MuscleMeat

WK 2022 Qatar topic

Peiling Peiling Wie pakt de beker?(3 stemmen mogen)

• Totaal stemmers
    35
  • Peiling gesloten .
Zag wel de passie, bevlogenheid en aggressie die ik bij voorgaande generaties altijd miste. Helaas mocht het niet baten en waren er weer teveel dubieuze beslissingen van de leiding.
Toch ben ik trots op wat 'onze' jongens hebben laten zien.

Eens. Vorige generaties waren altijd pussies als het er op aan kwam, zeker tegen zuidelijke landen waar WEL volop passie en agressie aanwezig is.

Gisteren speelden ze gewoon als een Latijns-Amerikaanse ploeg. Vond ik mooi om te zien.

Beetje koffiedik kijken maar als dit gevoel en sfeer binnen de kern vastgehouden kan worden en je met Koeman evenals met Van Gaal een realistische bondskoots hebt, zie ik ze over 2 jaar op het EK wel echt heel ver komen.

Maarja… een EK is geen WK.

Ik gooi het maar in de groep

ek is zwaarder dan een wk

Eens. Vorige generaties waren altijd pussies als het er op aan kwam, zeker tegen zuidelijke landen waar WEL volop passie en agressie aanwezig is.

Gisteren speelden ze gewoon als een Latijns-Amerikaanse ploeg. Vond ik mooi om te zien.

Nederland kan zich niet echt opladen tegen kleinere landen, maar de potten tegen de grote landen heb ik meestal wel vechtlust gezien.

Portugal 2006, Spanje 2010 en het hele WK 2014 werd wel gestreden.
Tegen de minderen komt het vaak wel goed omdat je beter bent, maar de afgang tegen landen als IJsland, Tsjechië, Zweden komen ook wel door gebrek aan mentaliteit. EK 2008 tegen Rusland was daar ook weer een mooi voorbeeld van. In 2010 kwamen we tegen Uruguay nog goed weg op het einde. Toch beheersen we het vuile spel niet en gaan er in mee op de momenten dat het tijd kost terwijl je achter staat.

Erg zuur dit resultaat maar wel met opgeven hoofd en strijd eruit, beter dan zo'n roemloze aftocht als vorig jaar tegen Tsjechië.

Het hele WK wordt wel saai gespeeld, iedereen lijkt het tikki takka geloof aan te hangen maar het wordt in de praktijk tikki breed. Hopelijk heeft dat laatste kwartier van Nederland laten zien dat de lange bal ook nog effectief kan zijn. Vraag mij ook af waarom die bal steeds lichter moet worden, maar we steeds minder afstand schoten en laat staan goals zien. Is de bal inmiddels te licht geworden, hij lijkt soms wel het effect van een plastic Intertoys balletje te hebben.

Samsom gaat het druk krijgen

Portugal gaat nu ervaren hoe het voelt.

Burning Tom Hanks GIF by 20th Century Fox Home Entertainment

Screenshot_20221210_165825_Chrome.jpg

1974 tegen Brazilië was ook een spijkerhard duel

Ik hou er wel van

Slecht gefloten Geert

Weinig klassiekers dit wk. We hebben alleen nog Frankrijk- Engeland over.

Erg zuur dit resultaat maar wel met opgeven hoofd en strijd eruit
Niet helemaal mee eens, NL zette een half uur aan in de tweede helft maar als die 2-2 dan valt is het vervolgens in de verlenging weer precies hetzelfde als in de eerste helft en de hele rest van het wk. Naar achteren leunen en vooral geen tegendoelpunt willen krijgen. Snap dat echt niet, het leek wel alsof ze dan strafschoppen willen.

Niet helemaal mee eens, NL zette een half uur aan in de tweede helft maar als die 2-2 dan valt is het vervolgens in de verlenging weer precies hetzelfde als in de eerste helft en de hele rest van het wk. Naar achteren leunen en vooral geen tegendoelpunt willen krijgen. Snap dat echt niet, het leek wel alsof ze dan strafschoppen willen.
Daar was op getraind 😂🤣😂

Dat is het gevoel wat ik er aan over hou. En de gedachte dat Argentinië een maatje groter is als ik de selecties naast elkaar leg. Had er niks van verwacht deze pot. Zo terug komen via strijd en een thriller die je zo eens in de paar jaar meemaakt qua beleving maakt het nog een herinnering. Had ik niet met Tsjechië, Rusland 2008 en zelfs niet Argentinië 2014.
Het hele wk was gewoon kut maar de selectie was daar ook naar. Kan je niet pas teleurgesteld zijn als je verwachtingen hoger waren? Die van mij waren al laag namelijk. Stonden Bergkamp, gullit of Robben nog op t veld was ik idd teleurgesteld, maar Bergwijn en Gakpo...

Kijk eens naar de selectie en de kwaliteiten van de topspelers. Logisch dat ze naar die kwaliteiten spelen en dus loeren op snelle omschakeling.

Als ze Iniesta en Xavi in het team hadden, waren ze vast anders gaan spelen.

Kijk eens naar de selectie en de kwaliteiten van de topspelers. Logisch dat ze naar die kwaliteiten spelen en dus loeren op snelle omschakeling.

Als ze Iniesta en Xavi in het team hadden, waren ze vast anders gaan spelen.

Van Gaal heeft t best ok gedaan. Aanvallend 4 3 3 is zelfmoord met dit team. En nee, dan ga je er niet aanvallend uit met vele kansen en op counters om de oren.
Dan wordt het zoals de 4-1 tegen Frankrijk uit in wk kwalificatie toen we als laatst 4 3 3 speelde tegen een sterk land. We moesten toen zogenaamd winnen, een puntje was achteraf genoeg geweest.

Terug
Naar boven