MuscleMeat

Wil binnenkort gaan beginnen met sporten

Bezoekers in dit topic

jasonnl

Novice
Lid geworden
6 okt 2013
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
78kg
Vetpercentage
12%
Beste DBB'ers,

Ben al een tijdje lid maar niet actief. Jaar geleden de plannen gehad om te gaan fitnessen maar door rugproblemen niet kunnen doen.
Heb nog steeds wel last van mijn rug. En hoop ook minder last van die blessure te hebben door goed mijn rug te trainen.

Tuurlijk mag de rest ook niet achter blijven. Dus al paar avonden aan het lezen en in de topic's hier en daar wat dingen tegen gekomen vandaar dit topic.

Heb wat gelezen over lichaamstype's zie bijlage. Hoe serieus moet ik dit nemen? en kan je aan de hand daarvan zeggen wat een geschikt/ waarschijnlijk succesvol trainingsschema is?

3x in de week Fullbody of 5x5 zat ik zelf aan te denken. En als je dat plaatje moet geloven zou 5x5 perfect zijn voor zo'n lichaamsbouw. Kort en intens

Ik heb namelijk een beetje een mix van Ectomorph en mesomorph grotendeels ectomorph verhouding 80-20 zeg maar.

En herken ook wel de dingen bij ectomorph moeilijk aankomen bijv.

Mijn doel is dus zwaarder te worden een kilo of 10 zou mooi zijn.
Ik ga dan ook een voedingsschema maken.
Heb tot nu toe al wat uitgerekend niet echt precies. vvm bijv. via internet en vetpercentage maar dit zal niet echt accuraat zijn.

Ook hier heb ik wat vragen over.
Heb mijn Basaal metabolisme berekent en kom ik rond de 1900-2000kcal uit.
Maar werk 6dagen in de week en is ook fysiek werk niet extreem zwaar ofzo. ( monteur )

Hoe kan ik er achterkomen wat ik dan ongeveer verbruik op een dag. Gewoon beginnen met een gok? ( ik zou zeggen 1000-1500kcal op mijn werk?) En vandaar uit elke week kijken wat er gebeurt? gebeurt er niks 500kcal in mijn schema erbij doen etc.


Heb een mooie app gedownload myfitnesspal. Daarmee wil ik dus eerst een kijken wat ik nu eet gemiddeld. En vandaar uit mijn schema gaan maken. Kijken wat erbij moet en wat ik te veel heb aan koolydraten eitwitten of vetten.

Zijn er nog andere handige apps die jullie mij kunnen aanraden?

En voor supplementen zie ik hier ook verschillende banners van site's. Welke kunnen jullie mij daarvan aanraden.

Dit was het zo'n beetje tot nu toe. Ik ga nog even verder lezen. Staat echt voor tonnen aan info op! Thx.

00eda80facf5ee0a3edcbf206222a3a7.jpg
 
Ja je kan wel lekker fantaseren over dat je serieus wilt gaan trainen en inlezen. Maar theorie is heel anders dan praktijk, ga gewoon naar een sportschool en ga trainen ipv dit geneuzel met welk bodytype jij hebt etc.. jezus man.
 
Kennis is macht. Vooral door blijven lezen en leren. En ook trainen natuurlijk.

Dat gezegd hebbende, lichaamstyperingen zijn onzin. Totaal waardeloos om daar energie in te steken.

Je onderhoud kan je het beste gewoon kijken hoeveel kcal je nu eet waarmee je op hetzelfde gewicht blijft. Vervolgens ga je iets meer eten. Je kan ook een schatting maken door gebruik te maken van de harris-benedict formule. (google het)

Ik gebruik kwa apps Jefit (om trainingen bij te houden) en fatsecret (zelfde als myfitnesspal).

Wat betreft supplementen. Whey en creatine (niet bij B&F kopen) zijn de enige supplementen die naar mijn mening hun geld waard zijn. En eventueel vitamines e.d. als je die niet voldoende binnen krijgt door je voeding.
 
