MuscleMeat

Wilders steunt centrumrechts kabinet

Guest

verwijderd
10.000 berichten
Waardering
3
DEN HAAG - Fractieleider Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid (PVV) is bereid een centrumrechts kabinet te steunen. Hij heeft dat woensdag laten weten aan informateur Rein Jan Hoekstra. Zo'n kabinet zou moeten bestaan uit CDA, VVD, PVV, en ChristenUnie.

De kans dat die laatste partij bereid is in een dergelijke coalitie te stappen, is klein, gaf Wilders na afloop van zijn onderhoud met Hoekstra toe. De ChristenUnie staat lijnrecht tegenover de PVV als het gaat om het vreemdelingenbeleid. Bovendien is Wilders niet van plan op dat terrein concessies te doen.

Toch hoopt Wilders dat er een centrumrechtse regering komt. "Wij zijn absoluut niet bang voor de oppositie, die zal ons geen windeieren leggen. Maar niets is erger voor het land dan een links kabinet."

Halsema

Ook GroenLinks-fractieleider Femke Halsema heeft woensdag een gesprek gehad met Hoekstra. Halsema denkt dat een kabinet van CDA, PvdA en SP mogelijk is. Zo'n coalitie is volgens haar de logische uitkomst van de verkiezingen. "Sociaal en stabiel" zou het motto van zo'n regering kunnen zijn.

Halsema had vooraf al aangegeven voorlopig geen rol te zien voor haar eigen partij in de kabinetsformatie. "Dat is nu niet aan de orde. Een kabinet van verliezers is geen logische optie."

Behoudzucht

De GroenLinks-leider ziet ondanks de grote verschillen tussen het CDA en de SP - met name op sociaal-economisch terrein - ook overeenkomsten zoals de behoudzucht en het maatschappijbeeld. De PvdA kan als sociale bestuurspartij daar prima tussen staan zodat er een stabiele regering kan komen, zei Halsema.

Bron

Gewoon doen, zeker als hij wil vasthouden aan zijn standpunten. Duurt de formatie waarschijnlijk 100 jaar.

wat wil die vent nu?

Een coalitie met daarin PVV en CU? :roflol: (naast zijn uiterst warme relatie met de VVD)
Een reller, dat istie. Als de politiek een forum was had ie allang een permban gehad :D

Gewoon doen, zeker als hij wil vasthouden aan zijn standpunten. Duurt de formatie waarschijnlijk 100 jaar.
Maar datzelfde geldt voor links. Je moet toch altijd water bij de wijn doen, denk dat Wilders dat heel goed beseft, hij zegt niet voor niets "centrumrechts". Het probleem zit 'm er eerder in dat potentiële coalitiepartners bang zijn voor reacties (van andere partijen en burgers) als ze met hem zouden samenwerken.

links sucks

Ja stel je voor dat we een links kabinet hadden, dan waren onze kinderen al dood door ondervoeding en maakten we nu deel uit van Rusland.

We hebben toch maar geluk dat zo'n mirakel als Wilders dit land wil regeren. :thumbs:

Maar datzelfde geldt voor links. Je moet toch altijd water bij de wijn doen, denk dat Wilders dat heel goed beseft, hij zegt niet voor niets "centrumrechts". Het probleem zit 'm er eerder in dat potentiële coalitiepartners bang zijn voor reacties (van andere partijen en burgers) als ze met hem zouden samenwerken.

Als alle partijen eens beginen met waar te maken wat ze het allerhardste roepen; andermans mening aanhoren , en accpeteren dat iemand een andere mening heeft , voor zover ik kan zien is wilders idd de enige die dit doet en bereid is om kleine consessies te maken om tot een regering te komen .

Triest eigenlijk dat wat betreft het grootste standpunt van alle linkse partijen ( acceptatie van anderen ) dat ze een voorbeeld moeten nemen aan een "nieuwe" rechtse partij :D

Het zal me verbazen als het record van 208 dagen overeind blijft :p

hmm..

zelf zou ik gaan voor een CDA, PvdA en VVD coalitie gaan.. maar dat zit er zo goed als zeker niet in.

verder ben ik erg benieuwd hoe dit gaat lopen.

hmm..

zelf zou ik gaan voor een CDA, PvdA en VVD coalitie gaan.. maar dat zit er zo goed als zeker niet in.

verder ben ik erg benieuwd hoe dit gaat lopen.

Zou mooi zijn idd , maar de linkse PvdA rakkers dulden geen andere ( rechtse ) mening in de coalitie dus gaat dat idd niet door .

Zou mooi zijn idd , maar de linkse PvdA rakkers dulden geen andere ( rechtse ) mening in de coalitie dus gaat dat idd niet door .

dat is een feit.

Maar om niet iedereen tegen het borst te stoten heeft PvdA ook gezegd dat SP het zelf mag uitzoeken met CDA.. met een beetje geluk gaan ze daar niet uitkomen, CDA heeft toch meerderheidsrecht als grootste partij.

Alles beter dan een links kabinet moet je maar denken. Je moet er toch niet aan denken dat de hele economie weer de afgrond in getrapt wordt.. om nog maar te zwijgen voor de gevolgen voor veiligheid/defensie/justitie.

God help us

Ons economisch licht yankeefive heeft een krasje in zijn plaat, want hij slaat over.
Als we het hebben over 'weer' een in de grond getrapte economie, kunnen we ook een ander potje opentrekken:

waarom is de economie ingestort?
agv inklappen van de beurzen na 11sept. Bedrijven zagen hun aandelen flink in waarde dalen, financiele plaatje in de knup -> arbeiders lozen. Veel berichtgeving in media omtrent de 'slechte' economie -> vertrouwen daalt verder etc.

