XXL Nutrition

Winstrol Only 6 Weken 50 MG/ED

• Topic Starter Topic Starter
ah zo, denk tot aan je kuur dat dit wel mooi is of niet. anders gewoon wat omhoog of omlaag is zo gedaan

Ja precies, ik kijk gewoon hoe mijn lichaam erop reageert, aan de hand van het verloop van mijn gewicht maak ik aanpassingen. Ik maak sowieso telkens kleine stapjes, mocht het nodig zijn om in kcal te zakken dan doe ik dat met maximaal 100 kcal per keer door 25 gram koolhydraten te schrappen.

---------- Toegevoegd om 22:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:38 ----------

Trouwens even een edit voordat ik het weer vergeet, ik heb gisteren mijn vetpercentage weer laten meten in de gym. Net zoals alle andere keren door dezelfde persoon gedaan met een vijfpunts calipermeting, hier kwam 10,4% uit. Zoals ik al aangaf is het doel van deze minicut naar de 8% gaan, moeilijk om in te schatten op welk gewicht ik dan sta maar we zullen zien.

Terug van de gym, vandaag was een pull power workout. Na bijna een jaar lang geen conventional deadlifts meer te hebben hebben heb ik besloten om ze vandaag als eerste oefening te doen. Dit doe ik niet in plaats van mijn sumodeadlifts, deze doe ik namelijk alleen op legday en vandaag was een pullday. Zal de workout even loggen.

Conventional deadlifts 5x5 140 kilo. Het was even aftasten hoeveel ik aan zou kunnen omdat ik ze al zo lang niet meer gedaan had. Ik ben niet meteen in het gewicht gesprongen wat ik bij sumodeadlifts doe maar heb het zekere voor het onzekere genomen met 140 kilo. Onderrug voelde wat strak maar voor de rest gingen ze me goed af, vorm bleef strak.
Chin-ups 4x5 met 14 kilo extra gewicht. Valt niet veel te zeggen, gingen gewoon goed.
Barbell row 3x8 90 kilo. Tijdens deze oefening merkte ik toch wel dat mijn onderrug al veel zwaar werk had moeten leven, misschien is het een idee om een chest supported row te doen als ik die deadlifts erin hou.
Lat pulldowns 4x12 met 70 kilo geloof ik, vind gewicht niet zo belangrijk bij deze, is meer een finisher movement.
Dumbell curls 3x8 met 18 kilo.
One arm preacher curls 3x8.
De workout afgerond met rear delts, facepulls 4x10.

Damn, vandaag naar de gym geweest voor een leg hypertrofie workout maar het ging niet al te best. Toen ik voorgaande keer zei dat mijn onderrug wat strak aanvoelde was ik niet aan het overdrijven, de dag erna, gister dus, had ik gruwelijke spierpijn in mijn onderrug. Geen slecht gevoel wat je zou hebben als je iets verrekt maar echt spierpijn. Vandaag was dit nog totaal niet weggetrokken dus de oefeningen waar mijn onderrug veel in betrokken is gingen vrij matig, dit waren die sumodeadlifts en front squats. Twee workouts met deadlifts erin achter elkaar is dus geen goed idee. De rest van de workout, lunges etc ging gewoon prima. Ik ga de hele workout niet loggen, zelfde gewicht gehanteerd als vorige keer.

Wat betreft mijn minicut, het loopt vrij lekker, afgaande op vanmorgen is mijn gewicht 0,6 lager dan mijn startgewicht op maandag. Vanaf volgende week drop ik mijn kcal weer met 100, ik hoop op een kilo op 74/75 mijn volgende kuur te kunnen beginnen.

Laatst bewerkt:
Lekkere push hypertrofie workout gehad vandaag, ging zelfs nog een tikkeltje beter dan de vorige keer. De cut verloopt ook lekker gestaag, vanaf maandag neem ik weer 25 gram koolhydraten weg.

Sindskort trouwens in het bezit van een foam roller, wat heb ik dat onderschat zeg. Wat een gruwelijke pijn, heb hem tot nu toe alleen nog maar gebruikt voor mijn IT bands, adductors en onderrug. Zodra je een knoop hebt gevonden en druk uitoefent damnn, misschien stel ik me aan maar het doet gruwelijk veel pijn haha. Achteraf voel je je overigens wel heerlijk soepel. Ik ben de laatste tijd meer aandacht gaan besteden aan mobiliteit en flexibiliteit.

