AndroidHealthClinic

Wordt gek van studierichting kiezen

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb nog eens goed zitten denken, en Vastgoed en makelaardij lijkt me tochwel iets, ik vraag me alleen af of het niet teveel papier rompslomp is

gaje dat in amerika doen of hier in nl?

Ik ken het onderwijs in de USA niet, maar wat dacht je van kunstleerkracht?

+creatief
+sociaal
+leiding nemen
+weinig voorbereidingswerk/weinig uren (als het zoals hier is)

-salaris?

er was een nieuwe opleiding had ik gehoord volgens mij bij de HVa voor als je een eigen bedrijf wilt ik ga hem in iedergeval doen

Ik heb nog eens goed zitten denken, en Vastgoed en makelaardij lijkt me tochwel iets, ik vraag me alleen af of het niet teveel papier rompslomp is

Ik heb het zelf 2 jaar gedaan;) Alleen niet gehaald op 1 EC na, een of andere klote informatiekunde practicum over acces:( Op zich wel leuke en brede studie, zit veel economie en recht in. En uiteraard ook veel met cijfers zoals taxatie's ed. Ik weet niet hoe het in de USA is maar hier heb je elk blok een project waar veel praktijk inzit(onderzoeken, taxaties, bouwkunde etc). Daarnaast ongeveer 3-4 college's per week met theorie en soms praktijk(bouwkunde, taxeren) en redelijk wat stof om te leren. Hier in NL is alleen het nadeel dat je veel aan persoonlijke ontwikkeling moet doen door bijv workshops, lezingen en andere buitenschoolse dingen e.d. te organiseren, wat mij totaal niet ligt. Ik weet niet hoe de studie er in Amerika uitziet, maar ik hoop dat ik een beetje een beeld heb gegeven van de inhoud van de opleiding in NL. Als je verder nog vragen hebt moet je even PMen of quoten;)

Als er iets saai is dan is dit het wel. Het wordt iets teveel geromantiseerd , het werk stelt nl bar weinig voor.

Als er iets saai is dan is dit het wel. Het wordt iets teveel geromantiseerd , het werk stelt nl bar weinig voor. Na 5 jaar ben je dan echt toe aan iets anders!

Bouwkunde is voor mij geen optie aangezien ik een economisch profiel(dom ,dom dom) heb gekozen destijds.

Je kan bij de meeeste opleidingen ook wel een toelatingstoets doen als je geen juist profiel hebt.

Zelf ga ik waarschijnlijk Media & Entertainment Management aan InHolland Rotterdam of Media, Informatie en Communicatie aan de HVA studeren. Ook erg leuke opleidingen.

• Topic Starter Topic Starter
Je kan bij de meeeste opleidingen ook wel een toelatingstoets doen als je geen juist profiel hebt.

Zelf ga ik waarschijnlijk Media & Entertainment Management aan InHolland Rotterdam of Media, Informatie en Communicatie aan de HVA studeren. Ook erg leuke opleidingen.

Wauw dit ziet er ook super vet uit :eek:

Ja maar het was allemaal net even iets te technisch weer, Ik ben redelijk goed in wiskunde maar heb destijds met mn stomme kop een verkeerd profiel gekozen(d.w.z niet aansluitend op een dergelijke studie)

Dit hoeft geen beperking te zijn, er is in enschede een initiatief om meer mensen met Non N profielen aan te trekken naar werktuigbouwkunde. Techniek Ontwerp & Maatschappij heet de opleiding.
http://www.bachelor.utwente.nl/tom/

[edit] hoe het in de USA zit weet ik niet.

Terug
Naar boven