MuscleMeat

Willem's Log - Getting Jacked & Tanned!

Ik veronderstel dat je hexbar deadlifts bedoelt ipv shrugs bij oefening 3 ?

gewoon uit nieuwsgierigheid, die hex bar , is dit een meerwaarde denk je? just asking, als ik een extra bar zou aanschaffen zou het een SSB zijn :)

• Topic Starter Topic Starter
Ik veronderstel dat je hexbar deadlifts bedoelt ipv shrugs bij oefening 3 ?

Yes. Zal het even aanpassen

gewoon uit nieuwsgierigheid, die hex bar , is dit een meerwaarde denk je? just asking, als ik een extra bar zou aanschaffen zou het een SSB zijn :)

Bwah, meerwaarde is veel gezegd. Het is leuk als Assistance, maar natuurlijk niet onmisbaar. De Ultimate Bar die ik heb is nog iets minder 'nodig', maar ik gebruik ze wel best vaak voor allerlei Assistance. De SSQB komt er normaal volgende maand aan! :)

aah cool, waar gekocht? met tijd zal ik er toch ene aanschaffen.

Deze morgen weer mijn Recovery gedaan voor ik naar het werk vertrok

18/04/2013: Recovery

10min mobility
25min Kiné-oefeningen voor heup en abs
6x20 Band Pull Aparts
10min stretchen

Leuk detail: ik heb normaal altijd best veel spierpijn in mijn middenrug van de Hex Bar Shrugs. Deze keer voel ik er nagenoeg niks in. Kan dus eventueel liggen aan wat DieNase gisteren schreef over het beter kunnen rechthouden van mijn middenrug bij DL's door wat ie heeft los gemaakt. Interadesting!

Ga ook even kort samenvatten wat ik de maandag heb opgestoken bij Big Z. Voornamelijk voor mezelf, zodat ik regelmatig kan terugvallen op de techniek tips en dat ik ook de assistance kan aanpassen naar volgende cycle toe.

Squat

Techniek
I. Dieper zakken. Flexibiliteit is goed genoeg en rug blijft ook recht.
II. Probeer een beetje te 'bouncen' op je hamstrings
III. Probeer eventueel iets sneller te zakken

Assistance
I. Veel Squatten
II. Squat met pauze halverwege omhoog om bollen van middenrug tegen te gaan

Bench

Techniek
I. Voeten plat op de grond zetten voor betere legdrive en om rug goed in de bank te kunnen duwen.

Assistance
I. Triceps zijn zwakste punt. Het feit dat Floor Press en Board Press vrij goed gaan, is hoogstwaarschijnlijk gewoon te verklaren door de kortere ROM. Daarom sterke armen kweken via Extensions, JM Press, Rock 'N Rolls, Tate Press, etc.
Van mezelf: ook eens wat meer CGBP en met Slingshot Benchen. Is full ROM oefening en belast triceps goed hard.

Conventional DL

Techniek
I. Bar ligt vrij kort bij m'n voeten en ik hang vrij fel over de Barbell. Komt waarschijnlijk door sterkere rug t.o.v. benen. Eens proberen om bij set-up "schouders op hoogste punt" te krijgen.
II. Bij zwaardere sets bolt mijn middenrug ook wel wat.

Assistance
I. Snatch Grip DL om middenrug te versterken. Eventueel vanaf blocks beginnen. Helemaal niet zwaar. Gewoon setjes draaien met 60-70% van gewone DL 1RM.
II. Reverse Band Deficit DL zou ook een goeie oefening zijn
Van mezelf: Conventional DL met 3sec down ook eens proberen om techniek terug erin te krijgen.

Sumo DL

Techniek
I. Techniek is niet echt sumo, maar eerder semi-sumo (pull niet echt vanuit m'n heupen en sta ook niet heel breed). Moet ik niet per se proberen aan te passen. Kan gewoon de manier zijn waarop ik het sterkste ben. Rug blijft ook iets beter recht bij deze variant.

Assistance
I. Kan eventueel proberen om eens wijder te staan en echt vanuit mijn heupen te liften, maar dan ook weer erg licht en gewoon als assistance, om te kijken hoe dat voelt.