Oke mensen het is weer maandag, gister een pullday gehad en vandaag is een rustdag. Zoals gewoonlijk zet ik weer even het verloop van mijn gewicht hier onder elkaar. Mijn cut verloopt vrijwel precies volgens plan, vanmorgen gaf de weegschaal 76,8 aan.

Startgewicht 71,8
Na week 1 73,0
Na week 2 73,8
Na week 3 75,0
Na week 4 74,5
Na week 5 75,7
Na week 6 76,1
Na eerste week nakuur: 75,5
Na tweede week nakuur: 76,2
1 week off 76,2
2 weken off 77,2
3 weken off 77,2
4 weken off 77,4 (Start Minicut)
1e week cut 76,8

Een afname van 0,6 kilo dus, niet slecht op 2800 kcal en mijn lichaamsgewicht als je het mij vraagt. Om ervoor te zorgen dat de afname constant blijft neem ik vanaf vandaag weer 100 kcal weg in de vorm van 25 gram koolhydraten. Dit maakt mijn nieuwe calorische doel 2700 kcal. Veranderingen in de spiegel zie ik uiteraard nog niet echt, af en toe komt wat placebo effect opdagen maar we moeten wel reëel blijven natuurlijk. Ik hoop dat ik op 75 kilo al op ongeveer 8% zit, kan namelijk niet wachten tot mijn volgende kuur haha.

Het lijkt of je goed weet waar je mee bezig bent ;)
Fijn dat alles volgens plan verloopt, en we blijven lezen hoor.
Keep up the good work.
Groet.

Even bij moeten lezen, maar goed bezig! Erg interessant! Keep up the good work

Vandaag een leg power workout gehad, ik ga deze niet helemaal loggen, niet veel interessant over te vermelden. De deadlifts verliepen iets zwaarder dan de vorige keer, de 160 kilo sumodeadlifts hadden 5x3 gemoeten, maar het werken er 2x3 en 3x2, achja. De frontsquats gingen wel prima, 90 kilo voor 4x5 reps. De rest van de workout verliep zoals gewoonlijk. Belangrijkste in deze cut is het behouden van mijn kracht, daarom houd ik het gewicht gewoon hoog en probeer ik altijd minstens voor het aantal reps te gaan die ik de vorige workout ook heb gehaald.

Het lijkt of je goed weet waar je mee bezig bent ;)
Fijn dat alles volgens plan verloopt, en we blijven lezen hoor.
Keep up the good work.
Groet.

Even bij moeten lezen, maar goed bezig! Erg interessant! Keep up the good work

Thanks, leuk dat jullie blijven volgens.

Zo slecht als die legday gisteren ging, zo goed ging de push power workout vandaag! Lekkere training gehad, zal hem even kort loggen:

Flat dumbell benchpress 5x5. Normaal gesproken die ik barbell benchpress maar ik had vandaag gewoon eens zin om deze te vervangen voor flat dumbell. Setjes opgebouwd in gewicht, en de reps bleven hetzelfde uiteraard. 32-34-36-38 kilo gingen tot mijn verbazing allemaal lekker omhoog. De 40 kilo zijn de zwaarste dumbells in mijn gym en ik had deze nog nooit gebruikt voor borst, dus uiteraard ging ik ervoor, en ja hoor 5 mooie reps! Was er erg blij mee.
OHP 5x3 60 kilo. Valt niet veel over te zeggen, vrijwel hetzelfde als vorige keer.
Incline dumbell benchpress 4x8 30 kilo. Ook deze gingen allemaal vrij lekker omhoog.
Close grip benchpress 3x8 60 kilo. Veel focus op de negatieve portie van de rep.
Rope pushdowns 4x10 gewicht weet ik niet meer.
Ook abs gedaan zoals op elke pushday, hanging leg raises 5x15 reps.

De cut gaat ook nog lekker, vanmorgen een nieuwe lagere weigh-in gehad dus het loopt prima en de honger is zeer goed te controleren.

