AndroidHealthClinic

Review XXL Casein Pro 90 - XXL Nutrition

Beoordeling: [Afbeelding niet meer beschikbaar] 10/10 ++ Aanrader

• Soort supplement: Eiwitten
  • Wat is de werking van dit supplement volgens de producent? - Time released 7 uur
    - 100% micellar caseine
    - Vrijwel lactose en vetvrij
    - 90 gram eiwit per 100 gram

Verwar XXL Casein Pro 90 Micellar niet met Calcium Caseinaat, dit is een totaal andere vorm van melkeiwit. Die niet de speciale eigenschappen van Casein Micellar bezit.

XXL Casein Pro 90 Micellar is een unieke proteïne die je lichaam gedurende 7 uur beschermt tegen spierafbraak.
  • Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Cutten en bulken
  • Hoe lang heb je het supplement gebruikt? 1 maand
  • Hoe is de smaak van dit supplement? Vanille / zeer goed
  • Welke dosis heb je gebruikt? 40 gram per shake
  • Waar heb je het supplement gekocht? www.xxlnutrition.nl
  • Welke extra voordelen gaf deze winkel?
  • Wat heb je voor dit supplement betaald? 27.50€
  • Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Ja. Goeie prijs voor kwalitatief goede caseine

Mijn review:
Heb nu al een tijdje deze casein pro 90 shake als mijn night time shake.

Ben er zeer tevreden van, de smaak is goed & het lost perfect op. ( ik mix em 2 sec in de blender ;) )

Kwalitatief gezien is dit een zeer goede langzame eiwittenbron en de prijs is echt onklopbaar denk ik.

Verder zitten er geen onnodige toevoegingen in, perfect dus. :cool:

pic1211744561.jpg

Aardbei casein, and I'll buy it!!;)

:d smiley werkt niet...

supertof dat jullie dit nu in de schappen hebben. k had eerder al gezocht in in NL kon ik geen micelar vinden.

Vandaag maar weer besteld.. echt ideaal voor het slapen gaan!

Korte revieuw van mij:

Ik heb het gebruikt in de cut. Ik heb het gebruikt in de cut omdat ik zuivel vrij wou cutten. Ik nam dus ook geen kwark voor het slapen gaan. Daarom heb casein pro 90 gekocht. Want dat is ideaal voor het slapen gaan.
Tevens is het ook vet vrij en bevat het weining koolydraten, ideaal dus voor in de cut.
Het is goed te mixen met water, maar laat het niet te lang staan want het wordt vrijwel meteen dik.

Ik raad het iedereen aan voor in de cut.

Ik heb beide smaken Aardbei en Vanille en ik moet zeggen dat ik nu wel begrijp waarom dit product 90% micellar casein bevat en nog steeds zo goedkoop is.

Het heeft echt een zeer flauwe smaak, Niet slecht maar ook niet goed.
Aan de ene kant is het wel oke dat het bijna geen smaak heeft, Hier door kan je zelf zoetstof aan de casein toevoegen met smaak.

Ik zelf doe er 2 druppels Stevia Hazelnut Vanilla er door en dan smaakt het in eens wel weer zeer goed ;)

Een ding wat ik me afvraag is uit welke land deze Casein afkomstig is, heb nog nooit een casein gehad die zo poeder achtig is.

Laatst bewerkt:
We willen de shake's juist niet te zoet of sterk van smaak maken, dat gaat vaak echt tegenstaan en maken het product vaak ook minder goed.

Nightprotein is echt iets voor mensen die het beste willen en speciaal iets voor de nacht kopen. Dan is de smaak van ondergeschikt belang in mijn ogen.

Met 100% casseine miscellar is zeer moeilijk een goede smaak te krijgen en helemaal als je het eiwitpercentage hoog wil houden.

Aangezien ik zie dat je met smaakaroma's aan de gang bent.. Ben je denk ik een fijnproever voor wie de meeste goede en zuivere supplementen niet geschikt zijn.