Goeie feedback lijkt me. Ben wel benieuwd naar de snatch grip deadlifts met 60/70% van je 1RM. Setjes met 70% lijkt me aardig pittig.

Goeie feedback lijkt me. Ben wel benieuwd naar de snatch grip deadlifts met 60/70% van je 1RM. Setjes met 70% lijkt me aardig pittig.

Ja, was zeker goede feedback!
Ga ze gewoon eens heel licht beginnen doen en dan zien we wel waar we komen!

Ga ook eventjes mijn approach t.o.v. voeding voor deze cycle neerpennen, aangezien ik toch wel wat aanpassingen heb gedaan t.o.v. vorige cycle. Vorige cycle had ik immmers het gevoel dat ik wat te snel weight was gegained en daardoor wou ik het deze cycle wat langzamer aanpakken. Om dit te bewerkstelligen, doe ik nu het volgende:

Op trainingsdagen: 2600-2700 kCals (t.o.v. 2700-3000 kCals vorige cycle)
Op rustdagen: 1800-2000 kCals (t.o.v. 2000-2200 kCals vorige cycle)
1 keer per week een dag waarop ik een tekort van +1000 kCals
Als ik dit opnieuw combineer met een mini-cut van zo'n twee weken na een trainingscyclus van zo'n 8 weken, verwacht ik dat m'n vet gains over deze hele periode van 10 weken verwaarloosbaar zijn.

Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken, maar ik heb er wel alvast een goed gevoel over als ik zie het de eerste 3 weken is bevallen.

Ik denk dat je onderhoud op rustdagen toch niet zo laag is? 1x per week een grote deficit doen is wel een goede strategie om de vet gains weer te oxideren. +-1000kcal is wel veel als je dat enkel met voeding gaat doen. De helft zou ik dan gewoon met cardio doen. Voor mij had een soortgelijke opzet toen wel goed uitgepakt na mijn zomer cut. Ik had een groot deel van mijn kracht terug gewonnen en mijn lichaamsgewicht was gewoon hetzelfde gebleven (shape iets beter).

Ik denk dat je onderhoud op rustdagen toch niet zo laag is? 1x per week een grote deficit doen is wel een goede strategie om de vet gains weer te oxideren. +-1000kcal is wel veel als je dat enkel met voeding gaat doen. De helft zou ik dan gewoon met cardio doen. Voor mij had een soortgelijke opzet toen wel goed uitgepakt na mijn zomer cut. Ik had een groot deel van mijn kracht terug gewonnen en mijn lichaamsgewicht was gewoon hetzelfde gebleven (shape iets beter).

Tjah, ik doe zittend werk en verbruik precies erg weinig op rustdagen. Moet ook zeggen dat mijn kCal-inname meestal eerder tegen de 2000 kCals zit dan erronder. Maar als ik 's avonds niet echt honger meer heb, en ik heb het gevoel dat ik goed hersteld ben, kan het wel eens voorkomen dat ik onder die 2000 kCals blijf.

Dat 1000 kCals tekort is niet echt een probleem, hoor. Ik neem dan 's middags 1 grote maaltijd van vlees, groenten en fruit en vast daarna 24u. Dan heb ik toch altijd ook m'n 150g eiwit binnen. Ik doe dit steeds op de dag dat ik a) twee rustdagen achter elkaar heb, of b) de dag ervoor 's morgens getraind heb en dus al redelijk wat kCals heb binnen gekregen na mijn training. Daardoor brengt dit grote tekort mijn herstel nooit in het gedrang.

Ja, ben erg benieuwd wat het mij gaat opleveren! Als het een beetje meevalt, heb ik hopelijk een strategie gevonden die ik na mijn volgende cut kan gaan toepassen om continu in goede shape te blijven.

Gisterenavond training met RustyZipper bij mij thuis.

19/04/2013: Training 2 Week 3

Opwarmen:
5min mobility
3x5 Box Jumps

1. Speed DL (vs. 40kg chains, 1min rust, pronated):
5x70
3x100
8x2x100 (vanaf hier met chains)
--> al Ziyed z'n tips proberen toe te passen met minder over de BB te hangen. Voelde wel goed aan. Ook duidelijk beter gebruik van m'n benen.

