Fitness Seller

Wil afvallen, tips nodig voeding / training

Ik ben niet zo'n groente eter. Eet pas sinds vorige week groente :sad: ... Ik vind het rauw helemaal niet om te eten. Moet nog een beetje bekijken welke groentes ik lekker vind. De italiaanse en oosterse wokgroenten vind ik nu al best wel lekker. Maar rauwkorst, paprika, komkommer, enz. lust ik niet.

Zal een keer bonen proberen. :)

Nee ik eet niet elke dag biefstuk, dan zou ik er snel op uitgekeken zijn.
Eet ook kipfilet, tartaar... & soms gerulde rundergehakt, maar dat is alleen als ik spaghetti eet, 1 keer in de maand ofzo :P

Wie zegt dat je het rauw moet eten? Even stomen of 1,5min in magnetron opwarmen.. Ik lustte voor ik begon geen spruiten en geen rode bieten en geen koolsoorten, nu zijn dat mijn favorieten.. Gewoon doen en je gaat het vanzelf waarderen.. Spreek uit ervaring..

Maar dus niet meer dan 1-2porties per week bonen.. Ben zelf grote voorstander van rode kidneybonen..

En hoevaak eet je vis? 2-3x per week 100gr zalm/ makreel/ vette vis vroeg op de dag (1e warme maaltijd) om je goede vetten binnen te krijgen en die stofwisseling een opdonder te geven..

Groetjes

ik kan jullie vertellen dat een uurtje cardio voor mij bestaat uit joggen,roeien,crosstrainer,steppen,fietsen (deze wissel ik af in duur etc, dus de ene dag bijv. fietsen en crosstrainer en een andere roeien en joggen (7,5/8 km/h) De dagen krachttraining begin ik met 5 min. crosstrainer dan 45 min KT (3x benen, 2x rug, 1x schouders, 1x borst, 2x biceps en triceps) alles 2 sets van 15x. Is dit oke ??
Daarnaast begin ik de dag met magere yoghurt met creusli light. neem tussendoor ( 2 stuks) bijv. komkommer, banaan,peer,appel,tomaat,liga,ei. als lunch 4x geroosterd tarvo met tonijn of kaas of kipfilet. in de middag weer een tussendoor (als in de ochtend) onderweg naar de sportschool nog een tussendoor (bij voorkeur liga, banaan,appel). train dan een uur. Na het trainen 100 gr aardappel/rijst 200 gr, goenten 100 gr. vlees,kip of vis en om 21.00 een glas optimel. Totaal kom ik dan ergens op 1200 kcal.

Ben ik goed bezig of moet het helemaal anders. Mijn gewicht blijft ernstig schommelen (lang stilstand en dan ineens in een week 2 kg eraf ??)

Van hoeveel calorien kom je af? zou de rijst verdelen over 2 maaltijden (als de 100gr ongekookt is althans).. Creusli light zou ik vervangen door HO, brinta, weetabix en 10-15gr rozijnen of wat honing..

Zelf zou ik zeggen dat 1200kcal erg weinig is en ook hier geld dat ik de vette vis mis..

tijdens KT haal ik gemiddeld 500-600 kcal met 45-50% vet (ik train met een polar ownzone hartslagmeter) met cardio haal ik 700-800 kcal met 30-35% vet.
In het weekend eet ik ook gerookte zalm (in salade) de vis die ik tijdens de week eet is tonijn op waterbasis, of kabeljauwfilet (gewoon in zoutloos water gekookt)
Probleem van eten zit hem in het werk (op kantoor kan ik erg moeilijk/ niet dingen opwarmen of in elkaar knutselen.
Eten voordat ik op kantoor ben (ben daar om 7.30 en sta op om 6.15) is voor mij fysiek onmogelijk (krijg behoorlijk klachten) eet dus op kantoor mijn ontbijt pas om ongeveer 9.00.
als ik rijst eet (zelden trouwens is dat 40 gr. ongekook zilvervliesrijst dus 100 gr is de gekookte hoeveelheid)

tijdens KT haal ik gemiddeld 500-600 kcal met 45-50% vet (ik train met een polar ownzone hartslagmeter) met cardio haal ik 700-800 kcal met 30-35% vet.
In het weekend eet ik ook gerookte zalm (in salade) de vis die ik tijdens de week eet is tonijn op waterbasis, of kabeljauwfilet (gewoon in zoutloos water gekookt)
Probleem van eten zit hem in het werk (op kantoor kan ik erg moeilijk/ niet dingen opwarmen of in elkaar knutselen.
Eten voordat ik op kantoor ben (ben daar om 7.30 en sta op om 6.15) is voor mij fysiek onmogelijk (krijg behoorlijk klachten) eet dus op kantoor mijn ontbijt pas om ongeveer 9.00.
als ik rijst eet (zelden trouwens is dat 40 gr. ongekook zilvervliesrijst dus 100 gr is de gekookte hoeveelheid)

Belangrijk om je lichaam op goed verbrandingsniveau te laten komen dat je binnen twee na opstaan een goed ontbijt binnenkrijgt, dus knop in je hoofd omzetten..

