XXL Nutrition

Worden de vetten in kokosolie opgeslagen in ons lichaam?

Excuses maar je bent aardig naïef als je ook maar iets gelooft van wat er op een supplement/alternatieve medici website staat.

Er zitten behalve 'normale' vetzuren, die WEL opgeslagen worden, ook MCTs in kokosolie. Deze worden op een andere manier in je lichaam opgenomen en worden als ik het goed heb niet opgeslagen maar direct verbrand

• Topic Starter Topic Starter
Er zitten behalve 'normale' vetzuren, die WEL opgeslagen worden, ook MCTs in kokosolie. Deze worden op een andere manier in je lichaam opgenomen en worden als ik het goed heb niet opgeslagen maar direct verbrand

Wel, dat is het net, ik hoor en lees dit dus regelmatig, alleen weet ik nog steeds niet in hoe verre dat dit degelijk klopt of niet...

Hoor dit wel vaker, maar als ik logisch nadenk zou ik zeggen dat t enorme bs is. (Geen bewijzen voor oid, dus als iemand me kan ontkrachten dan graag)
Als iets geabsorbeerd kan worden, en het kan energie leveren, kan het opgeslagen worden als reserve (vet of glycogeen). Of het wordt opgeslagen als reserve is heel kort door de bocht afhankelijk van de energiebalans. Heeft je lichaam genoeg energie binnen, wordt het weefsel, heeft je lichaam een tekort, dan niet. (Dit is natuurlijk een constante optelling van allerlei factoren, maar even simpel houden). Hoe zouden vetten uit kokosolie WEL een bijdrage kunnen leveren aan energie totdat het lichaam op breakeven zit, maar zodra het daarboven zit in een keer niet meer. Klinkt heeelll onlogisch voor mij.
But again, geen bronnen oid.

Dus volgens jouw logica liegen alle supplementen fabrikanten:rolleyes:

Ja bewijs maar de tegeldeel. Niet dat ik het hun al te kwalijk neem. Hun moeten wel ten eerst omdat ze met anabolen moeten concurreren. Van daar beloven ze vaak resultaten die vergelijkbaar zijn met die van anabolen. Ten tweede zijn er maar 4-5 werkende supplementen de rest is onzin. Dus ja je moet wel liegen om je product te verkopen.

• Topic Starter Topic Starter
Ja bewijs maar de tegeldeel. Niet dat ik het hun al te kwalijk neem. Hun moeten wel ten eerst omdat ze met anabolen moeten concurreren. Van daar beloven ze vaak resultaten die vergelijkbaar zijn met die van anabolen. Ten tweede zijn er maar 4-5 werkende supplementen de rest is onzin. Dus ja je moet wel liegen om je product te verkopen.

Ik heb wat opgezocht, de vetten die in kokosolie zitten noemen ze MCT, er zijn vele supplementen bedrijven die pure MCT olie verkopen, is MCT olie bullshit dan?

MCT wordt beter opgenomen en wordt direct als energiebron gebruikt omdat het niet in de lever omgezet moet worden naar HDL. Je cellen kunnen dus gwn direct MCT vetten opnemen.

Voor de rest heeft MCT vetten niet echt een voordeel.

Ik heb wat opgezocht, de vetten die in kokosolie zitten noemen ze MCT, er zijn vele supplementen bedrijven die pure MCT olie verkopen, is MCT olie bullshit dan?

Je hebt wat opgezocht? komt het van pubmed? of van Lyle Mcdonald of van Aalan Aragon of andere betrouwbare bronnen? Nee? Dat dacht ik al.

Door wie worden meeste onderzoeken op supplementen gesponsord? Door de supplement bedrijf zelf. Slechte resultaten gooien ze de deur uit. Heb je ooit gehoord van een supplement die van de plank werd gehaald door een onderzoek die beweerde dat het niet werkte? nee? ik ook niet.

MCT's worden preferentieel gebruikt voor energie. In tegenstelling tot vele overige vetten worden deze direct door de lever vebruikt in plaats van eerst door de lymfebanen te passeren. De energie welk je lichaam hier uit haalt, zal het vervolgens niet zo snel meer halen uit koolhydraten en andere vetten, welk simpelweg zullen worden opgeslagen.

Met andere woorden, het netto resultaat is hetzelfde.

Hetzelfde geldt voor meerdere potentiële energiebronnen. Het lichaam verkiest het snelste en het voordeligste. Zoals de verbranding van overtollige aminozuren, alcohol, etc. Deze worden voor een belangrijk deel verbruikt als directe energie. Het overtollige aandeel aan kcal's in het geheel zal echter gewoon worden opgeslagen.

Terug
Naar boven