XXL Nutrition

Zelf een Pre workout samenstellen. Wat moet er in?

• Topic Starter Topic Starter
Bij deze heb ik nog eens een lijstje gemaakt. Dit na alle feedback en tips die zijn gegeven.

Dit is voor iedereen die een eigen pre workout wil maken wss wel handig dus. Dit is gemaakt naar wat ik er in zou moeten vinden, dus dit hoeft niet voor ieder persoon zo te zijn!

Wat zou er in moeten:
-Caffeine
-Creatine mono
-Beta alanine
-Geranamine(1.3dmaa)

Dit zou je er bij kunnen doen:
-Citrulline malaat
-Agmatine
-Arginine

Eventuele extra's:
-BCAA
-Dextrose
-Fat burner(hierin zitten wss al veel stoffen die hierboven zijn aangegeven)

Ik hoop dat ik het zo een beetje goed heb gemaakt zo niet laat het weten, ik begin af en toe dingen door elkaar te halen en weet zelf niet precies wat de exacte werking is per stof.
Los van de stoffen staat nu even de opnamesnelheid en de hoeveelheid. Sommige nemen bijv creatine al op andere tijdstippen en vinden dat gunstiger, daar ga ik nu niet over oordelen.

Ik heb er zelf ook over gedacht wat samen te stellen. Dat zou dan worden:
Beta Alanine :1 tot 3 gram
Citruline malaat: 1 tot 3 gram
Creatine: 3 tot 5 gram
Caffeïne: 200 tot 250mg

Naar mijn mening is geranamine geen must...

even een [noob] vraagje: als je je eigen pwo maakt met bovengenoemde ingredienten, moet je dan alles in één beker mixen of beter alles apart innemen?

doe maar:
200-400 mg caffeine
beta alanine 3 g
creatine 3 g
citrulline malaat 6 g
dmaa 35 mg

dit knalt ongetwijfeld

---------- Post toegevoegd 23 May 2013 om 23:45 ----------

Ik heb er zelf ook over gedacht wat samen te stellen. Dat zou dan worden:
Beta Alanine :1 tot 3 gram
Citruline malaat: 1 tot 3 gram
Creatine: 3 tot 5 gram
Caffeïne: 200 tot 250mg

Naar mijn mening is geranamine geen must...

waarom uberhaupt 1 g beta alanine en 1 g citrulline willen doen? lekker ondergedosseerd

• Topic Starter Topic Starter
arginine nog bij.super pomp

Laatst bewerkt:
Omdat die doseringen gelijk zijn aan de doseringen die fabrikanten aanhouden met hun "1 tot 3 scoops"...

dus je wilt jezelf net zo voor de gek houden als die leveranciers doen?:p Als je zelf je pwo maakt, dan doe je toch de stoffen in een werkende dosis in je pwo?:)

dus je wilt jezelf net zo voor de gek houden als die leveranciers doen?:p Als je zelf je pwo maakt, dan doe je toch de stoffen in een werkende dosis in je pwo?:)

Zeer zeker, maar voor degene die hun tolerantie nog niet weten is het wel zo fijn niet meteen een OD te nemen ;)
Edit: Ik snap al wat je bedoelt... Je hebt gelijk :o Het is vooral de cafeïne en geranamine waar het betrekking op heeft. De andere stoffen hebben een aangetoonde dosis waarbij ze werkzaam zijn...

Doe er Dendrobex bij ipv dmaa, dan heb je ook het euforische gevoel maar zonder de crash.

Weet alleen niet of je dit ergens kan kopen in poeder vorm.

Korte vraag,

Heeft iemand van jullie ervaring met PEA (Phenylethylamine) als pre workout ingredient? Zo ja op welke dosering?

Ik lees op verschillende fora dat dit een positief effect heeft op focus en gemoedstand.

ik zou zelf adviseren:

caffeine max 200mg
creatine 3-5gr
bcaa 10gr
citrulline malate 6-8gr
beta alanine 2 gr

http://www.smartpowders.com/totalis-pre-workout-w-cm-200g.html

deze ingredienten zijn zeer goede combo, dus 1 dosering:

3gr beta alanine
2g acetyl carnitine
2g acetyl tyrosine
2g l-cartinine tartate
200mg caffeine
8gr citrulline

deze zijn allemaal bewezen met onderzoek etc. creatine is niet nodig.
Trainingen zijn wereld van verschil met deze stack, als je ian mccarthy kent dan weet je dat dit werkt.

sowieso dom om dma te gebruiken,die crash is k*t en je pikkie word er klein van.

Ikzelf neem altijd

5gr creatine mono
5gr beta alanine
6 gr citrulline
2 arginine
1gr agmatine
200mg caffeine

Werkt prima voor mij!

Die preworkout van die buitelandse site ziet r ook leuk uit, alleen het verzenden kost uiteindelijk meer als het product zelf, wel jammer!

nog een portie 4-fa er in en je kan knallen hehe :p

@ dannyvandeven: Met wat meng je dat dan? (voor de smaak)

Ikzelf neem altijd

5gr creatine mono
5gr beta alanine
6 gr citrulline
2 arginine
1gr agmatine
200mg caffeine

Werkt prima voor mij!

Die preworkout van die buitelandse site ziet r ook leuk uit, alleen het verzenden kost uiteindelijk meer als het product zelf, wel jammer!
je kan op bulkpowders de meeste ingredienten kopen voor een goede prijs en hier in nl goedkoop de citrulline/agmatine/beta alanine ;)

Jep, en bulkpowders levert ook voor 0€ vanaf 100 GDP

ik heb wel eens gehoord dat nicotine (niet van toepassing natuurlijk) en creatine caffeine afbreken, dus zal de combi dan wel nut hebben??

---------- Post toegevoegd 30 May 2013 om 18:23 ----------

en btw hoge doseringen caffeine kunnen lichte euforie opwekken.

Terug
Naar boven