AndroidHealthClinic

???wtf???

Dave123

Dutch Bodybuilder
Waardering
2
Nja heb gister NO shotgun besteld en heb er vandaag nog wat over zitten lezen toen ik dit tegen kwam :

VPX 'No Shotgun' & BSN 'Cell Mass' Body Building Powders

Medicine recall
Level: Consumer Class: I
Reference: RN-2007-0691 Date agreed: 22 October 2007
Product: VPX 'No Shotgun' & BSN 'Cell Mass' Body Building Powders
Batch number: All batches
Sponsor: Crestkey Pty Ltd
Phone: 02 6281 6999 Elite Physique
Reason: These products contain traces of the prescription drug coumarin

Letters are expected to be dispatched by the sponsor within two working days of the agreed date.

ADVICE TO CONSUMERS:

If you have a container of VPX: NO SHOTGUN or BSN: CELL MASS do not use it. Return it to the place of purchase for a refund or call Elite Physique on 02 6281 6999.

Recall notices are expected to appear in the Canberra Times on Monday 29 October 2007
Classification system:

Class I defects are potentially life-threatening or could cause a serious risk to health.

Class II defects could cause illness or mistreatment, but are not Class I.

Class III defects may not pose a significant hazard to health, but withdrawal may be initiated for other reasons.

Class I & II recalls are considered to be safety related recalls.

Is dit een grap of ? ????????????

Waar kwam je dit tegen dan? Site van fabrikant? Lijkt me dan geen grap in ieder geval.

****in' hell, ziet er allemaal aardig echt uit. Klasse I wat gevaar betreft, damn freaky!

• Topic Starter Topic Starter
Heb dit nog kunnen vinden:

Coumarine
`Coumarine` is een stof met een prettige, in verdunde toestand naar hooi ruikende, geur.
Voorkomen
Coumarine is een stof, die in vele soorten planten (gewoon reukgras, veenreukgras, akkerhoningklaver, rolklaver) en bijvoorbeeld kaneel en tonkabonen voorkomt. De naam is afkomstig van het Spaanse cumarú = Tonkabonenboom. Coumarine is, samen met een aantal verwante stoffen, verantwoordelijk voor de typische hooigeur van drogend en gedroogd gras. Bij het drogen van de planten komt de stof vrij uit de suikerketens waar het in de levende plant aan gebonden is.
Synthese
Uitgangstof voor coumarine in planten is kaneelzuur. Coumarine is op zijn beurt de basis voor synthese van diverse andere stoffen, zoals aesculine, umbelliferon en de ferocoumarinen. Synthetisch wordt coumarine door middel van een Perkin synthese uit salicylaldehyde en ijsazijn bereid.
Gebruik
Coumarine en verscheidene van haar verbindingen werden vroeger als smaakstof gebruikt. Sinds de jaren 1950 is dat niet meer toegestaan, omdat coumarine in grotere doses schadelijk bleek te zijn. Coumarine is een anticoagulans, (`bloedverdunner`) en kan bij inname o.a. leverschade, nierschade en hoofdpijn veroorzaken. Daarnaast blijkt uit dierproeven en ander onderzoek dat coumarine gentoxisch en daarmee mogelijk kankerverwekkend is. Om deze reden wordt wel geadviseerd niet teveel kaneel (dat coumarine bevat) te gebruiken. In de geneeskunde worden coumarine en sommige van haar verbindingen als medicijn gebruikt. Dit vanwege de remmende werking op de bloedstolling. Verder wordt coumarine wel gebruikt als ratten bestrijdingsmiddel; bij hogere doses treden inwendige bloedingen op. In parfum en andere geurcomposities is coumarine belangrijk als geurstof. Met name in fougère parfums is coumarine een noodzakelijk ingrediënt. Vanwege haar fluorescente eigenschappen wordt coumarine wel gebruikt als optische witmaker
Gevonden op Coumarine - Wikipedia

Heb dit nog kunnen vinden:

Coumarine
`Coumarine` is een stof met een prettige, in verdunde toestand naar hooi ruikende, geur.
Voorkomen
Coumarine is een stof, die in vele soorten planten (gewoon reukgras, veenreukgras, akkerhoningklaver, rolklaver) en bijvoorbeeld kaneel en tonkabonen voorkomt. De naam is afkomstig van het Spaanse cumarú = Tonkabonenboom. Coumarine is, samen met een aantal verwante stoffen, verantwoordelijk voor de typische hooigeur van drogend en gedroogd gras. Bij het drogen van de planten komt de stof vrij uit de suikerketens waar het in de levende plant aan gebonden is.
Synthese
Uitgangstof voor coumarine in planten is kaneelzuur. Coumarine is op zijn beurt de basis voor synthese van diverse andere stoffen, zoals aesculine, umbelliferon en de ferocoumarinen. Synthetisch wordt coumarine door middel van een Perkin synthese uit salicylaldehyde en ijsazijn bereid.
Gebruik
Coumarine en verscheidene van haar verbindingen werden vroeger als smaakstof gebruikt. Sinds de jaren 1950 is dat niet meer toegestaan, omdat coumarine in grotere doses schadelijk bleek te zijn. Coumarine is een anticoagulans, (`bloedverdunner`) en kan bij inname o.a. leverschade, nierschade en hoofdpijn veroorzaken. Daarnaast blijkt uit dierproeven en ander onderzoek dat coumarine gentoxisch en daarmee mogelijk kankerverwekkend is. Om deze reden wordt wel geadviseerd niet teveel kaneel (dat coumarine bevat) te gebruiken. In de geneeskunde worden coumarine en sommige van haar verbindingen als medicijn gebruikt. Dit vanwege de remmende werking op de bloedstolling. Verder wordt coumarine wel gebruikt als ratten bestrijdingsmiddel; bij hogere doses treden inwendige bloedingen op. In parfum en andere geurcomposities is coumarine belangrijk als geurstof. Met name in fougère parfums is coumarine een noodzakelijk ingrediënt. Vanwege haar fluorescente eigenschappen wordt coumarine wel gebruikt als optische witmaker
Gevonden op Coumarine - Wikipedia

Thing is , is dat ik nog niet eens weet of wat die site vermeld ook echt de waarheid is, ik ben echt zwaar pissed als dit echt zo blijkt te zijn

Ik las laatst nog in de krant dat een kwart van de voedingssupplementen vervuild is met AAS, pro-hormonen etc.