En dat je denkt dat een goede smaak iets met de prijs te maken heeft dat is echt een rare opvatting. Ik kan het product voor de helft van de prijs laten maken en dat het heerlijk smaakt, alleen dan zien de voedingswaarden er anders uit. De meeste shake's die op smaak ontwikkeld zijn, hebben juist mindere voedingswaarden.

Bij mij gaat werking en zuiverheid altijd voor de smaak. Dat is de opvatting van de hele XXL-lijn. Zuivere goede supplementen zonder al te veel poespas.

Ik heb beide smaken Aardbei en Vanille en ik moet zeggen dat ik nu wel begrijp waarom dit product 90% micellar casein bevat en nog steeds zo goedkoop is.

Het heeft echt een zeer flauwe smaak, Niet slecht maar ook niet goed.
Aan de ene kant is het wel oke dat de het bijna geen smaak, Hier door kan je zelf zoetstof aan de casein toevoegen met smaak.

Ik zelf doe er 2 druppels Stevia Hazelnut Vanilla er door en dan smaakt het in eens wel weer zeer goed ;)

Een ding wat ik me afvraag is uit welke land deze Casein afkomstig is, heb nog nooit een casein gehad die zo poeder achtig is.

Laatst bewerkt:
Aangezien ik zie dat je met smaakaroma's aan de gang bent.. Ben je denk ik een fijnproever voor wie de meeste goede en zuivere supplementen niet geschikt zijn.

En dat je denkt dat een goede smaak iets met de prijs te maken heeft dat is echt een rare opvatting. Ik kan het product voor de helft van de prijs laten maken en dat het heerlijk smaakt, alleen dan zien de voedingswaarden er anders uit. De meeste shake's die op smaak ontwikkeld zijn, hebben juist mindere voedingswaarden.

Ik zit jou product ook niet "af te zeiken" op zuiverheid, Maar eerder een opmerking te maken over de smaak, Qua zuiverheid zit het 100% anders had ik het niet gekocht ;)

Misschien heb ik het wel verkeerd geïnterpreteerd. Dat ik begrijp waarom jou Casein 90% bevat en toch zo goedkoop is.

Wat ik hier mee wilde zeggen was dat ik wel begrijp dat je meer aandacht aan de kwaliteit/prijsverhouding van je product besteed dan aan de extra smaak die een "Pro" geen ruk kan schelen, Omdat het hun meer om de werking en zuiverheid van de ingrediënten gaat dan om de smaak.

*EDIT*

ik ben inderdaad een fijnproever.
Alleen is het verschil tussen mij en de rest denk ik, Is dat ik mijn Casein/Whey eet en niet drink en juist daar zit hem het verschil in, Als ik het op dronk net als de rest had ik geen opmerking over de smaak, Maar aan gezien ik het eet (ik maak van me Casein een dikke ijs pudding) is voor mij de smaak cruciaal, Hoe goed en zuiver zo een product ook mag zijn!

Laatst bewerkt:
Ik zit jou product ook niet "af te zeiken" op zuiverheid, Maar eerder een opmerking te maken over de smaak, Qua zuiverheid zit het 100% anders had ik het niet gekocht ;)

Misschien heb ik het wel verkeerd geïnterpreteerd. Dat ik begrijp waarom jou Casein 90% bevat en toch zo goedkoop is.

Wat ik hier mee wilde zeggen was dat ik wel begrijp dat je meer aandacht aan de kwaliteit/prijsverhouding van je product besteed dan aan de extra smaak die een "Pro" geen ruk kan schelen, Omdat het hun meer om de werking en zuiverheid van de ingrediënten gaat dan om de smaak.

