MuscleMeat

Zal ik gaan kuren?

116 kg, en niet tevreden.. vind het een hele prestatie naturel. in welk opzicht ben je zelf niet tevreden met je lichaam? ga daar eerst naar kijken en aan de hand daarvan ga je beslissen wat je wilt, wel of geen kuur. wel of geen cut.. als je droger wordt dan krijg je al een heel ander fysiek.. succes

Stats zijn netjes hoor, maar als ik jouw was zou ik eerst cutten naar 10-12 % en dan pas aan kuren denken..

kerel die gozer zit op 15 %,wat heeft het dan voor en nut dan je eigen naar onderen te werken naar 10 % .
Ja ok het zal er beter uitzien,maar met zulke stats en zom gewicht niet te veel k*tten.
15 % is perfect om met en kuur te beginnen.

Als ik jou was zou ik eerst gewoon nog een paar jaar lang verschillende soorten schema gaan gebruiken, op andere manieren gaan trainen, supersets, rest-pause en al die andere dingen. Als je dan echt nog niet vooruit gaat, dan zou je het nog kunnen overwegen. Maar misschien door cardio en krachttraining meer te combineren kan je ook vaak door een plateau heenkomen. Probeer gewoon van alles. Op deze site heb je een gedeelte waar diverse trainingsschema's en methode's staan, probeer dat uit. Kijk of je misschien in je supplementatie nog iets extra's kan toevoegen en voeding, whatever. Maar om na twee jaar al naar AAS te grijpen is denk ik nog te vroeg. Ik denk dat je er dan later spijt van zal krijgen dat je al zo vroeg bent begonnen. Geduld is denk ik heel belangrijk. Aan je kracht e.d. zal het niet liggen en je hebt zeker een hele sterke basis, maar probeer eerst nog die laatste hardverdiende kilo's erbij te pakken.

Edit: je hebt de eerste twee jaar puur op kracht getraind, logisch dat je lichaam dan uiteindelijk daar niet meer op reageert. Oftewel aanpassing maken in je schema, schema's met meer volume zoals fst-7 bijvoorbeeld of flans zelf iets in elkaar.

Laatst bewerkt:
Niet doen. Zonde

kerel die gozer zit op 15 %,wat heeft het dan voor en nut dan je eigen naar onderen te werken naar 10 % .
Ja ok het zal er beter uitzien,maar met zulke stats en zom gewicht niet te veel k*tten.
15 % is perfect om met en kuur te beginnen.

kans op gyno is groter bij 15% +

pff wat een bullshit weer, als die kerel wil gaan kuren doet hij dat, hij heeft de leeftijd en hij heeft een zeer goede basis wat er van veel niet gezegt kan worden, lijkt me sterk dat je naturel veel verder kan komen...
een test e only zal je goed doen

116kg @ 1.89 en 15%... Traint 2 jaar... squat 230.... En dan GVD nog klagen ook! :rolleyes:

Je zegt dat je al een hele tijd stil staat, maar als ik je laatste Posts lees in je log en kijk naar je stats van dit moment ben je aardig vooruit gegaan de laatste vijf maanden

• Topic Starter Topic Starter
Vooruitgang staat nu al een tijd stil, houd het al een tijdje bij.. Ik heb inderdaad een periode gehad dat ik niet te stoppen was elke week zwaarder, meer.. toen ging ik echt snelll. Nu ineens houd het op. Elke week hetzelfde gewicht en er komt gewoon niks meer bij.. Ik heb besloten dat ik nog heel even wacht met kuren. Een voedingsschemaheb ik niet, ik vreet me gewoon vol met eiwitten en havermout.. de hele dag door. Ik ga mn voeding wat serieuzer nemen na een aantal logs gelezen te hebben. Mijn voeding is peanuts in vergelijking tot andere gasten op dit forum als ik hun logs lees.

Aan het begin at ik ook veel fruit, kipfilet, rosbief, brood, kwark etc etc. Nu haal ik mn proteine voornamelijk uit whey, melk en yoghurt en koolhydraten uit havermout . Ook eet ik niet om het anderhalf uur, wel om de 3 uur neem ik proteine. Ik ga dit opvoeren naar anderhalf uur en veel meer variatie erop doen en ook mn eiwitten + koolhydrate verhogen. Kijken wat er gaat gebeuren. Dan mn bf maar wat omhoog, gaat er wel vanaf als ik uiteidelijk op dieet ga.. Heb ik na 3 maanden geen resultaat dan ga ik kuren en twijfel ik niet meer!! De situatie waar ik nu inzit is heel erg frustrerend, ik wil door, MEER, sneller. maargoed dat wilen we allemaal. Thanks voor jullie advies.

Post een plaatje, ik ben niet impressed totdat ik een pic zie.
Dan is het oordelen stukken makkelijker.