Vandaag een heerlijke pull power workout gehad, van krachtverlies wat upperbody betreft is zeker nog geen sprake! De conventional deadlifts gingen weer een stuk beter dan vorige keer, 3x5 140 kilo was appeltje eitje maar wilde niet te diep gaan op de deadlifts aangezien er morgen een zware squatsessie op het programma staat. De cut loopt ook helemaal volgens plan, nu iets meer dan een kilo kwijt en ik begin het ook echt te zien. Kcal inname is nog steeds 2700 uiteraard en ik verlies hier gecontroleerd gewicht op met makkelijk controleerbare honger.

Nice! Krachtgains terwijl je cut. Gebruik je ook extra supps voor het cutten? Aminozuren ofzo?

Even een late update, de hele dag druk in de weer geweest. Vandaag was een leg hypertrofie workout, ik moet eerlijk bekennen dat zware compounds, zoals sumodeadlifts eerder deze week, en vandaag squats toch net een tikkeltje minder gaan. Upper body strength is echter nog precies waar het was dus daar valt niets op aan te merken. Zal de workout van vandaag even loggen:

Squats 5x5 115 kilo. De vorige keer 5x6 maar het het behoorlijk zwaar, genoegen moeten nemen met sets van 5.
Leg Press 3x8 300 kilo. Voelde uiteraard erg zwaar maar geen achteruitgang tov van vorige keer.
Dumbell lunges 3x10 (20 stappen per set) met dumbells van 26 kilo per hand.
Superset Leg Extensions en Hamstring Curls 3x12
Calf raises 5x10.

Al met al niet slecht, morgen een push hypertrofie workout dus dan zullen we zien hoe het daarmee gesteld is.

Zekers!

Nice! Krachtgains terwijl je cut. Gebruik je ook extra supps voor het cutten? Aminozuren ofzo?

Krachtgains zou ik het niet noemen, eerder kracht weten vast te houden haha. Nee man geen extra supps, alleen datgene wat ik al geruime tijd gebruik: whey, creatine, preworkout, omega3 en multivitamine. That's it.

Push hypertrofie workout vandaag ging lekker, had een goede pomp tijdens de workout. Mijn armen zijn gedurende mijn bulk vrij droog gebleven, en nu lijken ze nog minder vet vast te houden door de cut, aders stonden er goed op, ook mijn benen houden weinig vet vast. Gelukkig is mijn kracht op de pressing movements nog gewoon wat het was, morgen zet ik uiteraard weer even het verloop van mijn gewicht onder elkaar. Ik heb zo'n vermoeden dat ik iets eerder als gepland het doel van deze minicut behaal. In dat geval bouw ik mijn kcal weer langzaam op naar de 3400/3500 kcal alvorens ik rond midden Maart aan mijn volgende kuur begin.

Alright alright het is weer maandag, tijd voor een gewichtupdate, zoals jullie weten heb ik nu twee weken cutten erop zitten, vanmorgen gaf de weegschaal 76,4 aan. Dit is weer een afname van 0,4 ten opzichte van vorige week, slow and steady, just how I like it.

Startgewicht 71,8
Na week 1 73,0
Na week 2 73,8
Na week 3 75,0
Na week 4 74,5
Na week 5 75,7
Na week 6 76,1
Na eerste week nakuur: 75,5
Na tweede week nakuur: 76,2
1 week off 76,2
2 weken off 77,2
3 weken off 77,2
4 weken off 77,4 (Start Minicut)
1e week cut 76,8
2e week cut 76,4

Omdat mijn vetpercentage al respectievelijk laag was om mee te beginnen (10%) zie ik de vooruitgang al vrij snel. Nu dus precies een kilo kwijt op twee weken, voor mij de ideale snelheid. Het word sowieso geen drastische cut, ik denk dat ik het bij 75 kilo welletjes vind geweest en de kcal weer opbouw. Zal tegen die tijd mijn vp% uiteraard nog eens laten meten, wil toch wel graag naar die 8% maar wil niet teveel gewicht gaan inleveren voordat ik aan mijn volgende kuur begin. De cut trouwens begonnen op 2800 kcal, vorige week 2700 kcal, en met ingang van deze week dus 2600 kcal met macro's op 60F/315C/200P. Ondanks dat ik ontzettend veel van eten hou, krijg met gemak 3500/3600 kcal weg op een dag, is mijn honger nog goed controleerbaar. Vandaag is overigens een rustdag, morgen pull hypertrofie.

