Fitness Seller

Wordt gek van studierichting kiezen

CitizenD

Freaky Bodybuilder
Waardering
33
Oke mensen ik heb serieus hulp nodig, en als ouwe rot hier hoop ik dat jullie me op weg kunnen helpen:D

Ik moet nu nog steeds gaan kiezen wat ik wil gaan studeren, en zit te denken om de architectonische kant op te gaan maar begin te twijfelen. Vooral omdat de salarissen zo ontiegelijk zuigen. En als ik daaraan ga denken en twijfelen begin ik voor mezelf steeds meer me af te vragen of dat wel is wat is echt wil. Wat punten van mezelf;

-ik ben zeer creatief, zowel in het maken/tekenen van dingen als out of the box dingen(abstracte zin)
-heb een goed oog voor kleur/design etc.
-kan lullen als een brugman
-zou het liefst een eigen bedrijf willen hebben
-ben ook geinteresseerd in werken met cijfers
-ben erg handig met mensen/omgang etc. men vraagt me dan ook vaak om advies(nu zijn de rollen omgedraaid:D), ben geinteresseerd in psychologie en weet daar dan ook veel van
-ben erg goed in leiding geven en neem altijd zelf iniatief
-geld is voor mij erg belangrijk als new generation consumer dat ik ben opgevoed;)

Misschien dat iemand mij hier op weg kan helpen of met een idee als opleiding komt want ik word helemaal gek hier:) thanks!

Greetz,

CD:cool:

Al eens gekeken industrieel ontwerpen of werktuigbouw?

Iets van commerciële economie lijkt me wel vat voor jou. Bij een reclame bureau werken ofzo.

• Topic Starter Topic Starter
Al eens gekeken industrieel ontwerpen of werktuigbouw?

Ja maar het was allemaal net even iets te technisch weer, Ik ben redelijk goed in wiskunde maar heb destijds met mn stomme kop een verkeerd profiel gekozen(d.w.z niet aansluitend op een dergelijke studie)

Iets van commerciële economie lijkt me wel vat voor jou. Bij een reclame bureau werken ofzo.

zoiets lijkt me zeker wel gaaf inderdaad,!Commerciele economie is dat dus? Ga het morgen even opzoeken, tis nu al ****ing 1uur hier:(

Open een sportschool in new york street.:D

Misschien helpt het als je een keer langs een loopbaanadviseur gaat (octant).

Salaris is uiteraard belangrijk, maar uiteindelijk kun je beter een droombaan hebben met een slecht salaris, dan een k*tbaan met een goed salaris;)

Communicatie & Multimedia Design klinkt ideaal voor je. Check hro.nl voor meer informatie.

Makelaar of iets anders met vastgoed, bijna al je punten matchen met deze sector

Communicatie & Multimedia Design klinkt ideaal voor je. Check hro.nl voor meer informatie.

+1

Dat is een leuke opleiding waar zowel op cijfertjes alswel op je creatieve kunsten wordt gelet !

Waar komen in één keer al die opwellingen vandaan om topics te openen over opleidingen? goede voornemens?:D
Dit is al de 4e van dit nieuwe jaar als ik me niet vergis.

zoiets lijkt me zeker wel gaaf inderdaad,!Commerciele economie is dat dus? Ga het morgen even opzoeken, tis nu al ****ing 1uur hier:(

Marketing is ook een optie denk ik.

Ik weet niet wat de indeling in Nederland is dus misschien is het niet 100% de richting van commerciële economie maar het is wel een vrij creatieve studie binnen de commerciële wereld zeg maar. ;)

Zeker genoeg keuze met jouw "vereisten".

Zoals ik het lees kom je toch echt in de richting van de eigenschappen van een architect of makelaar. Dan zou je bouwkunde moeten gaan studeren, daarin kan je dit als afstudeerrichting kiezen.

Oke mensen ik heb serieus hulp nodig, en als ouwe rot hier hoop ik dat jullie me op weg kunnen helpen:D

Ik moet nu nog steeds gaan kiezen wat ik wil gaan studeren, en zit te denken om de architectonische kant op te gaan maar begin te twijfelen. Vooral omdat de salarissen zo ontiegelijk zuigen. En als ik daaraan ga denken en twijfelen begin ik voor mezelf steeds meer me af te vragen of dat wel is wat is echt wil. Wat punten van mezelf;

-ik ben zeer creatief, zowel in het maken/tekenen van dingen als out of the box dingen(abstracte zin)
-heb een goed oog voor kleur/design etc.
-kan lullen als een brugman
-zou het liefst een eigen bedrijf willen hebben
-ben ook geinteresseerd in werken met cijfers
-ben erg handig met mensen/omgang etc. men vraagt me dan ook vaak om advies(nu zijn de rollen omgedraaid:D), ben geinteresseerd in psychologie en weet daar dan ook veel van
-ben erg goed in leiding geven en neem altijd zelf iniatief
-geld is voor mij erg belangrijk als new generation consumer dat ik ben opgevoed;)

Misschien dat iemand mij hier op weg kan helpen of met een idee als opleiding komt want ik word helemaal gek hier:) thanks!

