Inmiddels nu twee dagen in mijn nakuur, toch maar even de maandagmorgen als meetmoment aangehouden wat betreft lichaamsgewicht, zal het hier weer even onder elkaar zetten.
Startgewicht 71,8
Na week 1 73,0
Na week 2 73,8
Na week 3 75,0
Na week 4 74,5
Na week 5 75,7
Na week 6 76,1
In de zes weken dat ik dagelijks 50 mg winstrol genomen heb, ben ik dus 4,3 kilo aangekomen. Ook heb ik mijn vetpercentage weer laten meten, deze kwam ditmaal uit op 9,5%. Ik ben deze kuur begonnen op 8,7%, een stijging van net geen hele procent dus, maar daar hoor je mij niet over klagen bij een gewichtstoename van 4,3 kg.
Krachttoenames zijn tijdens een winstrol goed tot zeer goed te noemen, in ieder geval dat is wat ik heb ervaren.
Voor mijn kuur at ik 3100 calorieën, tijdens de kuur heb ik deze geleidelijk aan opgeschroefd tot de 3400 kcal waar ik nu op zit, dus het is niet zo dat ik 'opeens' begonnen ben met eten tijdens deze kuur.
Dit is uiteraard nog niet het einde van de kuur, de pret begint nu pas. Komende twee weken nog nakuren met nolva, hard trainen, goed eten en zorgen dat (bijna) alles blijft zitten
Vanavond gaat er ook weer getraind worden na de rustdag van gister, push (power) day. Deze zal ik waarschijnlijk wel weer loggen voor jullie.
---------- Toegevoegd om 22:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:48 ----------
Push day erop zitten, zeker niet ontevreden.
Begonnen met Standing Overhead Press. Vorige keer dus 60 kilo erop gegooid en dit lukte voor 5 sets van 3 reps. Vandaag ging ik dus uiteraard voor meer, het doel was 5x4 reps, en dit is ook gelukt, dus de volgende keer zou ik de volle 5x5 moeten kunnen voltooien met 60 kilo.
Vervolgens flat bench. Besloten om er 85 kilo op te gooien, dit had ik nog niet eerder gebenched, en dit gewicht zou ik eigenlijk ook pas pakken bij de volgende push power day, maar ik dacht **** it. De eerste set 5 reps gehaald, vervolgens twee sets van 4, en daarna twee sets van 3. De OHP had me al redelijk vermoeid en dit was de eerste keer met 85 kilo dus ik was er niet helemaal ontevreden over.
Daarna dumbell incline 4x8, dit ging echt super. Eerste set 26 kilo gepakt, voelde letterlijk aan als 10 kilo. Daarna 28 kilo, voelde aan als 12 kilo haha. Toen een setje met 30, ook hier alle 8 reps eruit gehaald en als laatste een all-out setje met 32 kilo en hier 6 reps uitgekregen.
Daarna dips met een dumbell van 16 kilo extra 5x10 reps. Ook deze gingen super, had weer een goede pomp, borst stond lekker vol.
Normaal zit deze niet in de routine maar vandaag besloten nog wat extra chest te doen op de chestpress machine 4x8 paused reps, dus duwen vanuit een dood punt zonder enige momentum, het klipje op 80 kilo gezet bij deze oefening.
Daarna Skullcrushers met 32,5 kilo, gingen ook lekker, volgende keer gewicht een beetje uppen naar 35 denk ik.
Ook zijn de abs weer getrained zoals op elke pushday, weighted situps op de decline bench met een plate van 20 kilo, 5x20 reps.
De training ging dus gewoon lekker, ik probeer ook gewoon mentaal tegen mezelf te zeggen dat er absoluut geen reden is tot achteruitgang ondanks dat ik geen winny meer neem, gefocust blijven is het belangrijkste nu en blijven pushen.