2. BP (competition grip):
5x60
3x70
5x3x81
--> laatste sets gingen het beste. Daar was set-up het strakst.

3. Lying Leg Raises:
5x8
--> tussen Benchen door

4. Oly Squats:
8x70
8x80
3x8x87,5
--> hier ook weer gelet op de techniek in de vorm van middenrug die bolt. Moet niet enkel ellebogen naar voor duwen, maar ook bewust chest up houden. Die reps dat ik dat deed gingen ook merkelijk vlotter

5. Upright Band Rows:
3x10xblauw
--> tussen Squats door

6. T-Bar Rows:
3x15x47,5
--> lekkere oefening!

7. Incline Ultimate Bar Extensions (Paused):
12x37,5 +4-4-4 (myo)
--> nice. Zeker sterker geworden hierop!

8. BB Calf Raises:
15x90 +5-5-5 (myo)

9. Kettlebell Swings:
3x12x25
--> heerlijke oefening!

10. Incline DB Curls (in lb):
12x35 +4-4-3 (myo)

Tijd:
1u30

Commentaar:
Good train!

Lekkere rustdag maaltijd.

image.jpg

Gisteren nog wat Recovery gedaan. Was nodig want ik was vrij sore van de training van vrijdag, vooral aan mijn LB.

20/04/2013: Recovery

10min mobility
3x5 Broad Jumps
25min Kiné-oefeningen voor heup en abs
6x20 Band Pull Aparts
10min stretchen

Training van gisteren @ RustyZipper.

21/04/2013: Training 3 Week 4

Opwarmen:
5min mobility
--> Squats vergeten

1. Speed Squats (vs. 30kg chains, 1min pauze):
5x20
5x40
3x60
6x3x67,5
--> opnieuw voelde de laatste sets het beste aan.

2. Sumo DL:
5x70
3x110
3x140
4x3x165
3x175
--> ging erg vlot vandaag. Daarom dat ik nog een setje met 175 erna deed. Die ging ook nog best vlot. Eerste pronated, daarna hook grip.

3. BB Curls:
4x8x42,5
--> tussen Deadliften door.

4. Paused Incline Press (pinky op ringen):
5x50
5x60
8x68,5
3x8x66
--> eerste set fout geladen.

5. Pendlay Rows:
5x5x72,5
--> tussen Incline Press door.

6. 1-Leg Calf Raises:
12xBW+15 +5-5-5 (myo)

7. Rope Pushdowns:
17x4blokjes +5-5-5 (myo)

8. Step-ups:
3x8x50

9. Standing Band Crunches:
2x20xgroen

Tijd:
Iets minder dan 2u, maar ook regelmatig Rusty geholpen bij z'n Squats.

Commentaar:
Erg tevreden van de DL! Die gaat altijd wel wat beter bij Rusty, maar vandaag ging ze supervlot.

Komt door de bumperplates en plooiende barbell volgens mij. Ik vind deadliften bij rusty ook altijd makkelijker.

Nice, die deadlift. Ook goed dat hook grip zo vlot gaat.

Komt door de bumperplates en plooiende barbell volgens mij. Ik vind deadliften bij rusty ook altijd makkelijker.

Ja, beide factoren zullen inderdaad wel meespelen. Bij de laatste set zat de Barbell echt volledig vol. :D

Nice, die deadlift. Ook goed dat hook grip zo vlot gaat.

Ja, was er ook erg tevreden van. Stilletjes terug naar een 3x230 DL, he. :D
Hook grip valt echt veel beter mee als verwacht. Merk het nauwelijks. :p

Ze buigt niet echt veel meer dan je rogue BB maar omdat ze dunner is dan de Rogue trekt ze wel wat makkelijker vind ik.

Het waren wel bijna speedreps met 165kg, 175kg was precies meer effort maar toch nog solid. 3x3 175 / 180kg zit er op de moment wel in bij u denk ik.

Terug
Naar boven