Weetje wat mij verbaast op dit forum, waarom gaan sommige mensen ervanuit dat het een ander boeit wat iemand van hem denkt. Train voor jezelf, tuurlijk let ik op anderen maar ik vind mezelf klein en volgens mij hebben we dat allemaal. Houd je eens bezig met je trainingen en geef anderen advies als ze het vragen, dan zullen ze jou ook advies geven als je het wilt hebben. Ookal heb je de indruk dat ik maar 20KG bench, i dont ****ing care ik geef gewoon mn stats voor een kuurtje, als ik indruk wilde maken had ik wel gezegd dat ik ipv 3x140 1x 150 druk want 3x is + 10. Het boeit mij wat anderen denken, **** iedereen. Weetje waarom ik train? omdat ik ****ing onzeker ben van mezelf en daarom heb ik mn profiel niet volstaanm met foto's. Als ik tevreden ben post ik fotos op alle denkbare forums dat beloof ik je.

Net zoals die gastjes op de gym die zeggen dat je de oefening niet goed doet, en zelf trainen ze al 5 jaar met een paar kuurtjes erbij en ze kunnen nog steeds niets.

Nu slapies doen
Pics komen echt wel als de tijd er rijp voor is

Je zegt ik lig al een paar maanden stil ,dit houd dus in dat je die 34 kilo in ruim 1,5 bent aangekomen.
PPPfff hoor het ,lees het vaak op forums maar het is nog nooit bewezen.
Is in mijn ogen naturel onmogelijk.
Zie genoeg gasten met kuren die dit nog geen eens voor elkaar krijgen.
Sorry maar geloof er geen snars van.
Is het wel waar ,dan nu gaan kuren en over 2 jaar naar de Mister olympia .
Haha je zou de eerste zijn.
Ofwel ik geloof er niet in.
Succes.

Je zegt ik lig al een paar maanden stil ,dit houd dus in dat je die 34 kilo in ruim 1,5 bent aangekomen.
PPPfff hoor het ,lees het vaak op forums maar het is nog nooit bewezen.
Is in mijn ogen naturel onmogelijk.
Zie genoeg gasten met kuren die dit nog geen eens voor elkaar krijgen.
Sorry maar geloof er geen snars van.
Is het wel waar ,dan nu gaan kuren en over 2 jaar naar de Mister olympia .
Haha je zou de eerste zijn.
Ofwel ik geloof er niet in.
Succes.

Wat een bullshit zeg, zijn genoeg gasten die 30-50kg in 2 jaar kunnen aankomen natural (meestal zijn ze 1.90 of langer dan wel), dat zijn de gasten die weten hoe ze moeten eten. oa ik en een paar gasten in mijn gym bijv.

Wat een bullshit zeg, zijn genoeg gasten die 30-50kg in 2 jaar kunnen aankomen natural (meestal zijn ze 1.90 of langer dan wel), dat zijn de gasten die weten hoe ze moeten eten. oa ik en een paar gasten in mijn gym bijv.

En ik geloof nog in sinterklaas...

Die 6x230kg squat

-Doe je die met een losse stang?
-Doe je die tot ONDER parallel?
-Doe je die ZONDER dat er iemand meetilt?

Ik ben echt geen hater hoor, maar ik zie in het PL hok mensen die 15 jaar trainen, 300kg deadliften, en jij ownt ze opeens dik op de squat???

Die 6x230kg squat

-Doe je die met een losse stang?
-Doe je die tot ONDER parallel?
-Doe je die ZONDER dat er iemand meetilt?

Ik ben echt geen hater hoor, maar ik zie in het PL hok mensen die 15 jaar trainen, 300kg deadliften, en jij ownt ze opeens dik op de squat???

Wat is er zo speciaal aan die squat, ik weeg 116 kilo he.. toen ik begon met trainen squatte ik aan het begin denk 60 kilo ofzo. Ik zat geloof ik binnen een paar maanden al boven mn eigen gewicht... Dat van die gains kan misschien wel kloppen, weet niet of het zo is misschien omdat ik er echt voor ging aan het begin en geen zorgen had ofzo dat trainen daarom stuk beter ging. Op mn 18e was ik in ieder geval wel al kaal, daar is mn onzekerheid door ontstaan en ben ik ben daardoor in eerste instantie gaan trainen.

Meer spiermassa = meer verbruiken = meer moeten eten om aan te komen. Je zegt je voeding niet bij te houden. Probeer daar eerst aan te werken. Dan zal er vast en zeker nog veel mogelijk zijn.
Als je nu gaat kuren moet je ook goed eten, en als je dus niet genoeg binnen krijgt om verder te groeien zal je niet veel verder komen.

34 kg in 2 jaar is echt uitzonderlijk. Het geluk houdt ook een keer op natuurlijk.

Terug
Naar boven