Dit is toch achterhaald nieuws. Heb ik allang nagevraagd bij de fabrikanten. Continu krijgen die dit soort claims omdat mensen geld willen aftroggelen. Deze site wordt meen ik ook beheerd door een concurent, maar weet ik niet helemaal zeker. BSN heeft een aantal juristen in dienst die niet anders doen dat dit soort claims af te weren.

ALs dit zo was, dan hadden die bedrijven allang bankroet geweest. Je kent de Amerikaanse claimcultuur toch.

René

Hmm ok , je hebt me wel gerust gesteld René :) Was wel een schok toen ik het voor het eerst zag, nja ik vertrouw erop dat alles wel gewoon in orde is met shotgun :)

Ronny coleman leeft toch ook nog steeds :P. Die gebruikt die spullen van BSN de hele dag, zegt mij genoeg.

Lol , je zou zo op het eerste gezicht misschien niks kunnen zeggen maar wie weet hoe ziek die man van binnen is. Ik vertrouw Rene wel dat ie zegt dat er verder niks mis is en dat ze gewoon geld willen aftroggelen maarja om Ronny Coleman als voorbeeld te nemen vind ik te ver gaan :D

de site lijkt mij op het eerste gezicht geen concurrent. Tuurlijk zullen fabrikanten zeggen dat het alleen maar "claims" zijn om geld af te troggelen.
Er staat zoveel geld op het spel. Het zou me niks verbazen als er echt troep in zou zitten. Wat kan hun het nou verotten dat een schrale ecto er niet van groeit en er alleen maar ziek van word. Het gaat ze toch alleen maar om het geld.

Is geen site van de concurrentie inderdaad, dit gaat om een site die door de Australische regering gevoed wordt. Misschien toch even contact opnemen met de fabrikant.

Dit is toch achterhaald nieuws. Heb ik allang nagevraagd bij de fabrikanten. Continu krijgen die dit soort claims omdat mensen geld willen aftroggelen. Deze site wordt meen ik ook beheerd door een concurent, maar weet ik niet helemaal zeker. BSN heeft een aantal juristen in dienst die niet anders doen dat dit soort claims af te weren.

ALs dit zo was, dan hadden die bedrijven allang bankroet geweest. Je kent de Amerikaanse claimcultuur toch.

René

Net alsof de fabrikanten gelijk toegeven dat er schadelijke stoffen in zitten.
Niet dus.

K vond dit wel een interessant stukje.. http://www.mfk.be/nl/inhoud/apotheekinfo/Galenische informatie/Coumarine 2001.11.07.pdf

Zoals ik al zei, vorige week stond er een artikel in de krant met het bericht dat een kwart van de voedingssupplementen vervuild is met AAS, pro-hormonen etc.
Het zal me dus niet veel verbazen wanneer dit bij BSN het geval is...

Laatst bewerkt:
Is geen site van de concurrentie inderdaad, dit gaat om een site die door de Australische regering gevoed wordt. Misschien toch even contact opnemen met de fabrikant.

Eric.. dan heb ik gedaan middels de Nederlands importeur. En die heeft contact gehad met de fabrikanten en mij verzekerd dat er niets aan de hand is. Als er echt iets aan de hand zou zijn dan was er allang een recall geweest. Schadeclaims lopen enorm op zodra een bedrijf weet dat er iets mis is en dan toch niets doet. Dat wordt bedrijven dan nog het meeste verweten.

René

René

tja je mag dat dan wel beweren.

Jammer genoeg zeg je neit dat het de Australische en daarna ook de Canadese ovverheid is die het ook onderzocht hebben en bewezen./

De rechtzaak waar je het over hebt gaat over welke creatine er nu wel of niet in zit. Het gaat niet over de bewering van de giftige stof coumarin.
Weet je wat, ik noem dat mist spuiten, xxl, wat jet doet!

WIE VERTROUW JE? de fabricant die beweerd dat de giftige stof er niet in zit? of de austalische overheid en de CAnadese, die hun eigen labs hebben????

Eric.. dan heb ik gedaan middels de Nederlands importeur. En die heeft contact gehad met de fabrikanten en mij verzekerd dat er niets aan de hand is. Als er echt iets aan de hand zou zijn dan was er allang een recall geweest. Schadeclaims lopen enorm op zodra een bedrijf weet dat er iets mis is en dan toch niets doet. Dat wordt bedrijven dan nog het meeste verweten.

René

de recalls hebben al plaatsgevonden. kijk maar naar de sites van de austalische en canadese overheid.

sterker nog: denk je niet dat BSN deze overheden voor de rechtbank zou dagen moest er geen waarheid in zitten??
Ik daag je uit: beweer in een balngrijk programma eens dat pv -producten vervuild zijn met steroiden en dat dit bewezen is door de Nederlandse overheid. Je zal zien hoe snel PVL zal reageren!!!

mss interessant om de discussie verder te voeren in de meer up to date topic:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/n-o-xplode-n-o-shotgun-opspraak-levengevaarlijk-157819/

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven