Vieze jij
Huge Freak
- Waardering
- 9.714
- Lengte
- 1m92
- Massa
- 130kg
- Vetpercentage
- 14%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mbappé had ik gewoon rood gegeven voor zo’n kutactie. Geen finale voor jou doeii

Heerlijke invalbeurt van Carrasco en een geniale Giroud.
![]()

Die vergelijking gaat toch helemaal niet op vind ik. Het laatste half uur tegen Brazilië geraakte België er niet uit. Frankrijk kon wel maar wou niet.Wat Frankrijk gisteren aan het doen was deed België de laatste wedstrijd tegen Brazilië zelf en nu zijn de Belgen mad![]()
Rode Duivel Mousa Dembélé (30) moet het bijzonder zwaar ontgelden in de Franstalige Belgische pers. Hij heeft volgens hen voor de zoveelste keer zijn kans in het nationale elftal verkwanseld. Het inzetten van de Rode Duivel noemen de kranten Le Soir, L’Avenir en La Capitale de verkeerde gok van bondscoach Roberto Martinez.
De bondscoach hoopte allicht dat Dembélé zijn rol zou opnemen zoals hij ook wel doet bij moederclub Tottenham. Wie herinnert zich niet de manier waarop de Antwerpenaar schitterde in de Champions League op het veld van Juventus, schrijft Le Soir. Maar gisteravond slaagde Dembélé er volgens de krant op geen enkel moment in door de Franse linies te geraken, of maar één geslaagde actie op te zetten, terwijl hij nochtans volgens zijn ploegmaats zelf een uitstekend dribbelaar is.
“Hij heeft integendeel de Belgische defensie bij herhaling in gevaar gebracht door veelvuldig balverlies. En in de eerste helft ontsnapte hij als bij wonder ook aan een gele kaart.’’ Conclusie van Le Soir: iedere keer dat Dembélé een kans kreeg in de nationale ploeg, heeft hij die kans verkwanseld. ‘’Met deze keuze heeft de magie van Martinez niet gewerkt. Fellaini en Chadli tegen Japan inbrengen was een gouden zet, Dembélé opstellen naast Witsel en Fellaini helemaal niet.’’
Volgens L’Avenir kan Roberto Martinez niet anders dan spijt hebben gehad met de opstelling van Dembélé. ‘’Hij was na de match tegen Engeland voor de tweede keer titularis op dit WK en was echt wel een verloren zieltje in het team. Balverlies, belachelijke fouten, slechte dribbels. Kortom, een enorme ontgoocheling.’’
Dembélé wist volgens de krant al van in het begin hoe laat het was toen hij haast een verkoudheid opliep bij een doorbraak van wervelwind Kylian Mbappé, die hem zonder moeite overvleugelde. ‘’Hij was ook geen enkele hulp voor zijn medespelers.’’ Ook L’Avenir oordeelt dat Dembélé al vaak werd bekritiseerd, en dat zal nu niet minderen, want opnieuw heeft hij zijn kans gemist.
La Capitale noemde enige verdienste van de Tottenham-speler dat hij geen gele kaart heeft gepakt en geeft hem in de spelersbeoordeling een zwaar onvldoende met een 3.
Gesloten wedstrijd die beslist zal worden door een stilstaande fase?Engeland geeft vanavond op volle kracht Kroatië partij. “Ik moet een pluim geven aan mijn spelers en medische staf dat we bijna elke training met iedereen fit heb kunnen afwerken”, zei bondscoach Gareth Southgate. Tegen Kroatië worden weinig veranderingen verwacht tegenover de vorige wedstrijden.
“Er is een grote eendracht binnen onze groep en dat is onze sterkte”, zegt middenvelder Jordan Henderson. “We hebben veel gesproken over hoe we willen spelen in de grote matchen. Nu zitten we in de halve finale en willen we meer.”
Henderson verloor met Liverpool de Champions League-finale tegen Real Madrid. Vanavond staat hij opnieuw tegenover Madrid-middenvelder Luka Modric. “Modric is één van de besten, maar de andere spelers zijn ook niet te onderschatten. Maar we hebben een plan om hen op te vangen. Welk plannetje dat dan precies is? Dat ga ik niet aan je neus hangen.”