Pull hypertrofie workout gehad, ging lekker, niets speciaals over te melden maar zal de workout toch even kort loggen. Armen zijn echt al vrij droog getrokken, nu houd ik er sowieso niet veel vet vast maar wel al lekker om te zien.

Chin-ups 4x8 met 9 kilo extra gewicht.
Underhand grip barbell rows 5x10 85 kilo.
Dumbell rows 4x10 40 kilo dumbell.
Lat pulldown 4x12 gewicht weet ik niet meer zeker, dacht 65 ofzo, wel een lekkere pomp hierna.
Seated dumbell curls 3x8 18 kilo dumbells
Pinwheel curls 4x10 14 kilo, wat een korte stop bovenaan de rep, had een flinke pomp te pakken tegen deze tijd.
Afgerond met rear delts, facepulls 4x12 reps 30 kilo.

Kracht is nog gewoon waar die was, cutten gaat lekker, niets te klagen dus.

Waarom begin je aan een cut vlak na een cycle? Waarom zou je jezelf in een energietekort zetten als je al het risico loopt de gains van je cycle (gedeeltelijk) te verliezen ivm het niet meer aanwezig zijn van de exogene hormonen? Lijkt mij niet optimaal wat betreft het behouden van je spiermassa.

Waarom begin je aan een cut vlak na een cycle? Waarom zou je jezelf in een energietekort zetten als je al het risico loopt de gains van je cycle (gedeeltelijk) te verliezen ivm het niet meer aanwezig zijn van de exogene hormonen? Lijkt mij niet optimaal wat betreft het behouden van je spiermassa.

De winstrol was al 6 weken uit mijn systeem vooraleer ik aan mijn cut begon, aangezien winstrol maar kort werkzaam is. Tijdens en na de nakuur heb ik al mijn winst behouden en zelfs nog wat meer gegained. Hierop gebaseerd ben ik er vanuit gegaan dat de massa nu al redelijk eigen was gemaakt. Verder word dit geen drastische cut, over 2 á 3 weken werk ik weer terug naar een surplus. Deze cut heeft als doel om zo scherp mogelijk aan mijn volgende kuur te beginnen. Ik snap waar je vandaag komt met deze vraag, ik zou het mezelf ook afvragen. Maar gebaseerd op mijn eigen ervaringen binnen deze kuur en de periode erna acht ik mezelf vrij veilig.

Lekkere leg power workout gehad vandaag, niet veel nieuws maar zal hem toch even kort loggen. Vanmorgen trouwens een nieuwe low weigh-in. Het vet lijkt eraf te smelten en over enkele weken gaam de kcal weer omhoog.

Squats 5x3 120 kilo, gingen erg lekker.
Romanian deadlift 4x6 110 kilo, lekkere stretch in de hamstrings.
Dumbell lunges 4x8 (16 stappen per set) met dumbells van 28 kilo per hand.
Afgerond met 5x10 calf raises.

Vandaag push power workout gehad, ging lekker. Bij deze wil ik mijn plannen voor de nabije toekomst even ophelderen. Momenteel zit ik op 2600 kcal en de cut verloopt erg lekker, gewicht zakt, maar zeker niet te snel. Volgende week maak ik een laatste drop naar 2500 kcal, hier blijf ik twee weekjes op hangen en vervolgens ga ik wekelijks 200/300 kcal toevoegen. Wanneer ik tegen 3400/3500 zit, gaat de eerste inject erin. Deze datum heb ik voor nu gepland als 10 Maart. Over 2 a 3 weken vetpercentage weer even laten meten, ik kan in ieder geval met zekerheid zeggen dat die gedropt is. Vermoed nu op zo'n 9% te zitten, 8% is voor mij meer als voldoende om aan mijn volgende kuur te beginnen.

Terug
Naar boven