*EDIT*

ik ben inderdaad een fijnproever.
Alleen is het verschil tussen mij en de rest denk ik, Is dat ik mijn Casein/Whey eet en niet drink en juist daar zit hem het verschil in, Als ik het op dronk net als de rest had ik geen opmerking over de smaak, Maar aan gezien ik het eet (ik maak van me Casein een dikke ijs pudding) is voor mij de smaak cruciaal, Hoe goed en zuiver zo een product ook mag zijn!

:D ja ik snap je punt dan ;)

Van normale whey shakes krijg ik last van puistjes, is dat bij casseine eiwitten minder? Het heeft een heel ander doel dan whey, maar ik wilde toch even weten. Ben ook nog naarstig op zoek naar een wheysoort waar ik geen puistjes van krijg :(

Dan moet een eiwit nemen die op soygebazeerd is xxl heeft een allerge free eiwit poeder.

Van normale whey shakes krijg ik last van puistjes, is dat bij casseine eiwitten minder? Het heeft een heel ander doel dan whey, maar ik wilde toch even weten. Ben ook nog naarstig op zoek naar een wheysoort waar ik geen puistjes van krijg :(

ik zou dan eens whey isolaat neutraal proberen een kgtje....

Heb ze alle 2 thuis staan zowel de vanille als aardbei.
Zeker niet korrelig! 2maatscheppen met 500ml water, en het is lekker vast...
Maag knort niet meer tijdens de nacht :D

Ik ben ook zeer te spreken over dit product. Geen honger meer bij het opstaan en heb het idee dat het echt helpt met het opbouwen van spiermassa.
Met een shakebeker krijg ik het niet goed opgelost, maar in de blender mixt het perfect. Smaak is flauw, maar zeker niet vies. Het gaat sowieso om de werking van het product, dat de smaak dan flauw is, dat is niet zo boeiend.

Ik weet niet wat er gebeurd is, maar sinds er op het dekselstickertje Night Protein staat ipv Cas90 is de textuur van dit product ineens met een factor 2 achteruit gegaan. En ik vond het zo heerlijk en nu moet ik weer wennen :treuren:

Voorheen maakte je met 300-350 ml water en 40 gram poeder een lekkere dikke vlakke shake met een mixer, en nu krijg je dan ineens een korrelige substantie met een beetje een grondsmaak erin. Dus, minder water gebruiken does the trick, maar je blijft die grondsmaak erdoorheen proeven. Waarom XXL, waarom.... Toch niet om het makkelijker te maken voor mensen die shaken ipv mixen toch? Daar is het gewoon het type eiwit niet voor.

Hopelijk blijft de werking wel hetzelfde - so far so good - anders hoef ik dit niet meer.

de nieuwe batch klontert niet meer :D:D eindelijke

Ik weet niet wat er gebeurd is, maar sinds er op het dekselstickertje Night Protein staat ipv Cas90 is de textuur van dit product ineens met een factor 2 achteruit gegaan. En ik vond het zo heerlijk en nu moet ik weer wennen :treuren:

Voorheen maakte je met 300-350 ml water en 40 gram poeder een lekkere dikke vlakke shake met een mixer, en nu krijg je dan ineens een korrelige substantie met een beetje een grondsmaak erin. Dus, minder water gebruiken does the trick, maar je blijft die grondsmaak erdoorheen proeven. Waarom XXL, waarom.... Toch niet om het makkelijker te maken voor mensen die shaken ipv mixen toch? Daar is het gewoon het type eiwit niet voor.

Hopelijk blijft de werking wel hetzelfde - so far so good - anders hoef ik dit niet meer.

de nieuwe batch klontert niet meer :D:D eindelijke

we proberen constant wat te verbeteren aan het product. de oplosbaarheid was een probleem is iets beter nu.. de werking is ook nog precies dezelfde. alleen is de ruwe cas misc van een andere leverancier. ik ga het nog even testen van de week .. ik ben overigens niet helemaal tevreden met de smaak ook en heb bij onze producent van de whey delicious ook samples opgevraagd voor een 100% cas miscellar.. even kijken wat dat oplevert.

Terug
Naar boven