AndroidHealthClinic

Wil een nieuwe tv

Bezoekers in dit topic

Iedereen heeft andere ervaringen. Ik heb hier boven een Philips staan die al meer dan 10 jaar mee gaat. Onder staat een Sony van 6 jaar oud en die heeft een zeer irritant piepgeluid. Misschien maken de Japanners over het algemeen betere tv's, maar je kan best een k*t tv van de Japanners hebben en een goede van Philips.
Kan aan model liggen inderdaad... Maar goed gaat inderdaad over algemeen gesproken. Als ze stoppen maakt het iig niet meer uit, toont wel aan dat de verkoop al niet al te best meer was.
 
wat is eigenlijk het zachtst voor de ogen, plasma of lcd ?
 
Dus, lcd, led of plasma?
 
LCD met jouw budget
 
Dus, lcd, led of plasma?
Klopt maar zolang ie niet valt ofzo maakt dat niet zoveel uit. Er is idd meer spiegeling, Panasonic heeft wel een coating erop om dit te verminderen.

Algemeen gesproken zou ik een LCD nemen als je niet het budget hebt om een grote beelddiagonaal te nemen en je kamer meestal fel verlicht is. En een plasma als je een grote beelddiagonaal neemt en lichtinval kan verminderen. Vooral als je veel films kijkt is een plasma beter, vanwege de beeldkwaliteit (zwart is echt zwart) en het feit dat hij dan wat zuiniger is.
Big-T gaf al verlichting :D
 
laptop met hdmi aansluiting.

zo deden we dat jaren terug. Nu gewoon via usb.......werkt veel makkelijker. Geen snoeren, sub syncen met je afstandbediening, geen batt die leeg gaat, geen herrie van je labtob enz enz

als je huis slecht geisoleerd is zou ik voor plasma gaan. Lekker warm in de winter.
 
zo deden we dat jaren terug. Nu gewoon via usb.......werkt veel makkelijker. Geen snoeren, sub syncen met je afstandbediening, geen batt die leeg gaat, geen herrie van je labtob enz enz

als je huis slecht geisoleerd is zou ik voor plasma gaan. Lekker warm in de winter.
Kun je tv's tegenwoordig gewoon usbstickje met een dvd'tje/bluray inpluggen?

Dat is wel ideaal :)
 
Kun je tv's tegenwoordig gewoon usbstickje met een dvd'tje/bluray inpluggen?

Dat is wel ideaal :)

zet gewoon een media file met srt file op een usb stickje of een hardeschijf en je kan gewoon spelen......Ik heb al 2 jaar een bluray speler maar gebruik hem maar een paar keer per jaar. Doe alles via usb.

Weet niet wat de prijzen tegenwoordig zijn maar ik zou iig voor led gaan. Daar is zwart ook echt zwart (leds gaan uit) en contrast is ook echt super + die dingen zijn gruwelijk plat. Ding van mij komt maar 5,3cm naar voren (hangt)
 
Stap 1: check ff op internet wat het beste past bij je wensen (plasma, led, lcd, 3d,...)

Stap 2: stap een winkel binnen en kijk wat rond in het tv-hoekje

Stap 3: als een verkoper je komt vragen wat je zoekt en of je hulp nodig hebt met iets negeer hem dan gewoon, en kijk hem ff ruig aan zodat hij je zeker niet meer komt lastig vallen met zijn crappy verkooppraatjes

Stap 4: kies een model/merk tv dat je wel aanstaat irl

Stap 5: verlaat de winkel en ga naar huis

Stap 6: start je internet terug op en check wat online winkels, bv. http://www.redcoon.nl/

Stap 7: doe zo'n tv in je winkelmandje, regel de betaling

Stap 8: een paar dagen later wordt er bij je aangebeld, doe de deur open en neem je tv in ontvangst. ;)
Bijna goed alleen stap 6, NIET BIJ REDCOON BESTELLEN, bespaar jezelf veel hoofdpijn en tijd. Check dan liever pixmania of bol.com ofso
 
bol.com is duur man
 
Bijna goed alleen stap 6, NIET BIJ REDCOON BESTELLEN, bespaar jezelf veel hoofdpijn en tijd. Check dan liever pixmania of bol.com ofso

