MuscleMeat

Sponsored sticky XXLNutrition.nl

Bezoekers in dit topic

  • Zo dan! Flinke prijsverhogingen doorgevoerd?
     
    Zo dan! Flinke prijsverhogingen doorgevoerd?
    Eiwitprijzen zijn echt ENORM gestegen. Circa 2x zo hoog als een jaar geleden. We zijn een mailing aan het voorbereiden om klanten te informeren. Onderstaand nog even een concept


    Zoals je waarschijnlijk wel hebt gemerkt worden veel producten duurder. In het nieuws gaat het regelmatig over de hoge inflatie, de stijgende prijzen van onder andere energie, benzine, bouwmaterialen, boodschappen en nog veel meer.

    Vooral de prijzen van whey en melkeiwit stijgen flink. Vergeleken met een jaar geleden is de prijs daarvan ruim verdubbeld. In de onderstaande grafiek zie je de prijsontwikkeling van ruwe whey op de wereldmarkt. Er is wereldwijd een groeiende vraag naar whey en melkeiwit

    Hier zijn diverse redenen voor: minder melkproductie, minder kaasproductie en daarom minder whey. Er is wereldwijd een groeiende vraag naar whey. Je ziet ook steeds meer voedingsmiddelen met een verhoogd eiwitgehalte. Maar vooral de groeiende vraag vanuit China drijft de prijs op. Er is momenteel simpelweg meer vraag naar whey dan er geproduceerd wordt. Wij doen er alles aan om de prijsstijgingen te beperken. We nemen zelf een deel van de verhoging voor onze rekening, hebben zeer goede relaties met de producenten en kopen eiwitten groot in. We blijven wel vasthouden aan de hoogste kwaliteit en gaan geen goedkopere whey soorten verwerken in onze shakes. We staan nog altijd garant voor de beste kwaliteit tegen een scherpe prijs, maar zullen wel genoodzaakt zijn om onze prijzen te verhogen.

    pZH2z57g6WgGW8vUDT2fR7PD-3XNwJ5GrlxMaAlJ0Jdv8eVG8EdJXe5Fd_bRypMg2ydkxV_nxAXDGd5X9gmQKzVezDW0O-GdpIUfZuk1EXWh6zxene0GzhZpwdPmTwWzDTrhNtL8
     
    Hey XXL, is de receptuur van de pancakes veranderd?

    Net mijn nieuwe bus geopend maar de textuur (veel luchtiger) en de smaak (bijna geen vanillesmaak) zijn totaal anders. ;(
     
    Hey XXL, is de receptuur van de pancakes veranderd?

    Net mijn nieuwe bus geopend maar de textuur (veel luchtiger) en de smaak (bijna geen vanillesmaak) zijn totaal anders. ;(
    Hi jeroen, dat ga ik navragen.

    De textuur van de pannenkoek is nog wel goed? of is dat ook minder? De smaak is veel minder sterk, die heb ik.
     
    Hi jeroen, dat ga ik navragen.

    De textuur van de pannenkoek is nog wel goed? of is dat ook minder? De smaak is veel minder sterk, die heb ik.

    De textuur is erg fluffy/luchtig. Meer richting American pancakes als je begrijpt wat ik bedoel. :)
     
    De textuur is erg fluffy/luchtig. Meer richting American pancakes als je begrijpt wat ik bedoel. :)
    ja snap ik, maar dat is op zich wel goed?

    Heb gehoord dat deze inderdaad van onze andere producent komen (dus smaak/structuur kan afwijken). Vorige producent laten we niets meer maken, dus moeten de huidige versie verbeteren.

    We moeten er dus nog aan tunen. Alle input welkom.
     
    Komen de trainingshandschoenen voor vrouwen nog binnen? Vriendin wilt handschoentjes zodat ze niet met ruwe eeltknobbels mijn knuppel ligt af te rossen.
    Of is het even goed om de gewone trainingshandschoenen te nemen in een kleine maat?
     
    Komen de trainingshandschoenen voor vrouwen nog binnen? Vriendin wilt handschoentjes zodat ze niet met ruwe eeltknobbels mijn knuppel ligt af te rossen.
    Of is het even goed om de gewone trainingshandschoenen te nemen in een kleine maat?
    Die komen vrijdag of maandag weer binnen hoor ik net.
     
    ja snap ik, maar dat is op zich wel goed?

    Heb gehoord dat deze inderdaad van onze andere producent komen (dus smaak/structuur kan afwijken). Vorige producent laten we niets meer maken, dus moeten de huidige versie verbeteren.

    We moeten er dus nog aan tunen. Alle input welkom.

    Even wennen. ;)

    Meer smaak svp, deze is wel heel flauw en klein beetje zoutig. Geen idee of je dan zelf wat vanille whey kan toevoegen? Of kan je dat niet mooi op hoge temperatuur verwerken?
     
    Even wennen. ;)

    Meer smaak svp, deze is wel heel flauw en klein beetje zoutig. Geen idee of je dan zelf wat vanille whey kan toevoegen? Of kan je dat niet mooi op hoge temperatuur verwerken?
    Op zich moet dat kunnen. ik ga zeggen dat de smaak wat sterker moet. Iets zoeter en meer vanille smaak.
     
    Ja was het maar zo....

    Wij gaan ook behoorlijk interen op onze marges, groot deel van de prijsverhoging gaan we niet doorbelasten. Whey prijzen gaan echt door het dak.
    Verwachten jullie nog een daling met een blik op de toekomst??
     
    Whey prijzen gaan echt door het dak.

    Zuivelproducten als yoghurt en kwark in de supermarkt ook. Zal wel verband houden met elkaar. Niks aan te doen. Tot die tijd maar bezuinigen op andere zaken. :o
     
    Zuivelproducten als yoghurt en kwark in de supermarkt ook. Zal wel verband houden met elkaar. Niks aan te doen. Tot die tijd maar bezuinigen op andere zaken. :o
    schepje minder doen dan maar (minder, minder,minder....) :dunno:
     
    Of in plaats van wekelijks, tweewekelijks aan oud vrouwtje beroven? :dunno:
    deur tot deur, dat gaat zeker goed als je een goed voorkomen hebt. mr. niceguy :p
     
    Verwachten jullie nog een daling met een blik op de toekomst??
    Heb van week gesproken met de eigenaar van Vespertool die tool houdt alle actuele prijzen bij van de belangrijkste grondstoffen voor voedingsmiddelen. De tool wordt gebruikt door alle grote bedrijven zoal Unilever, Nestlé, Danone en eigenlijk alle grote merken.
    Daarin kun je de actuele prijzen zien op de wereldmarkt en de verwachtingen.

    Hij gaat een stuk schrijven voor ons om uitleg te geven aan de hoge prijzen en de redenen daarvoor. Hij verwacht zeker geen dalingen binnen een jaar, hopelijk wel stabilisatie. de vraag naar whey voor eiwitrijke voeding blijft toenemen en de productie is overal vol.
    Er zal productiecapaciteit moeten worden bijgebouwd door boerencoöperaties en dat duurt jaren.
     
    Laatst bewerkt:
    Back
    Naar boven