MuscleMeat

Zelfspotting !!??

Bezoekers in dit topic

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
5 nov 2004
Berichten
3.264
Waardering
5
Ik heb gisteren mijn biceps getraind...

Ik heb 3 oefeningen van 4 setjes gedaan ....

Toen ik klaar was met mijn 2de oefening was ik nog niet helemaal tevreden.....

Ik ben toen one dumbbell preacher curl gaan doen ( zo geisoleerd mogelijk op een ' curl-bankje' Ik kon dus eigelijk moeilijk smokkelen....

Ik had een gewicht gepakt en ben daar de eerste set mee aan de gang gegaan dat ging gewoon goed een 12 herhalingen.... Daarna ben ik mijn 2de set gaan doen en haalde ik net de 8 herhalingen wat ook mijn bedoeling was !!

Mijn 3de set ; wilde ik 4 herhalingen doen.... maar dat ging eigelijk met moeite 2 x !! Dus ik een beetje pist van **** !!

Toen dacht ik weet je wat,ik ga me zelf spotten, dus met mijn andre arm/hand ben ik mezelf gaan positief gaan 'helpen'

Ik heb me zelf een klein beetje geholpen met mijn vrij arm/hand om de omhooggaande beweging te realiseren..... Toen ben ik daarna op de neergaande beweging mezelf licht gaan ondersteunen ( eerst niet maar hoe verder en hoe langzamer je naar beneden gaat, des te zwaarder dat het wordt uiteraard....) Ik perste er op deze manier nog een 3 reps uit denk ik...

En het gaf eigelijk een goed gevoel ! Dus ik denk nu ben ik benieuwd wat er gebeurd met mijn laaste set die ik dan met lichter gewicht pak 12 herhalingen... :D

Het ging zonder ' zelfspotting' 6/ 7 reps dus ik meteen mijn hand/arm erbij en heb me op bovenstaande wijze nog een 5/6 reps uit kunnen persen....

Ik voelde hem heel goed !! het gaf een ongeloofelijk goed gevoel ! Mijn laaste 2 reps trilde ik gewoon aan alle kanten... En ik voelde echt een goede pomp in mijn biceps ( heb dit natuurlijk links/rechts om de beurt gedaan..)

Je zoekt dus je punt om dat je alleen vanuit je biceps je gewicht ' zelf' niet meer omhoog krijgt en gaat daar overheen met hulp van je andere arm/hand
je omhoog gaande beweging mag je jezelf helpen.... maar wanneer je naar beneden gaat zorg je dat het een ' langzame race-met -ondersteuning- tegen de zwaarte kracht' wordt !! :D

Dus vandaar dat ik introduceers ' JACCIS SELFSPOTTING-TECHNIK '

Voor welke oefeningen zou dit nu nog meer kunnen werken ?
Je bent dus je ' eigen spotter' ....

Zijn er mensen die hier ook ervaring mee hebben ? Tips etc... ?

Het voelde gisteren in ieder geval behoorlijk goed aan !


Dus vandaar dat ik introduceers ' JACCIS SELFSPOTTING-TECHNIK ' :D !!!!
Zal ik er patent op laten leggen ? :D
 
Bij concetration curl's doe ik het ook weleens dus iets nieuws is het niet!
Het is verder ook niet echt spotten wat je doet want dat deed je al.
Ga niet lopen beweren dat als je biceps doet je niet naar je bi's kijkt.
 
verrek !!!!

Sinds eergisteren in een keer 6 cm bij gekomen !! :D

PS; jazekers kijk ik naar mijn jongens !! :D
 
Jaccis zei:
verrek !!!!

Sinds eergisteren in een keer 6 cm bij gekomen !! :D

PS; jazekers kijk ik naar mijn jongens !! :D

Het spijt me knul.........maar hier is TellSell toch duidelijk beter in!
:cool:
 
Lol... 6 cm... beetje teveel self-injecting synthol zekers :D
 
Je hebt Forced Reps uitgevonden. Gefeliciteerd.
 
Dus vandaar dat ik introduceers ' JACCIS SELFSPOTTING-TECHNIK ' !!!!
Zal ik er patent op laten leggen ?
Dat is een hele oude, bekende techniek. Wordt ook wel eens gedaan bij concentration curls. Niks nieuws dus.
 
ik doe t regelmatig bij concentration curls ja...
 
Leuk voor je man, maar zelfs ik kwam daar na een maand al achter, vooral bij concentration curls pas ik het al sinds het begin zo nu en dan toe.

Je zult toch echt wat inventiever moeten zijn al eer je een oefening op je naam weet te zeten.
 
same here ... 90% heeft "jouw techniek" wel eens toegepast. Maar het blijft een leuk verhaaltje van je! :)
 
ReyMysterio zei:
Ga niet lopen beweren dat als je biceps doet je niet naar je bi's kijkt.

Ik knijp bij die isolatieoefeningen mijn ogen altijd dicht :P
 
Ikzelf pas deze techniek ook dikwijls toe bij de 'one-arm dumbbell triceps extension'... Gaat goed bij mij :)
 
Ik gebruik het ook regelmatig bij mijn biceps, dus het is niet zo nieuw:)
 
AreZje zei:
same here ... 90% heeft "jouw techniek" wel eens toegepast. Maar het blijft een leuk verhaaltje van je! :)

Ik behoor dan tot de overige 10%, maar niet voor lang ;)
 
huckfinn zei:
Ik knijp bij die isolatieoefeningen mijn ogen altijd dicht :P

Heb je zulke dunne armpjes dan :D

i.p.v 90% past ze toe kun je beter zeggen dat ze het al 90 jaar toepassen!
 
Is toch bekend, ik doe het bij biceps en triceps oefeningen met DB's en ook als ik legpress of legextensions been voor been doe dan doe ik als het zwaar begint te worden met de positieve beweging met het andere been iets meehelpen.
(doe been voor been omdat legpress en legextensions niet zwaar genoeg gaan voor 2 benen tegelijk bij onze gym)
 
6 cm in 2 dagen, kun je nagaan hoe je erbij loopt als je dat een jaar volhoud ;)
 
6 cm?? haha, weet je zeker dat je niet een beetje scheel zit te kijken op je meetlint? ;)
 
Azrael zei:
Het spijt me knul.........maar hier is TellSell toch duidelijk beter in!
:cool:

HAHAHAHA :D
 
Waar ik meer benieuwd naar ben is bij welke oefeningen kun je het nog meer toepassen ?

Dus niet alleen biceps, maar ook andere ?

Verder van die 6 cm, was een geintje, moeten er 7 zijn !!! :D :D hahahahah...
Was het maar zo... ik heb nu een 35 cm, misschien net na m'n bicep training 35,5/36 cm ....

Terwijl het een jaar terug ongeveer; 33/34 was... Ik ga voor een 45/47 gespannen.... Dus nog zat werk aan de winkel !

Maar ik ben serieus beniewd naar wie er nog meer gebruik maakt van ' selfspotting' ( hij is inmiddels van mij jajajaja !! :eyebrow: )

Bij welke oefening ; Bij schouder oefeningen kan ik me voorstellen dat het zo stom staat...
 
Back
Naar boven