- Waardering
- 2.656
- Lengte
- 1m79
- Massa
- 96kg
- Vetpercentage
- 21%
En omdat cijfers soms meer zeggen dan woorden :
Ja Balkenende had een recessie tegen, maar Den Uyl had bijvoorbeeld een oliecrisis tegen.
Nog wat cijfers :
Nog even een quote van elders :
Management forum De Scopist - politiek, financieel & business nieuws voor managers » Blog Archive » De magere jaren van Balkenende
Dus als er al een grote staatsschuld is en er is potverteert, dan is toch echt door rechts gebeurd. Tevens heeft rechts de integratie verkloot, de criminaliteit laten oplopen etc. Yep het is allemaal heel zwart/wit gesteld, maar gelet op de niet gefundeerde op de linkse puinhopen passen dit soort reacties alleen nog maar.
De fabel van het rechtse paradijs is niet meer dan een fabel. Rechts heeft Nederland grotendeels gebracht waar het nu is, niet links. Overigens klaag ik zelf amper, maar sommige huilerds worden wel vermoeiend als ze de feiten niet eens kennen.
Mij boeit het eerlijk gezegd geen fl**ker allemaal. Ik eet prima, leef prima, ga op vakantie en koop me te pletter. Links of rechts aan de macht.
Gemiddelde economische groei onder naoorlogse premiers
Premier Gem. groei
Balkenende 1,4%
Van Agt 1,6%
Lubbers 2,3%
Zijlstra 2,8%
Kok 3,2%
Den Uyl 3,4%
Biesheuvel 3,6%
De Quay 5,2%
Cals 5,3%
Drees 5,4%
Marijnen 6,0%
De Jong 6,1%
Ja Balkenende had een recessie tegen, maar Den Uyl had bijvoorbeeld een oliecrisis tegen.
Nog wat cijfers :
Den Uyl: staatsschuld daalt van 41,6 naar 38,1 % bbp
Van Agt: staatsschuld stijgt van 38,1 naar 49,1 % bbp
Lubbers: staatsschuld stijgt van 49,1 naar 78,0 % bbp
Kok: staatsschuld daalt van 78,0 naar 50,7 % bbp
Balkenende: staatsschuld daalt een heel klein beetje van 50,7 naar 50,2 % bbp
Nog even een quote van elders :
Hoezo 40 jaar linkse dictatuur?
Regelmatig lees ik op deze site dat Nederland ten onder gaat als er een links kabinet komt. Nederland zou dan volstromen met illigalen en de staatsschuld exploderen. Nee we moeten rechts blijven stemmen, want het CDA en vooral de VVD letten goed op onze centjes. 40 jaar linkse dictatuur zou Nederland failliet gemaakt hebben. Maar als je eens goed kijkt welke partijen onze regering hebben gevormd in het verleden, dan blijkt dat de waarheid heel anders is. De VVD is in 1959 in de regering gekomen en heeft vervolgens bijna onafgebroken geregeerd. Alleen in 1972, 1981 (een jaartje maar) en 1989 was er een kabinet zonder de VVD. Tegen de 11 kabinetten met de VVD, staan er maar 5 met de PvdA. En buiten 8 jaar paars heeft het CDA (of zijn voorlopers) zelfs altijd in het kabinet gezeten.
Toch blijft het beeld bestaan dat links Nederland heeft laten verloederen. Dat is gewoon niet juist, daarvoor zijn ze te weinig in de regering geweest. Er kan dan wel gezegd worden dat de VVD nooit de grootste regeringspartij is geweest. Maar dat zijn ze nu ook niet, maar ze maken wel de dienst uit. Rutte heeft dat herhaaldelijk geroepen tijdens de debatten en Balkenende heeft dat geen enkele keer tegengesproken.
Management forum De Scopist - politiek, financieel & business nieuws voor managers » Blog Archive » De magere jaren van Balkenende
Dus als er al een grote staatsschuld is en er is potverteert, dan is toch echt door rechts gebeurd. Tevens heeft rechts de integratie verkloot, de criminaliteit laten oplopen etc. Yep het is allemaal heel zwart/wit gesteld, maar gelet op de niet gefundeerde op de linkse puinhopen passen dit soort reacties alleen nog maar.
De fabel van het rechtse paradijs is niet meer dan een fabel. Rechts heeft Nederland grotendeels gebracht waar het nu is, niet links. Overigens klaag ik zelf amper, maar sommige huilerds worden wel vermoeiend als ze de feiten niet eens kennen.
Mij boeit het eerlijk gezegd geen fl**ker allemaal. Ik eet prima, leef prima, ga op vakantie en koop me te pletter. Links of rechts aan de macht.