• Topic Starter Topic Starter
Wie zegt dat je het rauw moet eten? Even stomen of 1,5min in magnetron opwarmen.. Ik lustte voor ik begon geen spruiten en geen rode bieten en geen koolsoorten, nu zijn dat mijn favorieten.. Gewoon doen en je gaat het vanzelf waarderen.. Spreek uit ervaring..

Maar dus niet meer dan 1-2porties per week bonen.. Ben zelf grote voorstander van rode kidneybonen..

En hoevaak eet je vis? 2-3x per week 100gr zalm/ makreel/ vette vis vroeg op de dag (1e warme maaltijd) om je goede vetten binnen te krijgen en die stofwisseling een opdonder te geven..

Groetjes

Ik kan op m'n werk geen dingen warm maken. Dus ik zit met wat ik overdag moet eten. Brood enz. bevat veel kh, kwark kan weer wel. Maar geen warme maaltijden enz.

Ik eet eigenlijk nooit vis. Ja eerder op de markt kibbeling, maar das dan juist weer niet de bedoeling. Ik vind vis niet zo smakelijk.

Ik kan op m'n werk geen dingen warm maken. Dus ik zit met wat ik overdag moet eten. Brood enz. bevat veel kh, kwark kan weer wel. Maar geen warme maaltijden enz.

Ik eet eigenlijk nooit vis. Ja eerder op de markt kibbeling, maar das dan juist weer niet de bedoeling. Ik vind vis niet zo smakelijk.

kan ik helemaal begrijpen ik zit met hetzelfde probleem. Eet alles op mijn werk (alleen diner dan niet) en kan ook niets opwarmen/koel houden of samenstellen. vanaadr dat een bestaand dieet eigenlijk geen optie is. daarnaast is mijn ervaring dat alle dieeten uitgaan van een gezin en als alleenstaande wordt het dan een lastige maar ook kostbare hobby. heb jij al een goed werkbaar schema kunnen vinden/samenstelen ??

kan ik helemaal begrijpen ik zit met hetzelfde probleem. Eet alles op mijn werk (alleen diner dan niet) en kan ook niets opwarmen/koel houden of samenstellen. vanaadr dat een bestaand dieet eigenlijk geen optie is. daarnaast is mijn ervaring dat alle dieeten uitgaan van een gezin en als alleenstaande wordt het dan een lastige maar ook kostbare hobby. heb jij al een goed werkbaar schema kunnen vinden/samenstelen ??

Nee ik heb ook nog geen goed werkbaar schema gevonden of samengesteld. Ik kan net als jij ook niks koelen/opwarmen, maar heb wel het voordeel dat ik in een supermarkt werk. Dingen zoals kwark kan ik gewoon in m'n lunchpauze halen.

Ik hoop juist dat er hier mensen zijn die me kunnen helpen met voedsel voor op m'n werk wat je niet hoeft op te warmen of koel hoeft te houden :)

Ik kan op m'n werk geen dingen warm maken.

Misschien kan je een magnetron kopen en op je werk zetten? Die dingen kosten tegenwoordig echt bijna niks meer en je hebt hele kleine, dus neemt ook bijna geen ruimte in. Dan kan je echt álles meenemen en op je werk makkelijk warm maken.

Misschien zijn er zelfs wel meer mensen op je werk die een warme snack op hun werk wel zien zitten (zullen waarschijnlijk wel heel andere dingen zijn dan jij zult eten :)), en kun je hem samen kopen.

O, en voor koelen kan je ook een koelbox gebruiken natuurlijk (al dan niet op elektriciteit of gewoon met koelelementen), heb je geen koelkast voor nodig.

Misschien kan je een magnetron kopen en op je werk zetten? Die dingen kosten tegenwoordig echt bijna niks meer en je hebt hele kleine, dus neemt ook bijna geen ruimte in. Dan kan je echt álles meenemen en op je werk makkelijk warm maken.

Misschien zijn er zelfs wel meer mensen op je werk die een warme snack op hun werk wel zien zitten (zullen waarschijnlijk wel heel andere dingen zijn dan jij zult eten :)), en kun je hem samen kopen.

O, en voor koelen kan je ook een koelbox gebruiken natuurlijk (al dan niet op elektriciteit of gewoon met koelelementen), heb je geen koelkast voor nodig.