“Kroatië wordt een enorme test voor ons, maar dat hadden we verwacht”, waarschuwt bondscoach Southgate. “Tenslotte staan we in de halve finales van het WK.”
“Dit team heeft veel geleerd uit de uitschakeling van twee jaar geleden. Tien jaar lang hadden we geen wedstrijd gewonnen in de knock-outfase van een groot toernooi. Dan moet je nadenken en proberen te weten te komen wat er is fout gelopen. Gelukkig heeft de bond ons gesteund met financiële middelen en mensen om dat te onderzoeken. Vandaag staat er een team en een geweldige staf.”

Ze worden dan toch geen wereldkampioen, maar het WK van 2018 in Rusland zal wel voor altijd dat van de Rode Duivels uit België blijven. Frankrijk goot beton en won: 1-0.
Kunnen we iets afspreken? Dat Frankrijk het beton gieten tot kunst verhief, is géén compliment. Het is namelijk geen kunst. ‘Beton bestellen en laten storten voor funderingen en kelders was nog nooit zo makkelijk’, lees ik op een willekeurige website zoals er in Frankrijk vast ook zijn, waar de Franse bondscoach Didier Deschamps in zijn vrije tijd vermoedelijk wel eens naartoe surft. ‘Een sterk concept uitgevoerd door fantastische spelers’, las ik gisteravond laat ook ergens, maar dat moet van een kenner geweest zijn, want ik zag het niet.
Wat ik wel zag, was iemand die heel hard zijn best deed Neymar te zijn. Kylian Mbappé mag dan geen onaardige speler zijn, fairplay lijkt voor deze aanstormende wereldster net als voor zijn Braziliaanse ploegmaat bij PSG iets te zijn wat aan een rolletje WC-papier hangt. ‘Hoort erbij’, hoorde ik enkele cynici dan weer opmerken, ook hier te lande, maar ook dat – cynisch zijn – schijnt een vak te zijn, waar ik helaas niet voor heb gestudeerd. Mbappés gele kaart op het eind was het absolute dieptepunt van een ‘concept’ waarvan de schoonheid me ontging. Thibaut Courtois vatte deze zinderende halve finale nog het best samen: ‘Je speelt tegen een antivoetbalploeg, wat kun je meer zeggen?’
Wel – en nu wordt het even ernstig – dat niet Frankrijk, maar België wereldwijd de harten van de kijkers veroverde. Dat België meer dan Frankrijk zal worden herinnerd om wat het in Rusland liet zien. Niet alleen gisteren, maar gedurende het hele toernooi. ‘Opnieuw imponeren de Belgen, de absolute smaakmaker van dit WK’, zei NOS-verslaggever Jeroen Grueter na 23 minuten, het moment waarop Toby Alderweireld uit de draai de Franse doelman Hugo Lloris tot een machtige redding dwong, of België en niet Frankrijk stond in de finale.
Het was de derde Belgische doelkans al. De eerste twee kwamen van de voeten – eerst links, dan rechts – van Eden Hazard, de Belgische uitblinker gisteren. Zo gracieus, zo waardig en zoveel authentieker dan die Mbappé. Zelfs toen hij foutief werd afgestopt door Olivier Giraud, de diepste Franse spits, die zich de laatste 40 (!) minuten beperkte tot ballen lukraak wegtrappen en Hazard onder de zoden stoppen, gaf hij geen krimp. De logische vrije trap op een fraaie plek zo kort bij het Franse doel, kwam er niet: de slappe scheids zag de overtreding niet.
Na die derde doelkans raakten de Rode Duivels niet meer door het Franse beton. Moussa Dembélé, die de geschorste Thomas Meunier verving, grossierde in balverlies, terwijl zijn balvastheid net de reden was waarom Roberto Martínez hem in de ploeg dropte. Nacer Chadli kreeg geen voorzet voor doel, waardoor Marouane Fellaini pas werd bereikt toen invaller Dries Mertens de ballen daar wél kreeg. Romelu Lukaku zat in de zak van de Franse doelpuntenmaker Samuel Umtiti, en zag pas op slag van rust zijn eerste bal toen Umtiti even mistastte. Hij was te verrast om er iets goeds mee te doen.
