goed in de gaten.. ong 15-20gr per maaltijd

Alleen als je nierpatient bent, dan is het geen goed idee. Je moet ook niet overdrijven, dan ga je nl eiwit als brandstof gebruiken. Je gaat dan naar ureum (eiwitafbraakprodukt) ruiken. Of dat kwaad kan hangt van de omstandigheden af... als je je partner of je baan erdoor verliest, dat lijkt me wel kwaad kunnen...

:eek: :eek: :eek:

elderson, zet je post eens een word, zodat je hem snel elke keer kan copy/ pasten. :rolleyes:

Elize, pic's!

kramp geeft "vaak" aan dat er vochtgebrek is, dus kijk of je vochtinname voldoende is.. min2-3ltr per dag.. evt kan je magnesiumbruistabletten gebruiken om kramp te verminderen.. maar zorg voordat je dat doet eerst dat je de oorzaak achterhaalt..

Daarnaast zorgen eiwitten voor sneller herstel, dus houdt deze ook goed in de gaten.. ong 15-20gr per maaltijd

Ik drink sowieso meer als 2 liter water per dag, dus daar kan het niet aan liggen denk ik... Kan zoiets erfelijk zijn? (zal wel een domme vraag zijn :P) M'n moeder heeft namelijk ook altijd last van kramp in der kuiten enz.

Zit je er alwéér naast: dit was een hele andere. Uniek. Je moet blijven opletten hoor.

Omdat je zo trost was op je unieke stukje heb ik hem jou even doorgespit. Hij barst weer van de basis fysiologische fouten Eldy!

Wellicht is het beter om over 3 jaar terug te komen als je genoeg degelijke kennis hebt om daadwerkelijk advies te geven?

Ik drink sowieso meer als 2 liter water per dag, dus daar kan het niet aan liggen denk ik... Kan zoiets erfelijk zijn? (zal wel een domme vraag zijn :P) M'n moeder heeft namelijk ook altijd last van kramp in der kuiten enz.

Wat waarschijnlijker is, is dat jij nog thuiswoont en dus zelfde eetpatroon hebt als je moeder, en daardoor eventuele deficienten hetzelde zijn en resulteren in dezelfde klachtten.

Nou, foto!

Wat waarschijnlijker is, is dat jij nog thuiswoont en dus zelfde eetpatroon hebt als je moeder, en daardoor eventuele deficienten hetzelde zijn en resulteren in dezelfde klachtten.

Nou, foto!

Zou waarschijnlijker kunnen zijn...

Maar...

Ik woon niet bij m'n moeder. Ik woon bij m'n vader, m'n ouders zijn gescheiden. Dus m'n eetpatroon is niet hetzelfde als dat van m'n moeder. Ja tot 6 jaar geleden misschien wel, toen we met het hele gezin samen gezellig aten.

Nu is m'n eetpatroon ook niet hetzelfde als dat van m'n vader. M'n vader is namelijk bijna nooit thuis en als hij wel thuis komt maakt ie makkelijke kant en klaar dingen.

Ik kook m'n eigen eten dus zelf. Koop ook zelf wat ik nodig heb. Dus je theorie klopt niet :P

Foto ???

Der is weer wat vanaf! Tis nu 78.3 en geen 79 meer :)

Lekker, gaat goed! :thumbs:

Lekker om te zien dat er vooruitgang is en put daar je energie uit meid.
En gewoon lekker doorgaan dan zul je zien dat je het haalt.

Lekker om te zien dat er vooruitgang is en put daar je energie uit meid.
En gewoon lekker doorgaan dan zul je zien dat je het haalt.

Ik vind het sporten ook leuk! Dus ga er zeker wel mee door!
Vind spierpijn zelfs lekker, dan voel ik tenminste dat ik wat gedaan heb! :P
Vanavond weer een uurtje aquajoggen! :)

Oh ja, tis nu 77.8 :)

Tijd geleden dat ik hier ben geweest :D

Tis nu 65.4 :)

Netjes dat is al wat aardig minder.:thumbs: Succes verder

Terug
Naar boven