XXL Nutrition

Willem's Log - Getting Jacked & Tanned!

speedreps met 165, op jouw gewicht. Zozo, props :thumbs:

• Topic Starter Topic Starter
Ze buigt niet echt veel meer dan je rogue BB maar omdat ze dunner is dan de Rogue trekt ze wel wat makkelijker vind ik.

Het waren wel bijna speedreps met 165kg, 175kg was precies meer effort maar toch nog solid. 3x3 175 / 180kg zit er op de moment wel in bij u denk ik.

Ja, 165 ging erg vlot. Ben benieuwd waar ik binnen een goede maand ga staan. Hopelijk dan al met de nieuwe bar trekken. :D

speedreps met 165, op jouw gewicht. Zozo, props :thumbs:

Ah, is alweer even geleden. Hoe gaat ie bij jou?
Moet echt terug eens bij die 3xBW Deadlift zitten!

200 kg DL op in Mei fo sure !!!!!!!

200 kg DL op in Mei fo sure !!!!!!!

Yeah buddy!

Deze morgen vroeg weer:

23/04/2013: Training 4 Week 4

Opwarmen:
5min mobility
3x5 Bench Jumps

1. Squat (met belt):
5x60
3x75
3x90
3x100 (vanaf hier belt)
5x3x107,5
--> mooi zo. Grootste techniek issue waarop ik moet letten is chest goed hoog houden als ik uit de hole kom.

2. Standing Cable Crunches:
3x10x22,5
--> tussen Squats door.

3. Speed Bench (vs. 20kg chains, 1min rust):
5x20
3x3x47,5 (competion grip)
3x3x47,5 (medrium grip)
3x3x47,5 (wide grip)
--> ondertussen ook geëxperimenteerd met voetenstand. Ga volgende cycle ook eens proberen om mijn 'competition grip' wat wijder te maken. Voelt bij deze Speed setjes veruit het makkelijkste aan, omdat de ROM zoveel kleiner is.

4. Band Suspended GM's:
4x8x72,5

5. DB Rows:
3x15x47,5
--> staggered met de GM's.

6. Dips:
5xBW
5xBW+10
5xBW+20
7xBW+30
--> mooi zo. Volgende week 5xBW+35 proberen.

7. Cable Pose Curls:
15x8,5 +5-5-4 (myo)

8. Toe Jumps:
100/70/50 xBW+30
--> 10sec rust tussen de setjes

9. Incline Side Raises (in lb):
13x15 +3-3-3-3 (myo)

Tijd:
1u25

Commentaar:
Fijne en goede training!

Als je uit de hole komt je hoofd naar achter (in de BB) duwen voor je het gewicht reversed. Dan blijf je automatisch rechter. nice train!

Offtopic: Te koop 1 paar nette werkschoenen, even poetsen en ze zijn weer als nieuw! :D

Als je uit de hole komt je hoofd naar achter (in de BB) duwen voor je het gewicht reversed. Dan blijf je automatisch rechter. nice train!

Ja, dat is natuurlijk een optie en iets wat ik vroeger altijd deed. Echter, probeer ik de laatste tijd meer naar een "neutral head positioning" te gaan. Ziyed heeft daar onlangs nog een cool artikel over gepost: http://forum.dutchbodybuilding.com/f32/kelly-starrett-mobilitywod-on-head-positioning-334703/
Ben nog een beetje aan het zoeken hoe ik dat "hoofd naar achteren gooien" toch kan combineren met een min of meer neutrale 'head positioning'.

Offtopic: Te koop 1 paar nette werkschoenen, even poetsen en ze zijn weer als nieuw! :D

Haha, zal je de originele factuur ook nog even opsturen zodat je een aankoopbewijs hebt. ;)
Maar normaalgezien moet ik binnenkort wel eens in Breda zijn (om de nieuwe barbell op te pikken :D) en dan kom ik wel langs om ze op te pikken.

Deze morgen weer wat Recovery werk gedaan.

24/04/2013: Recovery

10min mobility
3x5 Broad Jumps
25min Kiné-oefeningen voor heup en abs
6x20 Band Pull Aparts
10min stretchen

Ja, dat is natuurlijk een optie en iets wat ik vroeger altijd deed. Echter, probeer ik de laatste tijd meer naar een "neutral head positioning" te gaan. Ziyed heeft daar onlangs nog een cool artikel over gepost: http://forum.dutchbodybuilding.com/f32/kelly-starrett-mobilitywod-on-head-positioning-334703/
Ben nog een beetje aan het zoeken hoe ik dat "hoofd naar achteren gooien" toch kan combineren met een min of meer neutrale 'head positioning'.

