XXL Nutrition

zalmolie

  • Topic starter Alien
  • Startdatum
  • Reacties 21
  • Weergaven 11K
  • Volgers 2

Bezoekers in dit topic

Alien

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
23 jun 2003
Berichten
3.081
Waardering
10
Ik liep van de week even kruidvat binnen en zag daar zalmolie-caps staan. Ik heb ze maar meegenomen. Nu waarvoor zijn ze goed? Ik dacht dat het in de zelfde genre zou vallen als visolie.
 
Salmon oil

Reiniging bloedvaten

Verzadigde en onverzadigde vetzuren zijn van die termen, die we heden ten dage vaak horen wanneer er gesproken wordt over verantwoorde voeding. Verzadigde vetzuren worden vaak in één adem genoemd met hart- en vaatproblemen. Het is dan ook een onderzocht gegeven, dat veel voedsel in westerse landen te rijk is aan verzadigde vetzuren, hetgeen de kans op deze problemen vergroot. De discussie rond vetzuren was ook reden voor talloze wetenschappelijke onderzoeken, ondermeer onder Eskimo's. Daaruit bleek, dat het gehalte Zalmolie in hun voeding hart- en vaatproblemen uit de weg gaat. Nadere analyse van Zalmolie toonde aan, dat het rijk is aan de essentiele, onverzadigde vetzuren EPA en DHA. Zalmolie helpt een hoog cholesterolgehalte te voorkomen en zorgt tevens voor een optimalisering van de bloedvaten.

Toepassingen
- Reiniging bloedvaten
- Soepele gewrichten

Bron: www.gezondheidaanhuis.nl
 
bedankt,
het is dus wel eens handig om er een kuurtje van de te doen...
 
niet slim hè om spullen te kopen zonder dat je precies weet waarvoor je ze kunt gebruiken....
 
Mark NL zei:
niet slim hè om spullen te kopen zonder dat je precies weet waarvoor je ze kunt gebruiken....

Niet iedereen geeft veel om geld.. Zolang hij EERST vraagt wat de werking is vind ik het best.. Tis maar hoe makkelijk je je geld uitgeeft ;)
 
Als je zalm eet, heb je toch ook meteen de olie te pakken?
 
Ik denk zelf dat in bijv. zalm in water veel olie al verloren is gegaan... Zalmolie is natuurlijk veeeel geconcentreerder!
 
Alien zei:
bedankt,
het is dus wel eens handig om er een kuurtje van de te doen...

een kuurtje?

dat heeft geen zin, dit moet je lange termijn gebruiken om effect te hebben.
 
zoals ik al aangaf ik dacht dat het zoals visolie was, of dat nu een zalm of een haring is. ;) Visolie was er ook maar van cereal 5€ voor 55stuks, dat vond ik duur, want je kwam er volgens het etiket maar 10dagen mee toe.
Lange termijn ok thx.
1cap = 500mg (3*per dag)
Ik lust zalm zo niet graag, maar die capsule smaak best lekker (tov multivit.)
 
Bij de tuinen.. Nu een pot(120 stuks) capsules met daarin 1000mg lijnzaalolie voor 8,99... Aanbevolen hoeveelheid is 2 stuks, dus 60 dagen.. Deze hoeveelheid is net zoveel als de 2 eetlepel die worden aangeraden op het flesje lijnzaadolie.. Misschien is dit iets?
 
Alien zei:
Ik lust zalm zo niet graag, maar die capsule smaak best lekker (tov multivit.)


capsule smaakt lekker???
 
Lijnzaadolie heeft weinig zin voor mannen.
Alpha linoleenzuur wordt heel slecht omgezet naar DHA.

Visolie is praktischer.

Visolie geeft een verminderde kans op sterven door hartproblemen, en een beroerte.
Het heeft een positief effect op depressieve/borderline/schizofrene mensen.

Hogere doseringen (2 g of meer) hebben een positieve invloed op het immuunsysteem.
 
Penose:) zei:
capsule smaakt lekker???
Ja, het heeft een aparte smaak als je het in je mond het voor je eht doorslikt.

Btw, de tuinen hebben wij niet in België dacht ik.
 
Zalmolie is niet zo prettig in verband met vervuiling. Zalm staat hoog in de voedselketen en spaart nogal wat PCB's, kwik en dergelijke vervuilingen op. Veel vervuillingen zijn vetoplosbaar en komen in de olie terecht. Dit geldt ook voor de zalm uit kwekerijen!!

Twee keer per maand een portie zalm is in sommige gevallen de grens om niet de maximaal toegestane dosering PCB's binnen te krijgen.

Neem je een zalmolie product van een merk dat niet echt betrokken is bij zijn product dan heb je al snel slecht materiaal. Immers denk je dat zo'n merk kiest voor een product met een goede prijskwalitietsverhouding, of zou zo'n merk kiezen voor de allerlaagst geprijsde olie? De zuivering van de olie kost geld.

Beter is een olie te gebruiken die van bijvoorbeeld sardientjes of andere kleine vissoorten komt. Die is bij voorbaat al veel zuiverder. Als de olie dan ook nog eens van een betrouwbaar merk komt dan zit je goed.

Wil je het beste dan kan je een visolieproduct gebruiken met Marinol C-38. Een olie van Lipid Nutrition. Zuiverder dan dat zal je niet snel vinden.

Overigens verkoopt Lipid Nutrition niet aan particulieren. Je zal dan een bedrijf moeten zien te vinden die Marinol in zijn visolie product heeft verwerkt.

Ik denk persoonlijk dat visolie naast creatine het belangrijkste supplement is voor bodybuilders. (Eiwitpreparaten zie ik niet als supplement maar als voeding).
 
hmmm zalmolie is geconcentreerder natuurlijk, maar zalm compleet is gewoon lekker, zeker gerookt!
 
is zalmolie een goede vetverbrander?
 
Laatst bewerkt:
kom even zien waarover dit topic nu weer ging :p
 
is zalmolie een goede vetverbrander?

Het onderzoek dat gericht was op dat effect van visolie lijkt aan te geven van wel. Of het nou zalmolie is of algemeen visolie, maakt waarschijnlijk niet uit.

Zalm eet ik zelf niet meer. Zie hier meer informatie over de gruwelen van zalm . Dit artikel is verder toeglicht op Ergogenics (Artikel: de zalmindustrie vergiftigd ons).

Grappig overigens, dit topic. Het werd gebumpt in 2007, 2008 en 2009.
 
Back
Naar boven