Er staat een magnetron, het probleem is alleen dat iedereen te beroerd is om hem schoon te maken nadat ze hem gebruikt hebben. Dat ding is gewoon te smerig om je eten in klaar te maken. Dus een nieuwe magnetron kopen? Zonde van m'n geld, dat ding word toch weer versmeerd...

En klein koeltasje is eigenlijk wel een handig idee...Gewoon zo'n ding waar normaal 6 blikjes in kunnen...

Dit soort dingen hebben ook vaak te maken met 'mind set'.

Niet fiepen, maar willen en doen. ;)

Dit soort dingen hebben ook vaak te maken met 'mind set'.

Niet fiepen, maar willen en doen. ;)

Zit misschien wel wat in... Ik heb ut voordeel dat ik soms halve dagen moet werken, of om 12.30/13.00 beginnen, of van 08.00 tot 13.00 werken, dan kan ik mooi smiddags ook al groente enz. eten...

Heeft iemand hier tips om rauwkorst / komkommer / wortel enz. lekker te maken?

Er staat een magnetron, het probleem is alleen dat iedereen te beroerd is om hem schoon te maken nadat ze hem gebruikt hebben. Dat ding is gewoon te smerig om je eten in klaar te maken. Dus een nieuwe magnetron kopen? Zonde van m'n geld, dat ding word toch weer versmeerd...

En klein koeltasje is eigenlijk wel een handig idee...Gewoon zo'n ding waar normaal 6 blikjes in kunnen...

Koop van die magnetrondozen met deksel waar je je eten thuis al instopt en zo meeneemt.
Dan boeit het niet dat de magnetron vies is, want je voedsel zit toch veilig in een afgesloten bakje.

Bij ons is de magnetron ook wel eens vies, maar ik neem standaard magnetron-folie mee! ;)
Je kunt ook thuis je eten alvast op een bord donderen, dan de folie er omheen doen, het bordje met de folie er omheen zo meenemen naar het werk!

Word het eten ook niet vies..

@djaar Neem in de ochtend gewoon een shake, die krijg je wel weg;)
Niet denken, gewoon drinken.. :)

Tip voor de kwark: Doe op 250gram kwark, 10gram whey (aardbeien) erbij! :meal:

Dat ga ik eens proberen! Doe de rauwkorst gewoon in de blender :P Dan krijg ik een rauwkorstpapje... Gaan er dan trouwens geen vitamientjes verloren?

hoe meer je in de blender gooit, daar wordt het lichaam lui van.. Het hoeft niets meer te doen.. vermalen is al gebeurd.. Gewoon kauwen en het lichaam het proces laten doen, verbrand je uiteindelijk meer calorien en heb je minder snel weer trek/honger..

Hmmm... Dan maar gewoon eten...

Met kleiner=lekkerder bedoelde ik niet pureren, meer snipperen, schaven en raspen. Een hakselaar doet dat prima, ik heb zelf zo'n ding waar je iets onder legt op een plank en dan een tijdje erop blijft slaan. 'tIs geen gezicht maar het werkt perfekt en is zo weer schoon.

Kheb ook wel een rasp :P Werkt ook wel goed :) ...

he hallo! welkom!
Zo te zien zit het met trainen wel goed bij jouw!
wat jij hebt dat je stil staat heb ik ook gehad en mij werd toen geadviseerd om even mijn melkprodukten eruit te halen, omdat dat vocht vast schijnt te houden. Ik at ook vrij veel melkprodukten yoghurt enz wel 0 procent vet maar ben er toen mee gestopt en het heeft geholpen! en i.p.v. brood met gebakken kipfilet rijstewafels! en na het trainen gewoon een proteineshake en bijvoorbeeld een blikje annanas op eigen sap dus zonder toegevoegde suikers.
Succes!!!!! groetjes astrid.

he hallo! welkom!
Zo te zien zit het met trainen wel goed bij jouw!
wat jij hebt dat je stil staat heb ik ook gehad en mij werd toen geadviseerd om even mijn melkprodukten eruit te halen, omdat dat vocht vast schijnt te houden. Ik at ook vrij veel melkprodukten yoghurt enz wel 0 procent vet maar ben er toen mee gestopt en het heeft geholpen! en i.p.v. brood met gebakken kipfilet rijstewafels! en na het trainen gewoon een proteineshake en bijvoorbeeld een blikje annanas op eigen sap dus zonder toegevoegde suikers.
Succes!!!!! groetjes astrid.

Thnx voor de tip! :) Ik wissel het brood ook wel af met rijstewafels, volkorenbeschuit of volkoren knackebröd (schrijf je dat zo?) ...

Ja ik lees hier wel meer over eiwitshake / proteineshake, waar kan je zoiets halen?

Terug
Naar boven