Precies kom graag goed beslagen ten ijs. Ook al genoeg topic's gezien van mensen die 1 of 2 jaar trainen zonder heel veel vorderingen omdat ze zomaar begonnen zijn.

Dus lichaamstypes is onzin. Weet ik dat.

En eten wil ik wel opgaan letten. Ik ben wel een eetfan dus ben benieuwd hoe dat gaat. Nooit naar eten hoeven kijken kwam toch geen gr. bij.

Myfitnisspal is echt erg handig. Vandaag eerste dag dat ik het bijhou met die app. Die andere ga ik ook eens kijken of het wat is.

Supplementen. wilde ik Whey gaan halen inderdaad. En creatine zit ik nog over te twijfelen. Weigtgainers ga ik zelf maken. Ook al wat van gelezen en recepten.

En wat zijn verder nog producten die je eigenlijk niet mag missen in je keukenkastje als je wilt gaan bulken? die het gemiddelde huishouden niet heeft thuis

Havermout bijv.

En bedoeling is volgende week te gaan beginnen. 3x in de week fullbody met wat extra rugoefeningen
 
Supplementen zijn in principe niet nodig. Alles wat je nodig hebt kan je uit je voeding halen. Het is alleen erg makkelijk om supplementen te gebruiken.

Verder zijn er ook geen etenswaren die je per se moet gebruiken om aan te komen. Het gaat om de voedingswaarden (eiwit / vet / koolhydraten en kcal). Maar populaire etenswaren zijn kip, vlees, vis, melk, ei, kwark, brinta, rijst, noten. Dit zijn producten met veel eiwit en/of complexe koolhydraten en/of gezonde vetten.
 
Startersguide onderaan mn post al een keer doorgenomen?
 
Werkt voor mij:

100gr oats door je whey, drie keer op n dag met eetlepel olijfolie.. Go go gadget gains
 
En eventuele supplementen niet bij B&F halenal advies gehad maar waar dan wel? XXLnutrition?of andere goede site?

@TheDutchOak Die heb ik al doorgelezen ja. Heel mooi stukje!

go go gadget Gains moeten we hebben. Zulke recepten al gezien ja. 1000cal shakes

Nu 2 dagen mijn eten bij gehouden.

Eerste dag 2800cal. zonder frisdrank of tussendoortjes. 42% koolhydraten , 23% eiwitten en 35% vet.
2de dag 3400cal compleet 40% koolhydraten , 19% eiwitten en 41% vet.

Vandaag zal ook niet zo'n beste dag zijn. Snackdag:p

Maar weet al wel een beetje wat er moet gaan veranderen. Maar opzich valt het mij nog niet tegen. Eet alleen s'ochtends niet genoeg.

Van het weekend trainingsschema maken en dan kan ik aan de slag
 
En eventuele supplementen niet bij B&F halenal advies gehad maar waar dan wel? XXLnutrition?of andere goede site? @TheDutchOak Die heb ik al doorgelezen ja. Heel mooi stukje! go go gadget Gains moeten we hebben. Zulke recepten al gezien ja. 1000cal shakes Nu 2 dagen mijn eten bij gehouden. Eerste dag 2800cal. zonder frisdrank of tussendoortjes. 42% koolhydraten , 23% eiwitten en 35% vet. 2de dag 3400cal compleet 40% koolhydraten , 19% eiwitten en 41% vet. Vandaag zal ook niet zo'n beste dag zijn. Snackdag:p Maar weet al wel een beetje wat er moet gaan veranderen. Maar opzich valt het mij nog niet tegen. Eet alleen s'ochtends niet genoeg. Van het weekend trainingsschema maken en dan kan ik aan de slag

Je sport niet eens, ga eerst eens een aantal jaren sporten voor je jezelf wijs gaat maken dat je supplementen nodig hebt.
 
Back
Naar boven