Pixmania is nog erger dan Redcoon.
 
zo deden we dat jaren terug. Nu gewoon via usb.......werkt veel makkelijker. Geen snoeren, sub syncen met je afstandbediening, geen batt die leeg gaat, geen herrie van je labtob enz enz

zet gewoon een media file met srt file op een usb stickje of een hardeschijf en je kan gewoon spelen......Ik heb al 2 jaar een bluray speler maar gebruik hem maar een paar keer per jaar. Doe alles via usb.
HDMI naar tv is helemaal niet achterhaald, hangt af van hoe je setup is. Ik heb bijv. mijn hele filmcollectie op externe HDD kast die bij de bureau/laptop staat, en waar ook mijn bestanden voor computer op staan. Die gaat vervolgens naar mijn laptop, en als ik films wil kijken op TV dan sluit ik mijn laptop (met vaste kabel die er al ligt) aan op HDMI van de TV. En dan gewoon je laptop bedienen vanuit je zetel met draadloze muis of afstandsbediening als je media center wil gebruiken op je pc. Makkelijker en sneller kan niet.

Snap trouwens niet hoe jij bijv. .mkv/x264 films in HD gaat draaien vanuit een usb stick op je tv. Dat is bij mijn weten niet mogelijk.
 
Laatst bewerkt:
Bijna goed alleen stap 6, NIET BIJ REDCOON BESTELLEN, bespaar jezelf veel hoofdpijn en tijd. Check dan liever pixmania of bol.com ofso

Hier toch al enkele keren bij Redcoon besteld en elke keer een vlotte en correcte afhandeling gehad ;)

Uiteraard zijn er altijd wel mensen te vinden die een minder goede ervaring hebben gehad met een bepaalde (web)winkel. Ik gaf Redcoon ook maar als vb aan
 
HDMI naar tv is helemaal niet achterhaald, hangt af van hoe je setup is. Ik heb bijv. mijn hele filmcollectie op externe HDD kast die bij de bureau/laptop staat, en waar ook mijn bestanden voor computer op staan. Die gaat vervolgens naar mijn laptop, en als ik films wil kijken op TV dan sluit ik mijn laptop (met vaste kabel die er al ligt) aan op HDMI van de TV. En dan gewoon je laptop bedienen vanuit je zetel met draadloze muis of afstandsbediening als je media center wil gebruiken op je pc. Makkelijker en sneller kan niet.

Snap trouwens niet hoe jij bijv. .mkv/x264 films in HD gaat draaien vanuit een usb stick op je tv. Dat is bij mijn weten niet mogelijk.

mkv is al jaren mogelijk. En via laptop is nog altijd 1 handeling/ apparaat meer dan gewoon direct via usb. Ik heb ook een hdmi kabel van mijn computer naar mijn tv liggen, maar die gebruik ik eigenlijk alleen om te gamen, al 1,5 jaar niet meer om films of series te kijken.
 
Hier toch al enkele keren bij Redcoon besteld en elke keer een vlotte en correcte afhandeling gehad ;)

Uiteraard zijn er altijd wel mensen te vinden die een minder goede ervaring hebben gehad met een bepaalde (web)winkel. Ik gaf Redcoon ook maar als vb aan
Google redcoon en ervaringen, eerste hit: 'redcoon.nl oplichterij?' dat voorspelt al niet veel goeds. Ga je hier 'http://tweakers.net/shopreview/6931/redcoon.html' even lezen kom je er al snel achter dat het niet om enkele mensen gaat maar toch wel een hoop eigenlijk.

Mijn persoonlijke ervaring is dat ik tot twee keer toe een gebruikt product heb ontvangen, de eerste keer werd ik teruggebeld door een manager dat het inderdaad om een gebruikt product ging en dat ik hem mocht ruilen de tweede keer ontkende hij dit maar het was overduidelijk dat het om een gebruikt product ging.
 
Back
Naar boven