Greetz,

CD:cool:

Nog niet de andere reacties gelezen, moet eigenlijk alleen nog weten op welk niveau je studeerd...

Heb zelf enige ervaring met verscheidene technische studies :D

Werktuigbouwkunde zou ik je afraden (las toevallig 1e reactie :P) dat doe ik zelf, weinig creatiefs, veel wiskunde (Differentiaalvergelijkingen en complexe getallen met name wordt je mee dood gegooid) Het enige waar je daar creatief mee kan zijn is in het ontwerpen van bijvoorbeeld een productielijn, maar dat is meer boeren verstand dus lijkt me niet geschikt.

IPO(industrieël product ontwerpen) daarentegen is een stuk minder technisch, je moet goed om kunnen gaan met getalletjes natuurlijk en je krijgt de nodige wiskunde (afrader als je wiskunde B niet leuk vond) maar voor de rest zeer creatief. Huisgenoot van mij doet die studie en is altijd lekker bezig!

Bouwkunde (HBO of WO delft) lijkt me precies iets voor jou om eerlijk te zijn, toch de kant op van architect (heb zelf die opleiding gevolgd vóór werktuigbouwkunde, was mij te creatief) Waar je bij bouwkunde vooral mee bezig bent is het volgens de regeltjes (zijn er veel) zo goed mogelijk een oplossing vinden voor problemen in combinatie met wensen van de kant. Je krijgt er redelijk wat mechanica, maar dit tot op een zekere hoogte en allemaal redelijk toegepast (concreet niet abstract) Wiskunde daar is een probleem voor de meeste MBO'ers, maar voor havisten/vwo'ers valt het erg mee. Salaris in die sector hangt erg af van hoe je het doet, als je een eigen bedrijf ambieërd en goed bent met mensen kan je serieus een heel eind komen, je steekt er met die eigenschappen al snel boven uit als je ook nog eens hard kan werken ;)

Voor de rest heb je nog wat combinatieopleidingen zoals IPD (industrial product design) zit beetje tussen WTB en IPO in.

van andere opleidingen weet ik niet genoeg af om je er iets over te vertellen ;)

N.B: Eigenschappen van deze studies (aantal creatieve vakken, aantal beta vakken etc) hangt sterk af van op welke school je studeerd.

hopelijk heb je hier IETS aan

edit: oh die 5 reacties had ik best even kunnen lezen :D

edit2: Misschien moet je toch iets meer zoals multimedia design gaan doen zoals iemand hier boven ook al zei, veel minder technische vakken... maar zoals ik al zei, als jij een technische studie aan kan en je hebt je mondje altijd klaar staan, kan je heel ver komen :)

Zoals ik het lees kom je toch echt in de richting van de eigenschappen van een architect of makelaar. Dan zou je bouwkunde moeten gaan studeren, daarin kan je dit als afstudeerrichting kiezen.

Bouwkunde is voor mij geen optie aangezien ik een economisch profiel(dom ,dom dom) heb gekozen destijds. ALS ik archtict wil worden kan ik via Architectonische vormgeving aan de kusntacademie daarna instromen bij de Academie van Bouwkunst.

Makelaar lijkt me ook erg leuk, ik zit ook nog te denken aan iets als Vastgoed en Makelaardij

heb gekeken en ziet er zeker wel leuk uit ik ga hier nog meer over zoeken

heb gekeken naar commerciele economie en opzich lijkt het me wel leuk,maar ik ben bang dat het teveel''a regular 9-5 job' zou zijn:(

I.i.g. niet Nederlands. :)

Bouwkunde is voor mij geen optie aangezien ik een economisch profiel(dom ,dom dom) heb gekozen destijds. ALS ik archtict wil worden kan ik via Architectonische vormgeving aan de kusntacademie daarna instromen bij de Academie van Bouwkunst.

Makelaar lijkt me ook erg leuk, ik zit ook nog te denken aan iets als Vastgoed en Makelaardij

heb gekeken en ziet er zeker wel leuk uit ik ga hier nog meer over zoeken

heb gekeken naar commerciele economie en opzich lijkt het me wel leuk,maar ik ben bang dat het teveel''a regular 9-5 job' zou zijn:(
oh daar gaat mijn verhaal :P

grafisch ontwerper, en bedrijfs kunde doen, daarna bedrijf starten?

Terug
Naar boven