MuscleMeat

Wovano’s daddy gains

Bezoekers in dit topic

Het ironische is dat het bankdrukken de laatste tijd pijnloos ging. De pijn begon vorige week juist met de incline db press en kwam nu weer terug met bankdrukken omdat het denk ik nog niet helemaal was hersteld. Het had dus met elke andere oefening ook kunnen gebeuren denk ik.
Doe em altijd in smith.. Smith ziet niet zo spannend uit maar is wel veiliger. DB press is dubbel leip. 1 stunten om gewicht omhoog te krijgen. 2 balanceren gewichten met duwe..
Maarre succes met je blessure..januari moet je fit zijn :D
 
Flat bench laat ik ook achterwege, geeft bij mij teveel irritatie op de schouders. Zowel flat als incline, press ik vrijwel uitsluitend met dumbbells, of zelfs machines.
Tussen de sets door stretchen en gaat eigenlijk al tijden prima, zowel in pijnloos trainen als progressie.
Benchen is imo overrated en blessuregevoelig als het puur om chest gaat.
Met het laatste ben ik het eens, alhoewel er genoeg mensen zijn die hun borst hebben gebouwd met bankdrukken.

Wat je ook heel veel zie bij pro’s is dat ze na verloop van tijd toch switchen naar andere oefeningen of de BP niet meer als eerste main compound lift gebruiken, omdat het gewicht dat ze verplaatsen een te groot risico geeft op een blessure. Vandaar dat ze het vaak pas als 2e of 3e oefening wordt ingezet.
 
Met het laatste ben ik het eens, alhoewel er genoeg mensen zijn die hun borst hebben gebouwd met bankdrukken.

Wat je ook heel veel zie bij pro’s is dat ze na verloop van tijd toch switchen naar andere oefeningen of de BP niet meer als eerste main compound lift gebruiken, omdat het gewicht dat ze verplaatsen een te groot risico geeft op een blessure. Vandaar dat ze het vaak pas als 2e of 3e oefening wordt ingezet.
Klopt.. En als je m als 3e oefening inzet ben je een goeie als je paar setjes 100 kg duwt
 
Update foto
Shape verbetert steeds meer en gewicht steekt nog steeds op 110 kg. Mij hoor je niet klagen. Zometeen legday op het menu.

20190920_200328.jpg
 
Heerlijke legday erop zitten

V-squat
12x40
12x80
12x120
10x140
8x160

Unilateral leg press
15x60
12x80
12x100
2x10x120
10x120>10x80>10x40 dropset

Leg extension
12x80
12x100
12x120
10x120
10x120>10x80>10x40 dropset

Lying leg curl
12x20
12x25
3x10x30

Seated leg curl
3x12x80

Standing calf raise machine
2x15x80
2x12x100
20190921_142929.jpg
 
Gisteren een prima borst training kunnen doen. Moest nog wel een beetje voorzichtig doen, want mijn borst zeurde af en toe nog een beetje, maar gelukkig goed de training kunnen afmaken. Weliswaar op enkel apparaten, maar dat mag de pret niet drukken.

Plate loaded chest press
4x12x70

Incline chest press
4x12x80

Fly machine
4x12x70
Dit is echt een top apparaat. Ik heb het nooit zo op machines voor de fly beweging, maar deze is echt goed. Steeds 5 sec de excentrische beweging en ook weer vrij rustig concentrisch. Dan heel even vasthouden. Zieke pomp.

Cable flyes onder
4x12x25

Bench press machine plate loaded
4x12x80
Ook een heel fijn apparaat, het enige nadeel hier is dat wanneer ik op het bankje ga liggen de handvaten veel te laag zijn. Dus fijn als iemand ze hier kan aangeven.

Dumbbell curl
4x12x16

Hammer curl
4x12x18
 
Dat probleem met die te lage handvaten bij de benchpress machine heb je waar ik train ook. Daar is dat verholpen door gewichtschijven dr onder te leggen.
 
Die liggende bench press machine van Hammer Strength is 1 van mijn favoriete machines. Maar als je zwaar gaat is het idd lastig om die handvaten zelf op te tillen van zo laag. Vraag daarom altijd ff mijn vriendin om te helpen als zij ook in de gym is hehe.

Je kan wel zelf plates eronder leggen, maar dan vind ik de ROM niet ideaal. Ik wil die handvaten tijdens de reps die ik doe zo ver mogelijk laten zakken voor een maximale stretch.
 
Niet normaal buff kerel!
 
Dat probleem met die te lage handvaten bij de benchpress machine heb je waar ik train ook. Daar is dat verholpen door gewichtschijven dr onder te leggen.
Die liggende bench press machine van Hammer Strength is 1 van mijn favoriete machines. Maar als je zwaar gaat is het idd lastig om die handvaten zelf op te tillen van zo laag. Vraag daarom altijd ff mijn vriendin om te helpen als zij ook in de gym is hehe.

Je kan wel zelf plates eronder leggen, maar dan vind ik de ROM niet ideaal. Ik wil die handvaten tijdens de reps die ik doe zo ver mogelijk laten zakken voor een maximale stretch.
Het is inderdaad een hele fijne machine, maar niet gemaakt voor mensen met een grote borstomvang denk ik. Als je een schrale ecto bent kom je er wellicht makkelijker onder. Die schijven eronder is een goed idee, maar ik weet niet of dat mag van Pleister
Niet normaal buff kerel!
Ik word inderdaad steeds wat voller en harder dus dat is mooi. Gewicht was vanmorgen ook opeens 1,5 kg gedropt, woog nog maar 108,5 dus wellicht is de gewichtsafname nu toch echt begonnen. Kcal zitten op 3700 gemiddeld en cardio moet ik eerlijk van bekennen dat ik het meestal skip. Eigenlijk moet ik daar wel langzaam mee gaan beginnen om wat sneller resultaat te boeken. Maar mag niet klagen hoor :D
 
Het is inderdaad een hele fijne machine, maar niet gemaakt voor mensen met een grote borstomvang denk ik. Als je een schrale ecto bent kom je er wellicht makkelijker onder. Die schijven eronder is een goed idee, maar ik weet niet of dat mag van Pleister

Ik word inderdaad steeds wat voller en harder dus dat is mooi. Gewicht was vanmorgen ook opeens 1,5 kg gedropt, woog nog maar 108,5 dus wellicht is de gewichtsafname nu toch echt begonnen. Kcal zitten op 3700 gemiddeld en cardio moet ik eerlijk van bekennen dat ik het meestal skip. Eigenlijk moet ik daar wel langzaam mee gaan beginnen om wat sneller resultaat te boeken. Maar mag niet klagen hoor :D
Zei nog 110 kg is genoeg. ;) Als ik volgend jaar voor 120 ga, mag je meedoen. :yes:
 
Zei nog 110 kg is genoeg. ;) Als ik volgend jaar voor 120 ga, mag je meedoen. :yes:
Gewicht is ook niet alles hoor. Bij mijn wedstrijd werd de zwaarste kerel in mijn klasse laatste en de lichtste werd eerste. :P
 
Back
Naar boven