AndroidHealthClinic

Wil een nieuwe tv

Bezoekers in dit topic

Laat plasma liggen, ga voor een LCD of LED mits die in jouw budget vallen. Laat je niet misleiden door 600Hz en allerlei fratsen, dat is niet zo belangrijk tenzij je 24/7 sportzendingen gaat kijken. Belangrijk is dat het scherm 1080p24kan verwerken en minimaal HDMI 1.3 heeft. 3D is overrated en bovendien slecht voor de ogen ;) .
 
Laat je in ieder geval niet adviseren door een verkoper in een winkel, die kijken toch alleen maar waar ze van af moeten of waar een actie op loopt
 
Plasma is trouwens een betere keuze dan LCD als je voor de grotere schermen gaat en vaak HD films gaat bekijken in een omgeving waar niet zoveel licht schijnt. LCD haalt nooit het contrast, de kleuren en het zwart van een plasma. Plasma heeft ook nadelen maar die wegen imo niet op tegen de voordelen.

3D heb ik ook en is zeker leuk om eens te beleven, maar ik zou films zo nooit continu kunnen kijken, laat staan TV-programma's. Niet alleen door het irritante brilletje, maar ook omdat het na een tijd gewoon niet meer aangenaam is.
 
Ik heb me vorige week een samsung (serie 5) aangekocht voor op mijn kamer.
30", LED

500EUR.

Samsung-UE-C6000-Series-LED-TV-32-37-40-46-55-0.jpg


Ben er wel tevreden van.
 
Laat plasma liggen, ga voor een LCD of LED mits die in jouw budget vallen. Laat je niet misleiden door 600Hz en allerlei fratsen, dat is niet zo belangrijk tenzij je 24/7 sportzendingen gaat kijken. Belangrijk is dat het scherm 1080p24kan verwerken en minimaal HDMI 1.3 heeft. 3D is overrated en bovendien slecht voor de ogen ;) .

Iets extra qua budget kan ook wel hoor ;)
Ik heb me vorige week een samsung (serie 5) aangekocht voor op mijn kamer.
30", LED

500EUR.

Samsung-UE-C6000-Series-LED-TV-32-37-40-46-55-0.jpg


Ben er wel tevreden van.

Nice, hoeveel cm?
 
Plasma is trouwens een betere keuze dan LCD als je voor de grotere schermen gaat en vaak HD films gaat bekijken in een omgeving waar niet zoveel licht schijnt. LCD haalt nooit het contrast, de kleuren en het zwart van een plasma. Plasma heeft ook nadelen maar die wegen imo niet op tegen de voordelen.

3D heb ik ook en is zeker leuk om eens te beleven, maar ik zou films zo nooit continu kunnen kijken, laat staan TV-programma's. Niet alleen door het irritante brilletje, maar ook omdat het na een tijd gewoon niet meer aangenaam is.

was het niet zo dat plasma's 2 - 3x zoveel verbruiken als lcd's?
 
was het niet zo dat plasma's 2 - 3x zoveel verbruiken als lcd's?


Plasmaschermen hebben de naam energie te vreten.
Maar is dat ook zo?


Ja en nee

Plasmaschermen verbruiken wel meer stroom maar de verschillen met LCD zijn niet zo groot als gedacht. De misvatting is wel te verklaren. Plasmaschermen worden vaak gekocht met een grote beelddiagonaal. En grote schermen verbruiken meer stroom dan kleine. Een traditionele beeldbuis met een beelddiagonaal van 80 cm heeft aan ongeveer 110 Watt genoeg. Een plasmascherm van 127 cm verbruikt al snel 250 Watt. Dat is 150 procent meer maar het beeld is ook veel groter. De oorzaak ligt dus niet alleen in het platte scherm maar ook, en vooral, het grotere scherm.

http://www.besteproduct.nl/Artikelen/Stroomverbuik_plasma_en_lcd_tv_s.html

Bij dezelfde beelddiagonaal is het verschil verwaarloosbaar.
 
daar zit ik dan, opgescheept met mn lcd tv, terwijl een plasma evenveel verbruikt -_-'
 
Plasma scherm is van glas, dus breekbaar en het spiegelt. Zou ook reden kunnen zijn om voor LCD te kiezen.
Energieverbruik maakt tegenwoordig niet meer zoveel uit inderdaad
 
Klopt maar zolang ie niet valt ofzo maakt dat niet zoveel uit. Er is idd meer spiegeling, Panasonic heeft wel een coating erop om dit te verminderen.

Algemeen gesproken zou ik een LCD nemen als je niet het budget hebt om een grote beelddiagonaal te nemen en je kamer meestal fel verlicht is. En een plasma als je een grote beelddiagonaal neemt en lichtinval kan verminderen. Vooral als je veel films kijkt is een plasma beter, vanwege de beeldkwaliteit (zwart is echt zwart) en het feit dat hij dan wat zuiniger is.
 
Nooit Philips kopen, krijg je gegarandeerd spijt van. Goede merken zijn Samsung, Panasonic, Sony...

Haat van een buitenlander op onze nationale trots? Niks mis met Philips.
 
En toch maken ze niet de beste tv's.

Dat kan zo zijn, maar ik steun liever Philips door daar een product te kopen. Laten we het oosten niet rijker maken dan ze al zijn.
 
Haat van een buitenlander op onze nationale trots? Niks mis met Philips.
Philips maakt goede dingen, maar ik heb er 3x een TV van gehad en was telkens een tegenvaller met vaak problemen/reparaties. Een Sony toestel (CRT) heeft hier 10 jaar perfect gewerkt zonder één probleem. Het waren bovendien toen al mooiere/betere toestellen dan Philips had. Ik heb 'm een jaar geleden aan een maat cadeau gedaan en hij werkt nog steeds perfect. Heb nu een Panasonic plasma en ben er ook erg tevreden over. Philips is geen rommel of zo hoor, maar voor topelektronica moet je gewoon bij een Japanner zijn.
 
Philips is geloof ik gestopt met het maken van televisies.
 
Philips maakt goede dingen, maar ik heb er 3x een TV van gehad en was telkens een tegenvaller met vaak problemen/reparaties. Een Sony toestel (CRT) heeft hier 10 jaar perfect gewerkt zonder één probleem. Het waren bovendien toen al mooiere/betere toestellen dan Philips had. Ik heb 'm een jaar geleden aan een maat cadeau gedaan en hij werkt nog steeds perfect. Heb nu een Panasonic plasma en ben er ook erg tevreden over. Philips is geen rommel of zo hoor, maar voor topelektronica moet je gewoon bij een Japanner zijn.

Iedereen heeft andere ervaringen. Ik heb hier boven een Philips staan die al meer dan 10 jaar mee gaat. Onder staat een Sony van 6 jaar oud en die heeft een zeer irritant piepgeluid. Misschien maken de Japanners over het algemeen betere tv's, maar je kan best een k*t tv van de Japanners hebben en een goede van Philips.
 
Dat kan zo zijn, maar ik steun liever Philips door daar een product te kopen. Laten we het oosten niet rijker maken dan ze al zijn.
Ik denk toch liever aan mezelf door een goede tv te kopen die iets minder vaak gerepareerd hoeft te worden, dan een tv te kopen bij een bedrijf dat meer geld waard is dan jij in 20 levens maakt, alleen om de boodschap te maken ''Ik steun jullie, jongens!''.
 
Back
Naar boven