AndroidHealthClinic

XP ziet (extra) RAM niet

/PAE toevoegen aan je boot.ini dan zie je 3GB.

XP64 gaat je wel wat kopzorgen geven met hardware intergrated applicaties zoals virtual clone drive of nero mount shizzle en printerdrivers zijn een crime om aan de slinger te krijgen.

verder werkt het meeste wel.

op de site van microsoft is enkel te lezen dat dit voor 2003 server is

PAE is de toegevoegde mogelijkheid die de IA32-processor biedt om meer dan 4 GB fysiek geheugen te gebruiken. De volgende besturingssystemen kunnen PAE gebruiken om fysiek geheugen buiten 4 GB te benutten:
• Microsoft Windows 2000 Advanced Server
• Microsoft Windows 2000 Datacenter Server
• Microsoft Windows Server 2003, Enterprise Edition
• Microsoft Windows Server 2003, Datacenter Edition
U schakelt PAE in met behulp van de schakeloptie /PAE in het bestand Boot.ini.

Hieronder ziet u een voorbeeld van het bestand Boot.ini waaraan de schakeloptie PAE is toegevoegd:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Windows Server 2003, Enterprise" /fastdetect /PAE

maar het uitproberen zal geen kwaad doen

• Topic Starter Topic Starter
Zal het eens uitproberen. Maandag weet ik meer. Hou jullie op de hoogte!

citaat; ''Wat betreft het geheugen, ik zou iedereen aanraden om 3 gigabyte te nemen in plaats van 4. In verband met adressering e.d. (tenzij je 64 bits os hebt natuurlijk) Want toen ik mijn 4 gig plaatste, kreeg ik maar 2.8 in windows xp pro te zien! Heb toen 2 gig er uit gehaald, en er 2 reepjes van 512 bijgeplaatst, nu wordt er in windows gewoon 3 aangegeven. Als je mazzel hebt dan kun je maximaal 3.4 halen in windows, maar als je pech (zoals ik) dan kom je onder de 3 uit.''

Dit gaat? Want zoals ik het deed lukte het niet. 3 GB op windows XP professional SP2. is voldoende voor me.

Je weet zeker dat je het goede geheugen er in hebt zitten?? :D:D
Gezien je proc zul je wel ddr1 nodig hebben.. ff checken of je niet per ongeluk ddr2 hebt gekocht.
Ik werk parttime bij Computerland en heb het ook af en toe niet in de gaten dat ik de verkeerde mee geef.

Nog iets, zorg er voor dat je nog geheugen bijzet met meer Mhz dan je huidige geheugen, anders klokt ie em terug naar je huidige en heb je niks aan je snellere geheugen.

En over dat je 32bit geen 4 gig aankan.. Dat klopt niet, hij leest het alleen niet. Het ligt aan de capaciteit van je mobo of je 4 gig aan kan, niet aan je stuurprog. Of het nut heeft em er 4 gig in te zetten is iets anders :D

Ik heb er nu 1 x 2GB inztten en het schijnt te zijn wanneer je er 2 x 512 bij zet ipv; 1 x 1 GB dit beter zou zijn?

Het zou 2.8 GB worden in het slechtste scenario en 3.4 GB in het beste?

Klopt toch he, dat wanneer ik er 2 x 512 mb bij zou zetten, dat ie wel; 3 gb ram totaal leest, wat hij bij 1 x 1 gb niet doet?

ik zie niet in waarom hij 1*1gb niet zou lezen en 2*512 wel...

Ik heb altijd begrepen dat je met XP (32bits) wanneer je buiten je 2 ram geheugen met een upgrade van 1 GB erbij: 2.8 to 3.4 gb kan gaan hebben (afhankelijk van adressering?) en dat zou bij de een weer kunnen met gewoon 1 gb ram extra en bij de ander zou dit weer niet werken... en bij die weer 2 x 512 ipv. 1 x 1gb...

Terug
Naar boven