Het moment
De vervanging van Dembélé door Mertens, kort na het Franse doelpunt. Martínez zette Mertens op de plek van Kevin De Bruyne en schoof diezelfde De Bruyne weer een rij naar achter. Naast Axel Witsel, daar waar hij tot de kwartfinale tegen Brazilië al speelde. Een positie waarvan menig kenner vindt dat ze zijn kwaliteiten tekort doet, terwijl het net de cruciale ingreep was waarmee Martínez erin was geslaagd Hazard en De Bruyne in één elftal te laten renderen. Waarom hij er gisteren van afstapte, is een raadsel dat hij later maar eens moet ontsluieren. Tegen de Fransen werd in ieder geval duidelijk dat deze De Bruyne onmisbaar is voor de Belgische opbouw van achteruit. Hij en niemand anders is de dirigent van dit elftal, Hazard de solist.
Het is hier eerder al geschreven: dé grootste verdienste van Martínez is misschien wel dat hij De Bruyne overtuigde van zijn ideeën, en België een identiteit schonk waarmee ze harten veroverde en nog zal veroveren. Omdat een beetje historisch besef nooit kwaad kan: een beetje zoals het eeuwenlang om zijn saaie shirts en nog saaiere voetbal gehate Duitsland deed in 2006. Het strandde in de halve finales, maar tot op vandaag blijft die mooie zomer die van Jürgen Klinsmann en zijn plots zwierig voetballende Mannschaft, en niet dat van de latere winnaar Italië. Laat deze wereldbeker dus maar aan Deschamps en zijn betongieters, de zomer van 2018 is die van de Rode Duivels. De winnaar is niet altijd de winnaar.
https://www.humo.be/sport/392415/re...ijk-belgie-winnaars-zijn-niet-altijd-winnaars
Ga maar haten nu, don't care!!
Van de huidige selectie zouden Vermaelen en Kompany dan de oudsten zijn met 34 jaar.Ja het missen van de WK-finale is hard aangekomen. Zeker omdat wordt gevreesd dat dit wel eens het laatste kunststukje zou kunnen zijn van de ‘Gouden Generatie’. Maar Kevin De Bruyne blikt alweer strijdlustig vooruit: “Als we bij elkaar blijven, kunnen we iets doen op het EK”, klinkt het bij de nu 27-jarige sterkhouder.
“De teleurstelling is enorm”, bekent ook Kevin De Bruyne. “En de tactiek van de Fransen... Het was slim van hen, wij zouden misschien hetzelfde hebben gedaan, maar misschien ook anders. Voor hun tv beseften mensen misschien niet dat het een wedstrijd op hoog niveau was, ondanks de weinige mogelijkheden. Het ging erg snel en het was erg moeilijk.”
“Ikzelf ben tevreden over mijn WK: ik heb goede stats en ik heb misschien op zes verschillende posities gespeeld. Ik heb dit seizoen 70 wedstrijden gespeeld, maar fysiek zit ik goed, dat is het belangrijkste. “
“En zaterdag gaan we nog vol voor de derde plaats. We kwamen naar hier om wereldkampioen te worden, maar in het voetbal verlies je nu eenmaal wedstrijden. We hopen dit toernooi in de troostfinale op een goede manier af te sluiten.”
Toch blikt De Bruyne ook al verder vooruit. Over het einde van een generatie wil hij alleszins niet spreken: “Ik ga niet over anderen praten, maar als we bij elkaar blijven kunnen we iets doen over twee jaar op het EK. Ik ben 27 jaar oud, ik ga door. Maar onderschat de opofferingen niet die wij al al die jaren hebben moeten doen...”
Misschien wel maar aangezien we nooit verder geraakt zijn dan dit en het meer dan 30 jaar geleden is, mag je er toch best trots op zijnMaar vind jij niet dat het typisch Belgisch/ Nederlands is, om 'hysterisch blij' te zijn met de derde plek als je zo dichtbij een grote prijs bent?
Belgie was dichtbij en ja ik als Nederlander heb van het spel genoten van de Belgen. Maar ze hadden moeten winnen. Er telt maar 1 ding op dit niveau en dat is winnen of dat nu in beton gegoten is of niet.
De rest van de wereld zal zich herinneren wie er dat jaar wereldkampioen werd. De verliezers dromen over 'hoe-het-had-kunnen-zijn' en het mooie spel. De winnaars kokketeren met de prijs. Zo lelijk is top sport.
voor de rest is het een gemiste kans