Waarom de haat waaruit de aanslagen zijn voortgekomen? Het westen, met zijn enorme drang naar olie zag zich op bepaalde tijden genoodzaakt om in de olieproducerende landen (en omliggende landen) verdeeldheid te zaaien, ging her en der groeperingen aan wapens helpen om ze elkaar uit te laten roeien. (Afghanistan kende daarnaast de dreiging van Rusland, waar het westen natuurlijk ook niet op zat te wachten: Taliban wordt geholpen aan geld en middelen, Rusland exit, westen ook exit, Afghanistan verpaupert -> ideale voedingsbodem voor Taliban.) In Irak en Iran is er hetzelfde gedaan. (beide kregen wapens om elkaar te bevechten) Vroeg of laat komt dit aan het licht en tja, dan heb je natuurlijk de poppen aan het dansen.

De aanslagen komen zijn dus een gevolg van drang naar verrijking. Bepaald niet links van gedachte of wel?

Als er een gigantische deuk in de wereldeconomie optreedt, is dit imo te danken aan de beurzen die ineenstorten. (beurskrach van 1929 anyone, deed het goed voor de economie in Duitsland hoor, mooie voedingsbodem voor de NSDAP) Veel liberaler (rechts) dan een beurs wordt het niet he?

Goed, dit verhaal is natuurlijk geschreven als reactie op 'links is slecht voor de economie' en ook in eenzelfde honende toon en erg kort door de bocht, maar imo heel wat duidelijker en logischer dan het gemiddelde geblaat over links. Geblaat ja, want waar één schaap over de dam is, komen er meer. Wilders is natuurlijk ons schaap bij uitstek.:D

Als alle partijen eens beginen met waar te maken wat ze het allerhardste roepen; andermans mening aanhoren , en accpeteren dat iemand een andere mening heeft , voor zover ik kan zien is wilders idd de enige die dit doet en bereid is om kleine consessies te maken om tot een regering te komen .

Triest eigenlijk dat wat betreft het grootste standpunt van alle linkse partijen ( acceptatie van anderen ) dat ze een voorbeeld moeten nemen aan een "nieuwe" rechtse partij :D

alle linkse partijen?

Ik geloof dat Marijnissen hier heel duidelijk in is geweest na de verkiezingsuitslag. Hij zei iets in de trend van 'als ik kan zorgen voor betere verpleeghuizen en ...... dan zal ik elders water bij de wijn doen'

alle linkse partijen?

Ik geloof dat Marijnissen hier heel duidelijk in is geweest na de verkiezingsuitslag. Hij zei iets in de trend van 'als ik kan zorgen voor betere verpleeghuizen en ...... dan zal ik elders water bij de wijn doen'

Idd klopt heb je gelijk in , maar Groen links en PvdA ...........

Doe maar niet..

Idd klopt heb je gelijk in , maar Groen links en PvdA ...........

in je post staat toch 'alle linkse partijen'

Daarnaast is GL niet interessant op het moment, omdat ze zichzelf ook buitenspel zetten op het moment voor een coalitie.
PvdA zal idd concessies moeten doen in een regeringscoalitie. Iederéén in die coalitie overigens. Iedereen die dat niet bij voorbaat snapt heeft sowieso niks in de politiek te zoeken imo. Verkiezingspraatjes zijn mooi, maar zeker niet leidend.

in je post staat toch 'alle linkse partijen'

Daarnaast is GL niet interessant op het moment, omdat ze zichzelf ook buitenspel zetten op het moment voor een coalitie.
PvdA zal idd concessies moeten doen in een regeringscoalitie. Iederéén in die coalitie overigens. Iedereen die dat niet bij voorbaat snapt heeft sowieso niks in de politiek te zoeken imo. Verkiezingspraatjes zijn mooi, maar zeker niet leidend.

Idd !!

Alle partijen , daarmee doelde ik ook op andere gebeurtenissen zoals het feliciteren etc etc , niet alleen die uitspraak van Dhr Marijnissen want dat is natuurlijk ook uit eigenbelang ;)

Dat feliciteren vond ik overigens zon GIGANTISCHE aanfluiting. omg allemaal even om de beurt laten zien dat ze toch echt wel netjes zijn geweest en óók Geert Wilders kunnen feliciteren met z'n overwinning. Ik kreeg bijna een gevoel voor plaatsvervangende schaamte...

Natuurlijk is de uitspraak van Marijnissen ook in eigen belang, maar hij zegt het wel!!

Heeft er iemand een bewijs dat met links de economie om zeep wordt geholpen? Gewoon wat historisch materiaal of zo. Of is het weer gewoon veel geschreeuw en weinig wol?

Ik verdom het om bepaalde grafieken boven water te halen want het is gewoon zinloos. De Berlijnse muur viel nog makkelijker dan de muur die sommigen voor hun kop hebben.

In België heeft links de economie iig niet geholpen (denk maar aan alle faillisementen en herstructureringen de afgelopen jaren), de liberalen trouwens ook niet want die hebben onder paars vrolijk meegedanst met links. Ik hoor hier bedrijven en zelfstandigen organisaties alleen klagen over het paarse beleid. Geen idee hoe het in Nederland is verlopen in het verleden maar links wilt voor zover ik weet vooral rijken nog zwaarder belasten en met dat geld werklozen/armen betalen ipv veel moeite te doen om ze aan het werk te krijgen.

Terug
Naar boven