Haha, zal je de originele factuur ook nog even opsturen zodat je een aankoopbewijs hebt. ;)
Maar normaalgezien moet ik binnenkort wel eens in Breda zijn (om de nieuwe barbell op te pikken :D) en dan kom ik wel langs om ze op te pikken.
Je moet niet je hoofd naar achteren gooien, maar je hoofd met een neutrale kin positie naar achter duwen. Je plaatst je hoofd dus meer boven je schouders om het maar te zeggen. Dan blijft je hoofd dus neutraal maar heb je wel hulp om je borst opgestrekt te houden.

je moet idd niet met een kalkoennek je hoofd naar achter duwen en rond de BB wrappen maar in de BB duwen zodat je chest niet kan droppen?

:p

Je moet niet je hoofd naar achteren gooien, maar je hoofd met een neutrale kin positie naar achter duwen. Je plaatst je hoofd dus meer boven je schouders om het maar te zeggen. Dan blijft je hoofd dus neutraal maar heb je wel hulp om je borst opgestrekt te houden.

je moet idd niet met een kalkoennek je hoofd naar achter duwen en rond de BB wrappen maar in de BB duwen zodat je chest niet kan droppen?

Aight. Zal deze cues eens proberen toe te passen komende Squat-sessies.

Ik stel altijd mn vraagtekens bij dat soort cues. Bedoel, als je je hoofd omhoog kan houden, moet je je borst toch ook wel omhoog kunnen drukken? Als je dat gevoel gewoon houdt om rechtop te blijven moet er weinig fout kunnen gaan.

Ik stel altijd mn vraagtekens bij dat soort cues. Bedoel, als je je hoofd omhoog kan houden, moet je je borst toch ook wel omhoog kunnen drukken? Als je dat gevoel gewoon houdt om rechtop te blijven moet er weinig fout kunnen gaan.

Juist. Soms denk ik ook wel dat als je de basisbegrippen en technieken/richtlijnen onder de knie hebt, dat je ook wel mag doen wat natuurlijk en logisch aanvoelt en niet alles gaan overdenken bij iedere rep die je doet.

Hmm, wat vind jij dan een goede manier om borst omhoog te houden? Het gewoon doen? :p

Juist. Soms denk ik ook wel dat als je de basisbegrippen en technieken/richtlijnen onder de knie hebt, dat je ook wel mag doen wat natuurlijk en logisch aanvoelt en niet alles gaan overdenken bij iedere rep die je doet.

Tjah, top Powerlifters blijven week in, week uit ook aan hun techniek werken en gebruiken daarvoor eveneens cues.
Feit is dat dat ik een beet naar voor val halverwege en ik gewoon een manier zoek om dat te verhelpen. Heeft niet echt veel te maken met natuurlijk aanvoelen.

gewoon keer op keer je borst hoog blijven houden natuurlijk

gewoon keer op keer je borst hoog blijven houden natuurlijk

Ok. Vandaag bij de Paused Squats lukte het alleszins al goed!

Deze morgen weer erg vroeg:

25/04/2013: Training 1 Week 5

Opwarmen:
5min mobility
3x5 Box Squats

1. Paused Squats (beltless, 2sec pauze):
4x60
4x75
4x90
3x4x92,5
--> voelde strak aan!

2. DB Side Bends:
3x12x35
--> tussen Squats door.

3. Hex Bar DL (8cm verhoging, op oly shoes):
4x75
4x125
4x145
4x155
4x165
4x175
4x165
--> deze oefening er toch ingehouden en gewoon geprobeerd de tip van minder over de Barbell te hangen hierop toe te passen. Nu begrijp ik waarom ze zeggen dat je meer quad-activatie hebt bij Hex Bar DL. :D Pak minder stress op mijn middenrug ook en dat voelde veel fijner aan.

4. Paused BP (legs up, 4-5sec down):
4x50
4x60
4x4x70
--> deze was pittig!

5. Wide Grip Chins:
5xBW
3xBW+10
3xBW+20
2xBW+30
1xBW+40
0,5xBW+50
25xBW+5
--> helaas de BW+50 net niet gehaald. Daarna het wel even goed gemaakt met de rep-out. Wel ervoor zorgen dat ik ook de eerste reps probeer een zo groot mogelijke ROM te halen. Had wel beter wat setjes met de lichtere gewichten geskipt.

6. 1-Leg Calf Raises:
12xBW+15 +5-4-4 (myo)

7. Seated DB Press:
10x25
--> lang liggen kloten met die power hooks en toen besloten dat die niet gemaakt zijn voor Seated DB Press.

8. Standing Concentration Curls (in lb):
10x45 +3-3-3-2 (myo)
--> dit is toch in de PR regionen!!

9. Incline DB Flyes (in lb):
15x30 +5-5 (myo)

10. Hex Bar Shrugs:
20x165 +5-5-4 (myo)
--> handen naar de kloten!

11. OH DB Extensions (in lb):
15x25
20x20

Tijd:
1u40

Commentaar:
Teveel tijd verloren met Chins en DB Press. Na SQ/BP/DL moet het snel gaan, gewoon wat Assistance pompen en nu was ik te lang bezig met de set-up van bepaalde oefeningen en warm-up setjes. Voor de rest wel een goede training!

Terug
Naar boven