Fitness Seller

WK 2018 Topic

Die zette zelfs Kums achteraan. :roflol:

• Like
Waarderingen: mat
  • Topic Starter Topic Starter
Ik zag een polonaise

Leek buitenspel

Laatst bewerkt:
Hazard is wel lekker bezig.

Nog een geluk dat hij sprong.

België speelt ook in het voormalige Königsberg.

Apart stukje Moedertje Rusland :)

• Like
Verdomme, ga vrijdag de eerste helft van Egypte-Uruguay missen door een vergadering die ik vergeten was :mad:

Was ik maar werkloos :(

Egypte-Uruguay gaat alleen wat worden als Salah ook meedoet denk ik. Maarja ambtenaren life dus vrijdagmiddag vrij dus sowieso kijken:o

• Like
Verwacht wel wat van Suarez en Cavani aan het kanon. Uruguay :heart:

Later op het WK wordt het vooral de vraag of ze bal ook effectief vooraan krijgen :roflol:

Pirlo legt de lat hoog voor Messi: ‘Dan hoor je niet in dat rijtje’
Andrea Pirlo kijkt uit naar het WK in Rusland. De voormalig middenvelder van de nationale ploeg van Italië ziet veel kanshebbers voor de eindzege en rekent ook Argentinië tot de favorieten. "Argentinië heeft de tijd gehad om steeds beter te worden en de juiste spelers in te passen. Ik denk dat ze het goed gaan doen op het WK, ondanks de grote nederlaag tegen Spanje (6-1, red.)."

"Argentinië heeft veel goede spelers en als de topspelers goed presteren, kan het niet anders dan dat ze het goed gaan doen", vervolgt Pirlo in gesprek met Goal. De Italiaan ziet in Lionel Messi de sterspeler van de ploeg en hoopt dat de aanvaller geschiedenis gaat schrijven. "Het zal belangrijk zijn voor Messi én voor Argentinië om het WK in Rusland te winnen."

"Messi wordt altijd vergeleken met Diego Maradona. Maar hij moet het WK winnen, want als je niet het WK wint, dan hoor je niet in het rijtje met de allerbesten", aldus de 39-jarige oud-voetballer, die geen enkel land zal toejuichen, ook aangezien Italië niet van de partij is: "Ik ga wel alle wedstrijden kijken, maar fan zijn van een team zal ik zeker niet zijn."
Ik zal die redenering nooit begrijpen.

Groot gelijk, Andrea. Wereldwijd heeft WK het meeste prestige.

Dan was Cruijff niet één van de besten aller tijden.

:trollfacex:

In de meeste rijtjes staat hij ook niet.
200.gif

Ik zie het verband niet tussen de individuele kwaliteiten van een speler en z'n palmares. Messi en Ronaldo zullen nooit wereldkampioen worden. Giggs en Best speelden zelfs nooit op een toernooi. :thinking:

Een verloren generatie in plaats van een gouden lichting. Een groep die na de kwartfinale weer naar huis kan. Dat is de harde constatering van Aad de Mos als hij de WK-kansen van België bespreekt. Een voorproefje van het uitgebreide verhaal waarin hij tal van WK-favorieten onder de loep legt, maar vooral de hoofdpijndossiers van De Rode Duivels aanstipt.

Het grootste probleem is volgens de oud-trainer van KV Mechelen, Anderlecht en Standard Luik het systeem dat bondscoach Roberto Martínez maar blijft hanteren. 'Het is heel simpel. Ze spelen een soort 3-4-3, de backs moeten hoog staan. Maar ze komen tegen de buitenste middenvelders van de tegenstander te spelen, waardoor ze gauw achteruitlopen. De grote voetballanden spelen allemaal met vier of zelfs vijf middenvelders. Als de backs van de Belgen met hun man meelopen, hebben ze nog twee middenvelders over. Dan komen ze mensen tekort, worden de ruimtes te groot en worden ze op het middenveld compleet overlopen. Ook doordat Hazard en Mertens nauwelijks verdedigend werk doen.'

'Ze spelen nu met Witsel en De Bruyne op het middenveld, maar die worden dus overlopen. Dat kan zelfs gebeuren tegen Tunesië. Het systeem is puur zelfmoord', vervolgt de in België veelvuldig opgetekende analyticus. 'Voor mannen als De Bruyne is dat niet te doen. Hij gaat dan zelf ook achteruitlopen, gaat achterin de ballen halen en komt zo niet in zijn kracht te spelen. Ze vermoorden hun eigen veldbezetting en de beste spelers komen op de verkeerde posities terecht.'

De reden dat Martínez voor dit systeem kiest? De Mos: 'Omdat je nu eenmaal trainers hebt die kopiëren en zelf geen visie hebben. Martínez is een copy-paste trainer. Met dit systeem heeft Antonio Conte succes gehad bij Juventus en Chelsea. Daar heeft Martínez het ook weleens over. Maar je moet uitgaan van de kwaliteiten van je eigen spelers. Je kijkt wie voor jou het verschil kunnen maken en met hen ga je om de tafel. Bij België zijn dat Courtois, De Bruyne, Kompany, Hazard en Lukaku. Thierry Henry erbij als assistent en dan moet je er toch uitkomen. Maar dat gebeurt maar niet.'

Het is natuurlijk behoorlijk ironisch om een Spanjaard aan te stellen die de 'Spaanse school' niet onder de knie heeft.

Er is ook geen trainer ter wereld die zonder een echte nummer 6 speelt. Bij Man City heeft De Bruyne rugdekking van Fernandinho, bij België van Witsel.

:hamer:

Of een van de beste spelers van CL seizoen met (dacht ik) best statistieken thuis te laten blijven om vage redenen en een paar geldwolven die in een inferieure liga spelen de voorkeur te geven.

Terug
Naar boven