XXL Nutrition

XP ziet (extra) RAM niet

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
5
Situatie:

Heb 2 GB (2 x 1GB) extra gekocht voor mijn (zelfbouw pc) en wil naar totaal 4 GB.

Erin gedaan, past en de computer leest 4 gb geheugen totaal (bij't opstarten)
maar XP zelf ziet 1,99 GB.

Hoe kan ik XP de totale 4 GB laten zien?

Gegevens:

* XP proffesional (service pack 2)
* Core 2 duo 1,86 ghz
* 500 GB

geheureg wat erbij gezet is: 2 x 1 GB kingston (Dchannel?)

dze comp. eigenschappen leest dus geen 4 GB terwijl er wel 4 GB in de comp. zit. We hebben al verscheiddende keren gecontroleerd of alles goed ingestekt zit.

Rara wat kan het zijn

Ondersteuning van XP is maar 3GB.. of je moet naar de 64 versie :)

yep....:)

indd, xp, zoals absolutely zegt, verder past niet altijd alle ram op alle mobo's (sommige doen moeilijk over bepaalde merken)
Testen die handel!

en voor in xp om die 3gb ondersteuning te krijgen moet je er even een soort hack op gooien anders is het 2gb, dacht verkrijgbaar oa op de microsoft site.

[Link niet meer beschikbaar]

lees dat eens

Vista heeft het ook...
Je moet 64bit hebbe om de volledige ondersteuning van 4gb te krijgen...

32-bit OS = Max 3 GB
64-bit OS = 3+ GB :)

• Topic Starter Topic Starter
Dus middels een OS updatje (van 32 -> 64 bit) ben ik van het probleem af en leest ie gewoon dik 3 GB + ?

Is dit gewoon een OS updatje binnen XP zelf? Krijg ik dan geen problemen met de compidableheid van sommige programs? Als met update van XP -> Vista wel heel vaak het geval is?

Wat is een nadeel om van de 32 bit naar 64 bit versie te gaan, qua ondersteuning ed betreft?

Wat is een nadeel om van de 32 bit naar 64 bit versie te gaan, qua ondersteuning ed betreft?

de meeste programmas zijn nog 32 bit, zo niet praktische alle.
en ik geloof dat er wat dat betreft een 64 bit os, met name vista 64 bit versies behoorlijke problemen hebben met die compatibiliteit.

weet niet hoe het precies zat though.

Antwoord is al gegeven :) XP ondersteunt zulke grote geheugens niet ..

Of te wel, ik moet vrede hebben met het feit dat ik maar 2 GB RAM geheugen heb en niet meer kan :mad:

Ik wil namelijk geen problemen met mijn program's,systeem-stability, en de rest. Ik heb een hele hoop dikke (zware grote programs) op de computer staan, die volgens mij best wel aan susteem-eisen zijn verbonden.

Wat een t*ring zooi weer ...:mad:

Waarom kunnen ze dat gewoon niet fatsoenlijk en simpel updaten binnen XP.

Of te wel, ik moet vrede hebben met het feit dat ik maar 2 GB RAM geheugen heb en niet meer kan :mad:

Ik wil namelijk geen problemen met mijn program's,systeem-stability, en de rest. Ik heb een hele hoop dikke (zware grote programs) op de computer staan, die volgens mij best wel aan susteem-eisen zijn verbonden.

Wat een t*ring zooi weer ...:mad:

Waarom kunnen ze dat gewoon niet fatsoenlijk en simpel updaten binnen XP.

wat voor programmas draai je dan? met 2gb zou je alles top notch moeten kunnen draaien in xp. heb zelf ook ''maar'' 2gb en alles draait als een zonnetje inclusief behoorlijke zware apps.

het zou kunnen zijn dat er teveel overbodige applicaties meebooten zonder dat je het door hebt, en deze kunnen soms retarded veel ram innemen zonder dat ze ook maar enige nut hebben.

:ot: Die E6300 CPU kan je easy overklokken, vér over de 2.0Ghz met standaard koeler :ot:

EDIT:

2Gig RAM zou ervoor moeten zorgen dat je PC stabiel draait anders is er iets verkeerd.

/PAE toevoegen aan je boot.ini dan zie je 3GB.

XP64 gaat je wel wat kopzorgen geven met hardware intergrated applicaties zoals virtual clone drive of nero mount shizzle en printerdrivers zijn een crime om aan de slinger te krijgen.

verder werkt het meeste wel.

sinlath,

Als ik dit gewoon toevoeg ziet ie met de huidige applicaties/eisen/systeem wat ik heb een 3 GB?
Blijft de rest wel stabiel dan? zal het eens aan m'n maat vragen.

Je beveelt het me dus niet (echt) aan om 64bit te gaan upgraden?

Ik durf dit niet zomaar te doen met risico dat ik dadelijk een hoop kwijt ben, of instabiliteit heb. (heb het nu over de eventuele update naar 64 bit)

Sinlath: Het lijkt zo makkelijk, het gewoon in de booth toevoegen, krijg ik hier geen geziek mee?

Terug
Naar boven