AndroidHealthClinic

WK 2018 Topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.122
Allez Didier!

Frankrijk-Engeland mooi affiche.

SingleSparseCaudata-max-1mb.gif

NastyAdoredBichonfrise.gif

• Like
Waarderingen: mat
Tuurlijk, was wat aan het trollen :p

Vond het wel mooi hoe De Bruyne en Lukaku uit de match werden gehouden. Een counter kwam er ook moeilijk uit. Heeft Deschamps goed bekeken.

Ging trouwens nooit Fellaini er uit halen met Mertens die de bal goed in de box smeet. En dan nog voor Carrasco :rolleyes:
Fellaini wissel snapte ik ook niet. Carasco erin ok maar toch iemand anders eruit? Of sneller Michy brengen?
Deschamps goed bekeken ok maar uiteindelijk was het gewoon anti-voetbal :)

Tuurlijk, was wat aan het trollen :p

Vond het wel mooi hoe De Bruyne en Lukaku uit de match werden gehouden. Een counter kwam er ook moeilijk uit. Heeft Deschamps goed bekeken.

Ging trouwens nooit Fellaini er uit halen met Mertens die de bal goed in de box smeet. En dan nog voor Carrasco :rolleyes:
Nou goed gekeken, was gewoon met 10 in de goal gaan liggen en België was niet goed genoeg om er door te komen. Is niet echt uit de match houden hé.

Jammer, gunde het de Belgen. Vreemd, had dit gevoel voor het wk niet maar ben echt voor België gaan supporten. Dan is voetbal weer leuk om naar te kijken. een lullig cornertje maar Frankrijk is gewoon net iets te sterk, dan moet alles mee zitten en dat was vandaag niet het geval. Zoals wij in Nederland altijd lullen dat er veel meer in had gezeten na 1998, 2010, zullen de belgen ook nog tientallen jaren over dit wk gaan praten.

Ik zie het niet zo dat dit wk erg matig is, de klasse druipt er bij de Fransen af. Technisch heb ik het nog nooit zo goed gezien op een wk. Alles gaat toch weer een stukje sneller dan 8-12 jaar geleden. Dan heb ik het enkel over Frankrijk, voor mij nu 75% de favoriet voor de eindzege.

• #2.129

Courtois: ‘We hebben verloren van een ploeg die anti-voetbal speelt’
Thibaut Courtois kon de nederlaag die België dinsdagavond leed in de halve finale van het WK tegen Frankrijk maar moeilijk verkroppen. De doelman moest vlak na rust capituleren na een kopbal van Samuel Umtiti, hetgeen uiteindelijk het enige doelpunt van de avond betekende. Courtois heeft zich geërgerd aan de spelopvatting van de Fransen.

Volgens de Belgische keeper van Chelsea waren les Bleus niet het veld opgestapt om het publiek in Sint-Petersburg te vermaken. "We hebben verloren van een ploeg die anti-voetbal speelt. De spitsen van Frankrijk speelden op dertig meter van het eigen doel, dat heb ik zelfs bij Chelsea niet meegemaakt zo", verzucht hij bij de VRT. "We hadden moeite om iets te creëren en de vrije man konden we ook niet makkelijk vinden. Ze hebben niet veel grote kansen gehad, in de tweede helft was dat eigenlijk hetzelfde."

Na het doelpunt van Umtiti ging België opportunistischer voetballen, maar behoudens een kopkans voor Marouane Fellaini en een afstandssknal van Axel Witsel speelden de Rode Duivels weinig klaar in aanvallend opzicht. "We hadden een goede dag moeten hebben", vervolgt Courtois. "Vandaag was de laatste pass net niet goed, terwijl alles perfect moet zijn om te kunnen winnen. Het was frustrerend. Ik had liever tegen Brazilië verloren (in de kwartfinale van het toernooi, red.), dan tegen dit Frankrijk."

Voor de Belgen rest nu de troostfinale van zaterdagmiddag tegen de verliezer van het duel tussen Engeland en Kroatië. Courtois hoopt dat hij en zijn teamgenoten zich dan nog één keer kunnen opladen. "Nu moeten we trots zijn, kop op en derde worden. Het zou mooi zijn als we dit op een juiste manier af kunnen sluiten", besluit hij.
Schandalig dat de Fransen niet de poort wagenwijd opengezet hebben voor de Belgische heren.

9ewO7Df.png

Courtois: ‘We hebben verloren van een ploeg die anti-voetbal speelt’

Schandalig dat de Fransen niet de poort wagenwijd opengezet hebben voor de Belgische heren.

9ewO7Df.png
Er is nog altijd een verschil tussen verdedigend spelen of met 10 in de goal gaan liggen. Maar jij ziet ook altijd alleen maar slechte dingen aan België precies.

Ik heb het niet eens over België. Heb het over het gezeur omdat de Fransen tactisch goed stonden.

Ik heb het niet eens over België. Heb het over het gezeur omdat de Fransen tactisch goed stonden.
Ja, met 10 in de goal dat zegt Courtois toch? Zou het eerder hebben over hun onsportief gedrag en zeker van Mbappe, ik had hem nog veel harder op de grond geflikkerd. Leert al goed van zijn maatje Neymar bij PSG.

• #2.135
Niks mooiers dat bakermat van voetbal de cup mee naar huis neemt. f**k Didier ben voor Gerrit

• Like
Waarderingen: mat
Niks, ik wil gewoon weten waarom je altijd zo negatief doet. Eerst zei je ze halen amper de groepsfase, dan gingen ze geen wedstrijd meer winnen, toen moesten ze tegen Brazilië en gingen ze afgeslacht worden.
Ofwel ken je niks van voetbal en moet je je mond houden ofwel zit je te haten, waarom dan?

Je moet wel de plagerij kunnen onderscheiden van de serieuze posts. :emo:

Tegen Brazilië hadden ze ook verloren indien Martinez z'n systeem niet had aangepast. Vandaag stond België verdedigend goed, aanvallend niet. Ik zie geen enkele reden om met de vinger naar Frankrijk te wijzen.

Je moet wel de plagerij kunnen onderscheiden van de serieuze posts. :emo:

Tegen Brazilië hadden ze ook verloren indien Martinez z'n systeem niet had aangepast. Vandaag stond België verdedigend goed, aanvallend niet. Ik zie geen enkele reden om met de vinger naar Frankrijk te wijzen.
Hmm akkoord , dan heb ik je verkeerd ingeschat. Frankrijk stond goed idd , allee nvond ik ze wat te onsportief naar het einde toe. Scheidsrechter floot ook enkele keren fout maar België schoot vandaag aanvallend te kort maar hetzelfde kan je ook wel van Frankrijk zeggen imo.

Mbappe is nog jong. Denk dat hij die maniertjes nog wel zal afleren. Althans, dat hoop ik toch. :emo: Hij werd wel (goed) dubbel gedekt, dus het kan ook frustratie zijn van zijn kant.

Ronaldo had dat trouwens ook een beetje toen hij pas doorbrak in Engeland. :thinking:

Terug
Naar boven